Anyma Omega Synthesizer (pre-order) Indigogo

Screenshot 2024-04-12 at 11.20.18.png




Anyma, Inmiddels wel bekend van de Loom en Phi.
Hebben een nieuw project lopen. De Anyma Omega desktop en met Fatar keybed versie.
Waarom is het interessant. Het klinkt zover de YT filmpjes geweldig en zover ik kan zien en intrepeteren 4 stereo parts out. 4 parts multitimbraal.

Anyma Omega is er in twee versies:
toetsenbord en desktop. Het beschikt over 16 noten polyfonie. Layer, split of chain tot 4 parts multitimbraal. Met Anyma Omega heb je eigenlijk de kracht van een semi-modulaire synthesizer.
Inclusief de houten touch oppervlakken om vibrato en expressie te geven a la MPE.







Screenshot 2024-04-12 at 11.16.01.png
Screenshot 2024-04-12 at 11.23.04.png
Screenshot 2024-04-12 at 11.23.15.png
 
De desktop is in elk geval niet duur en da's alvast een pluspunt. Maar ik hoor alweer geen sounds die ik nog niet heb. Volgens mij is alles nu wel uitgevonden in synthland en komen we steeds weer kopietjes tegen...
 
Ik kwam dit tegen en dan vind ik het persoonlijk wel meer Avant-Garde dan de Arturia Astrolab.
Daarnaast lijk hij 8 outs te hebben. Dat zie je niet zo veel meer..
 
Dit project loopt al enige tijd. Eerst op Kickstarter tussen 14 november 2022 en 14 december 2022 en is daarna verder gegaan op Indiegogo waar het nog steeds loopt.
Op Kickstarter kon je't keyboard voor €990 kopen, de desktop voor € 720.


Hoewel ik er wel interesse in had - physical modelling, net zoals mijn Korg Z1 - heb ik het uiteindelijk niet gekocht met als reden het vier octaven toetsenbord. Vijf octaven (61 toetsen) is voor mij het minimum.
Een andere - bepalende - reden is geweest dat met de synthesizers die ik nu heb al jaren (20+?) niets meer gedaan heb en er een gerede kans bestaat dat na wat gepingel erop ook deze bij de rest van de "verzameling" beland.
 
Tis meer dat ik het relevant vond omdat de levering dit jaar is.. verder weinig info nog
Heeft iemand hier hem besteld?

"Tweak every parameter of every module with the large display and controls, unleashing the power of a semi-modular synth at your fingertips"

"Explore our multiple microtuning presets. You can also load Scala (.scl) or Anamark (.tun) files in Anyma Omega by converting them to MIDI Tuning standard (MTS) format. In addition to importing and exporting tunings, there are several options that can be used to define and edit tunings directly on the instrument: reference tone adjustment, 12-tone octave scale, tuning table for each note and n-EDO scales"

"The powerful semi-modular synth engine of Anyma Omega covers a wide range of synthesis techniques (physical modelling, but also virtual analog, wavetable, FM, etc.) with its large collection of oscillators, FX and modulators"

"16 modulators can animate any parameter of a patch, thanks to the 32 advanced mapping slots. Accessing all these modulators and mappings is quick and easy using the illuminated rubber softkeys located on the front panel"

Zie pdf voor volledige engine modules
 

Attachments

  • Anyma-Omega-module-list.pdf
    105,8 KB · Bekeken: 28
Laatst gewijzigd:
Ik heb €10 betaald om op de hoogte gehouden te worden.
Afhankelijk van de prijs die je op Kickstarter betaald hebt, zou de levering in juni/september/oktober 2023 plaats vinden. Inmiddels is het april 2024. De datum die nu op Indiegogo staat is juni 2024. Zonder mijn twijfels te kunnen onderbouwen betwijfel ik het. 't Zou wel mooi zijn voor hen die het product gekocht hebben.
 
Klinkt wel leuk maar springt er niet direct uit. Nette prijs lijkt me. Maar ik geloof niet dat ik hem hoef. Daarnaast ben ik na de Osmose soap ook wel genezen van (Franse :D ) crowdfunding, zeker als ik zie dat dieze ook alweer stevig uitgelopen is. Betaal liever wat meer voor iets dat af/leverbaar is in plaats van te hopen dat het allemaal gaat lukken, op tijd komt en de beloften waarmaakt.
 
Leuke bak en goed geprijst maar niet iets waar ik helemaal warm voor loop.
Doet wel denken aan de Korg Z1. wat een een geweldige bak vind. En de Quantum.
Maar goed doe heb ik al en zo is het wel genoeg met complexe sounddesign bakken voor me.
Geen Kam filter is dan wel minder. voor 600 euro meer scoor je een mk1 quantum die ook multisamples kan.
 
Laatst gewijzigd:
In
Ik kwam dit tegen en dan vind ik het persoonlijk wel meer Avant-Garde dan de Arturia Astrolab.
Daarnaast lijk hij 8 outs te hebben. Dat zie je niet zo veel meer..
Correctie 4 in 4 out
 
Ik heb in 2022 overwogen om me in te schrijven maar de natuurkundig vormgegeven geluiden vielen me tegen en toen ik in de handleiding las dat het om eenvoudige modellen gaat, wist ik waarom. Een gemiste kans want voor natuurkundig vormgegeven orkestrale geluiden van de hoogste kwaliteit ben je aangewezen op software. Ik heb mijn zinnen gezet op SWAM Audio Modeling en wacht tot Black Friday in de hoop dat ze dan een leuke aanbieding hebben.
 
De desktop is in elk geval niet duur en da's alvast een pluspunt. Maar ik hoor alweer geen sounds die ik nog niet heb. Volgens mij is alles nu wel uitgevonden in synthland en komen we steeds weer kopietjes tegen...
Gelijk autorijden.Alleen ge pakt een model naar je smaak en financiële gezondheid.
 
Heeft iemand hier hem besteld?
Ik doe mee aan de kickstarter crowdfunding. Ja ze lopen achter op schema. Ze moesten een nieuw display gaan gebruiken omdat het eerste paneel niet meer leverbaar was. Dit heeft tijd gekost. Verder natuurlijk de shortage aan onderdelen... maar goed. We krijgen regelmatig een update. Ik heb er alle vertrouwen in dat het product er gaat komen. Ik verheug me erop. De demo's zijn niet geweldig tot nu toe maar die draaien op prototypen van de hardware. Ik hoop dat ze een aantal goede sound designers aan het werk zetten voor de factory patches. Maar zelf patches maken is natuurlijk het leukste dat er is en de semi-modulaire opzet van de synth-engine was voor mij een USP van deze synth. Ik hoop dat hij deze zomer geleverd gaat worden... ik ben alvast wat ruimte aan het maken voor ze.
 
ik heb ook meegedaan aan de eerste kickstarter. Heel veel zin om er mee te gaan spelen.
 
Back
Top