meer Creamware nieuws: Dynatube guitar amp modellers

dynatube_home260.jpg


De mannen van Creamware hebben de afgelopen tijd niet stilgezeten:

Fat and screamy Tubes...
CreamWare introduces the probably best sounding digital amp/speaker simulations on the market, launching the Dynatube Guitar Amplifiers. Four amazingly realistic emulations of classic guitar amplifiers that don't just reproduce a sound of the real thing, but which model the exact dynamic behaviour of the original classics. Available in April for just 189 EUR, including the Vinco DT.

zie ook: http://dynatube.creamware.com/ (nog under contruction)
 
Ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken en of het gaat aanslaan. Een podXT kost (full options) zo'n 425 euro en dan heb je 70 ampmodels en een heleboel fx. Deze Creamware dingen gaan 189 euro per stuk kosten neem ik aan?

Ik wacht af...
 
ik denk zelf dat je voor 189 euro de vier plugins krijgt, maar dat is nog niet helemaal duidelijk moet ik zeggen. (ook niet of er nog iets van hardware aan te pas komt...)
even wachten tot die site online is....
 
kastje eromheen en uitbrengen die hap :D
 
als je ze niet standalone kunt gebruiken zou het meer een concurrend voor guitar-rig en guitarport zijn. Maar guitar-rig vinden de meesten veel te duur en guitarport lekker goedkoop, dus ik vraag me echt af of hier wel veel markt voor is (of ze moeten ècht goed zijn natuurlijk)
 
Yeah! Het lijkt gelukkig weer goed te gaan met de ontwikkeling van creamware :)
Ik heb toevallig 4 uurtjes geleden nog een andere plugin bundle van creamware op ebay gewonnen, en na de aankondiging van Prodyssey ASB komt er nu weer iets nieuws uit de creamware stal. Zo zie ik het graag... 8)
Ik ben wel benieuwd hoe dit klinkt. Nu maar wachten tot de site af is...
 
ik moet wel zeggen dat ik dit eerder als een ASB-achtige hardware module had gezien dan als plugins voor Scope, aangezien de meeste gitaristen toch niet zo snel eerst een geluidskaart aanschaffen om vervolgens daar hun gitaar amp plugin op te draaien. Maar wie weet volgt er nog een ASB versie in de toekomst (net als met al hun vintage synth emulaties :))
 
De site is inmiddels af, inclusief demo sounds. Het klinkt allemaal wel vet hoor!
Voor de (optredende) gitaristen zou een ASB versie idd wel handiger zijn, maar voor in de (project)studio of thuis, waar misschien alleen een ge- DI'de gitaar voor handen is, kan het als plugin denk ik wel prima.
Ik bedacht me ook ineens dat er natuurlijk niet per sé gitaren doorheen gestuurd hoeven te worden. Voor bijvoorbeeld de hardere dance stijlen zullen kicks }:| of synths het misschien ook wel goed doen ...
 
deze zijn inmiddels te koop in de creamware online shop.
69 euro voor de losse amps. 189 euro voor alles bij elkaar. Geen slechte prijs!
 
Back
Top