Oscillator samples van klassieke synths

thanks :)
 
Ik kan wel een pure 1 osc sample maken van mn studio electronics oscillation die is gebaseerd op de Moog.
Maar het mooie van een mini moog is de 3 bij elkaar.

Zeg maar wat je wilt, welke noot, hoe lang?
 
Bedankt voor 't aanbod. Ik ga eerst eens even beter kijken, met de samples die ik tot nu toe heb gevonden, hoe ik die "Programs" in de Sledge kan maken. Het lijkt erop dat ik meerdere noten per Program kan gebruiken, wat de kwaliteit natuurlijk ten goede komt. Misschien kom ik nog bij je terug. :)
 
Bedankt voor 't aanbod. Ik ga eerst eens even beter kijken, met de samples die ik tot nu toe heb gevonden, hoe ik die "Programs" in de Sledge kan maken. Het lijkt erop dat ik meerdere noten per Program kan gebruiken, wat de kwaliteit natuurlijk ten goede komt. Misschien kom ik nog bij je terug. :)
je kunt ook even zoeken op korg formaat staat in handleiding, als je korg format multi moog samples vind ben je klaar :)
 
Gaat met een single cycle van een oscillator de meerwaarde van een klassieke synth samplen niet compleet verloren?

Je mist dan het instabiele karakter - en de meeste kwijl die ik zie druipen gaat over het signaal-pad dat erna komt (de envelopes, filters, etc).

Niet om dit idee af te kraken, maar om te relativeren.. het maakt niet zoveel uit, met de samples die je hebt gevonden zit je sowieso wel goed. Tenzij mijn redenering nergens op slaat, dat lees ik dan wel :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Zover ik las kun je een sample inladen, lengte instellen en looppoint en einde instellen op de sledge.
Dus geen geavanceerde instellingen schat ik zoals echt een osc chip vullen met een singel cycle.
Als je er een beetje vibrato en vooral veel micro tunings erop loslaat kan leuk zijn :)
 
Gaat met een single cycle van een oscillator de meerwaarde van een klassieke synth samplen niet compleet verloren?

Je mist dan het instabiele karakter - en de meeste kwijl die ik zie druipen gaat over het signaal-pad dat erna komt (de envelopes, filters, etc).

Niet om dit idee af te kraken, maar om te relativeren.. het maakt niet zoveel uit, met de samples die je hebt gevonden zit je sowieso wel goed. Tenzij mijn redenering nergens op slaat, dat lees ik dan wel :)
Dat denk ik ook inderdaad. Dit is dan ook niet de route die ik wil volgen.
 
Gaat met een single cycle van een oscillator de meerwaarde van een klassieke synth samplen niet compleet verloren?

Je mist dan het instabiele karakter - en de meeste kwijl die ik zie druipen gaat over het signaal-pad dat erna komt (de envelopes, filters, etc).

Niet om dit idee af te kraken, maar om te relativeren.. het maakt niet zoveel uit, met de samples die je hebt gevonden zit je sowieso wel goed. Tenzij mijn redenering nergens op slaat, dat lees ik dan wel :)
Dat is zeker zo. Je moet dan een hoop routing in je modulation matrix toepassen om dat te simuleren. In een synth als Vital een makkelijkere klus dan menig hardware synths, maar de sound zal natuurlijk nooit 100% gelijk zijn.

Ik kom met Vital heeel close aan sommige synth, maar je gaat nat als het verschil em zit in hoe bijv phasing en unison voicing wordt gehandeld.
 
tsja het is gewoon een sample player..
je kunt niet veel meer dan goede looppoints proberen te maken.

Microtunig vooral met modmatrix als je die hebt.

Verder mengen met je bestaande osc’s zal echt wel mooi uitpakken hoor.

Als je 500,- hebt zou ik er een Elektron analog heat mk2 achter zetten :) succes en ik hoor graag een opname hier van de sledge ben heel benieuwd 🤨
 
Maar neemt niet weg dat single cycle waveform synthese met recht een form van synthese is en je kan een universum van sounds creëren. Alleen; krijg je een Prophet 8 als je daarvan simpelweg een single cycle van sampled en in een wavetable synth of rompler gooit? Nee, natuurlijk niet. Maar het geeft je wel gewoon een net ietsiepietse ander grondbeginsel in je oscillator dan wanner je een geometrische perfecte sawtooth bijvoorbeeld neemt 😉
 
Single cycles zijn goed voor puls-synthesis vind ik persoonlijk. Tenzij je de tech specs van sample/digitale chip hebt zoals ik hierboven al beschrijf. (zoals novation summit bijvoorbeeld) heb je niet zoveel aan een singel cycle. Een minimoog heeft 3 osc's allemaal beetje out of tune, mooi vca pad en filter ja ..

Ik zou gewoon de dikste sonic klinkende samples erin gooien en liefst multisample. Zelf gebruik ik audacity veel. Lekker layeren en tot 1 spoor mixen.. dik hoor ;)
 
Nou, tot zover gaat het allemaal prima. Heb de Korg ms-20 multisamples erin gegooid en het klinkt prima. Leuk alternatief voor de standaard oscillators. Ik heb nog wat Grandmother samples gevonden dus ga er mee verder. Groot nadeel is dat alles via Midi wordt verstuurd en dat duurt een half uur. Uiteindelijk wil ik gewoon een setje alternatieve oscillatorsounds beschikbaar hebben. Ik vind het dan leuk om te weten dat een bepaalde triangle wave van een Korg of Arp synth komt. Ik snap overigens niet waarom niet meer VA synths daarin wat meer variatie bieden. De GAIA had het wel (ook sample-based) en synths als de System-8 ook (maar dan gemodelleerd).
 
Zit er een TUNE funktie op? Zo ja dan kun je je samples high pitchen, kwa mb kleiner maken en dan re tunen in je sledge.. kan leuk zijn of heel slecht klinken maar verzenden gaat wel sneller ;)
 
Die editor is primitief maar kan inderdaad dat soort dingen. Ik hou het even hierbij en verwijder wat grote sampleprogramma’s van Studiologic zelf
 
Zal ik doen. Eerst ff wat meer samples erop.

Met Glide aan gaat ie glitchen, kan hij niet aan, ook erg grappig om te horen.

Nog een leuke observatie: ik vond de oscillatoren van de Sledge zelf goed klinken, maar “klinken ze niet wat steriel?” Nu heb ik ze vergeleken met enkele youtube filmpjes en ze staan eigenlijk prima hun mannetje. Het blijft grappig hoe het uiterlijk van een synth invloed kan hebben op de perceptie van de klank. (“Plastic” voor de Sledge, “metallic” voor de Microkorg XL / Radias, etc)
 
Nou, zover ik weet is het eigenlijk een waldorf product en zijn alleen de knoppen niet top..
heb hier nog een waldorf nw1 wavetable liggen. erg mooi hoor.
 
Hier nog wat samples gevonden: Free raw analog multisamples. [last update: 13 Dec. 2015] - Samplers, Sampling & Sample Libraries Forum - KVR Audio
Zeer goede kwaliteit. De persoon die ze beschikbaar stelt is cryptisch over de herkomst van de samples, maar sowieso zitten er Minitaur (set #1) en Mooferfooger (set #3) samples tussen, afgaande op de beschrijvingen. De tweede set zal wel van Waldorf zijn. Ik zag ook nog Grandmother samples op die Google Drive.

Ik heb de Minitaur samples met succes geüpload in de Sledge, na wat edit-werk.
Het werkt allemaal prima. Ik zal wat voorbeelden posten als ik tijd & zin heb.

Ben nu wel even klaar, de verschillen tussen oscillators zijn zeker aanwezig, maar (zoals ik al wist) ook niet levensgroot. Ik vind het leuk om oscillatorsamples uit een paar verschillende synths te hebben, maar ben nu weer even klaar. Misschien nog wat Mellotron-geluiden... Sowieso leuk om te hebben, maar laten zich ook goed filteren etc.

Die Sledge is overigens wel een aanrader. Ondanks zijn goedkope uiterlijk is zowel de klank als de bediening echt fantastisch te noemen.
 
Back
Top