Wat is nu hot in de dance scene?

Stockhausen vind ik ook al een prutser. Veel van die interlectuele avant-garde is inderdaad gewoon rotzooi wat alleen maar mooi "geluld" wordt.

"dat gelul " is dat niet evident aan kunst? "je vind het mooi of niet". ik hou van abstracte kunst "panton, miller, eames, vitra, colombo, roho,) hele volksstammen vinden dat ook niets dat plastic. :maffia:
 
Laatst gewijzigd:
"dat gelul " is dat niet evident aan kunst? "je vind het mooi of niet". ik hou van abstracte kunst "panton, miller, eames, vitra, colombo, roho,) hele volksstammen vinden dat ook niets dat plastic. :maffia:

Klopt. Dit is nog eens een thread met discussie. Een aantal reageren nogal scherp op deze thread. Mag van mij, heb ik geen moeite mee. Ik denk dat Cheimoon en Dr.Dre de spijker op zijn slaan.

Punt 1: er is maar weer eens bewezen dat minder toegangelijke stromingen altijd controversieel zijn en blijven. De meesten vinden het gewoon niks en dat mag van mij :) En ondanks het feit dat ik veel experimentele muziek beluister kan ik ook niet alles waarderen. Net zoals in andere stromingen zit er goenoeg bagger tussen en Nerds die Nerdmuziek maken :Z

Punt 2: tis weer zo'n definitie discussie. Avant-garde muziek is heel breed, de betekenis die je er aan koppelt verschilt van persoon tot persoon. Experimenteel is wellicht een betere omschrijving voor wat ik bedoelde. Maar eigenlijk boeit het niet: het gaat om de muziek en het resultaat. Mensen hebben nu eenmaal de behoefte om muziek in hokjes te stoppen omdat dat een dicussie kan verduidelijken.

Voor mij persoonlijk staat de experimentele benadering centraal: ik gebruik zelf geen hard/soft sequencers meer enkel livelooping technieken. Dit betekent dat je een nummer laag voor laag live opbouwt, real-time looped met delays en/of loopers. Waarom doe ik dat en gebruik geen Live of sequncers? Omdat je met deze manier van werken nooit van te voren weet wat de uitkomst exact gaat worden. Het resultaat is dus uniek en dat vind ik interessant en ook vooral leuk om te doen. Persoonlijk vind ik het ook een voordeel dat je niet meer tot in den treure zit te pielen aan je mix en sounds. Mijn ervaring is dat dat artistiek gezien meestal (te) weinig of meer van hetzelfde oplevert. Eenheids worst. Live improvisatie geeft mij meer voldoening en ik moet zeggen tot op heden ook meer respons van anderen...juist omdat je nooit hetzelfde klinkt. En ja, sommige tracks vindt men niks, maar so what? Wie zegt dat iedereen het mooi moet vinden? :biertje:
 
valt de kut-nummer-contest dan niet onder avant-garde?
.

Absoluut. En hierbij benoem ik me dan ook als avant-gardist met wat pop invloeden.

:D
 
wat behalve avant-garde ook nog eens vet en koel was.

Dan komt de vraag: hoe onderscheid ik avant garde van iemand die niet piano kan spelen maar er wel interessant over doet? :P
 
hee psss " alles door een kp3 flikkeren" en dan voor al abba natuurlijk. verzekerd een hit man. en een sausje van sidechain waarbij het volume niet weg gaat maar waarbij een voice word getriggerd (uitleg zodat inplaats van een beat en voice komt te staan door middel van sidechaining. normaal bij side chain duckt je strings en wordt zachter dat zachter kan je ook vervangen door een stem die juist opkomt. helaas kan ik je het niet beter uit leggen). dus opgeled DJ_S dit is de shit... allemaal doen dan wordt je RIJK

laten we dit vanaf nu gewoon popin' noemen dat praat wel zo makkelijk
 
hee psss " alles door een kp3 flikkeren" en dan voor al abba natuurlijk. verzekerd een hit man. en een sausje van sidechain waarbij het volume niet weg gaat maar waarbij een voice word getriggerd (uitleg zodat inplaats van een beat en voice komt te staan door middel van sidechaining. normaal bij side chain duckt je strings en wordt zachter dat zachter kan je ook vervangen door een stem die juist opkomt. helaas kan ik je het niet beter uit leggen). dus opgeled DJ_S dit is de shit... allemaal doen dan wordt je RIJK

laten we dit vanaf nu gewoon popin' noemen dat praat wel zo makkelijk

dat is precies die gast van daftpunk, heel cheesy maar hij doet t wel goed en je krijgt er iedereen gek mee
 
Wat ik opvallend vind is dat sommigen als ze eenmaal naam hebben gemaakt (en zeker in de alto electronische muziekwereld) zo maar ALLES kunnen doen qua geluid; het is TOCH gaaf volgens de grote schare trouwe fans.....

En als een onbekende dan een soortgelijk nummer maakt (op 't nivo van 't nadoen van een klopboor op een tegelvloer) wordt ie door alles en iedereen verguist..
 
signaal code "ff een eigen tekeningetje gemaakt"
 

Attachments

  • popin'.jpg
    popin'.jpg
    51,1 KB · Bekeken: 43
Volgens mij is op het moment Deadmau5 behoorlijk hot te noemen. En wat mij betreft terecht! Bijna alles wat die gast maakt/remixed raakt me (qua sfeer en overall mix). Top producer. In anderhalf jaar out of nothing to the top.
Luister bijv eens Hybrid - Finished symphony (deadmau5 mix) of Morgan Page feat. Lissie - Longest road (Deadmau5 mix). Het is wat trancy maar ondanks dat vind ik het persoonlijk erg goed klinken. Of zijn eigen track Not Exactly.
 
Maar het klinkt wel allemaal een beetje hetzelfde, tenminste z'n oudere spul. Allemaal sidechaining, allemaal dezelfde m7 akkoordjes, allemaal dezelfde geluidjes en elke keer weer die waaierende ruis waarvan het volume wordt ingedrukt.
 
Yoozer je hebt wel gelijk. Hij past trucjes toe en doet dat goed. Betekend niet dat het dan per definitie makkelijke muziek is. Er gebeurt continue wat in de tracks en het is verdomd moeilijk om je sound zo kwalitatief neer te zetten. Die M7 akkoorden zorgen juist bij mij (en niet alleen bij mij anders zou hij niet zo groot zijn) voor die lekker vibe.
Zijn live dingen zijn totaal anders trouwens; dat is gewoon lekkere dansbare freak sound.
Aan hierboven refererend: het is idd geen avant-gardische bliep blop waar een paar (semi-)intellectuele geitenwollen sokken naar luisteren, maar commerciele muziek waar hij zijn brood mee verdient
 
Maar het klinkt wel allemaal een beetje hetzelfde, tenminste z'n oudere spul. Allemaal sidechaining, allemaal dezelfde m7 akkoordjes, allemaal dezelfde geluidjes en elke keer weer die waaierende ruis waarvan het volume wordt ingedrukt.

klopt! hij weet wel een sfeertje te creeeren in zijn traks, denk dat hij muzikaal gewoon goed onderlegt is. Daarnaast staan zijn traks productietechnisch al een huis. Voor dj's niet onbelangrijk natuurlijk.

Avant garde, tja, ik moet dan toch wel denken aan cristian vogel en zijn projectje suppercollider bijv. Hij is dan ook wel iemand met een gedegen klassieke opleiding.
Verder moet je het, op electronisch muziek vlak, toch echt gaan zoeken op experimentele shit. Zoiets heb ik belgie onlangs wel gezien, veel tapeloops, cello gekoppeld aan pc. Veel dronewerk enzo.

Een punt in de redenering klopt gewoon niet, Avant garde is per definitie eigenlijk niet toegankelijk.
minimal techno had wel mogelijkheden wat meer nieuwe experimentele dingen voor te brengen. Helaas, het is blijven steken in dezelfde clicks. etc.
Wat er dan overblijft is toch echt het meer idm georienteerd spul, rare toonsoorten en maatsoorten etc.

overigens heeft de kunstacademie scene wel wat dance achtige dingen opgeleverd, denk aan chicks on speed bijv.
 
Electrohouse is hot, maar helaas niet het soort waar ik van hou (dat dichter tegen de breaks aanschurkt).

Hardstyle blijft hot

Zouteloze house blijft hot

Minimal techno blijft hot en ook de 'kijk ik heb drie bliepjes en die kunnen in verschillende volgorde' techno blijft hot.
 
Ik hou alleen van lauwe techno met koude acid sound.....maar dat is niet hot.....:)
 
Tiesto is hot in de dancescene, het is zelfs onderzocht in een laboratorium, dat wanneer hij zijn armen omhoog doet nog hotter word, waarschijnlijk is zijn geheim Axe.
 
Ga maar naar de multisexy studio 80 party in Amsterdam en kijk maar even, dat is zeer hot! Niet alleen de muziek natuurlijk maar in ieder geval sowieso de muziek (pure electro-avantgarde).

(Ter zijde: ze zeggen dat de minimum leeftijd daar 18 is -niet de maximale- maar de max. blijkt 20 te zijn hihihi...:D ).
 
Het dubstep Virus begint ook steeds meer op te overheersen......Het is echt een VIRUS vind ik! Op underground party's waar lekkere muziek wordt gedraaid(psychedelic) gaan ze opeens die vreselijke trage akelige muziek draaien.
 
Back
Top