Creëer met jou mooiste synth een DUDUK sound! Wie kan dat?

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.943
Wie lukt het om een Duduk geluid met zn synth te maken!?
Ik vond de Kobol echt fantastisch en probeer het nu even op mn USPX maar nog geen succues...

Doe lekker wat je wil maar wat midi files van toccata and Fugue zijn uiteraard te vinden.
Vertel aub welke synth en of je nog truukjes moest uithalen. Een foto van de stand van je synth is ook leerzaam. Of deel je patch.



Screenshot 2024-04-02 at 13.37.29.png
 
Ik heb die patch nagemaakt met mijn 2600 Mini Meanie van The Human Comparator, een beetje aangepast en er een stuk mee opgenomen. Vrienden op Facebook kunnen de solo horen, anderen moeten wachten totdat het gehele stuk af is. Ik kreeg goede reacties op het expressieve spel, hoewel ik in werkelijkheid ik niets anders deed dan vibrato en toonbuiging. De rest van de expressie bereikte ik door afwisseling van kort en lang aangehouden noten en gebonden en ongebonden noten, dankzij (niet mijn werk) de slim ingestelde ADSR.
 
Laatst gewijzigd:
Ik begin in de buurt te komen met mn uno synth pro-x
 
Ik weet niet of het je gaat om hoe het geluid van een Duduk te maken, of dat je het gewoon zoekt om te gebruiken, maar ik heb deze gratis app uit de AppStore, genaamd World Piano die een aardige Duduk on board heeft.

87B76809-047C-4BB8-BDA1-9657BE548B6A.png
 
Nou ik heb weer wat geleerd om het te benaderen.

De eerste dingen die ik op een nieuwe Synth maak zijn

303, een kick en strings.
daar is nu Duduk bij gekomen:)
 
Haha... ik wist helemaal niet dat een duduk een instrument was. Ik las het als onomatopoeia en vroeg me al af wat er nou zo leuk was aan 'doedoek' maken met een synth.

:D
 
Haha... ik wist helemaal niet dat een duduk een instrument was. Ik las het als onomatopoeia en vroeg me al af wat er nou zo leuk was aan 'doedoek' maken met een synth.

:D
Haha.. ja ik vind het zeer goede introductie tot het maken van een patch. Er komen behoorlijk wat facetten bij kijken waardoor je in de toekomst beter kan patchen..
Maar dit geld uiteraard totaal voor mezelf. Het inspireerd me
 
poging gewaagt op mijn modwave, klinkt best goed maar vind em toch niet helemaal geslaagt als een duduk als ik het hiermee vergelijk https://www. youtube.com/watch?v=E2q5PZqqZek
paar truukjes toegevoegt op de modknopjes als meer "blaas" element, vibrato en minder frequency (dan wordt het meer een panfluit)
 

Attachments

  • duduk.mp4
    18,6 MB
Ah wat leuk! ja zeker een fluit/duduk toon... wat ik hoor in een mooi stuk Duduk is dat de lfo in synthduduk met een delay in moet komen en dan exponentioneel vibreren...
Maar ik heb mn kobol dus verkocht en heb nu een niftykeyz staan die ik nu aan het inrichten ben..

Op mn uno synth pro-x heb ik ook wat pogingen staan maar.. zal morgen eens verder gaan. Gaaf!
 
Laatst gewijzigd:
Ah wat leuk! ja zeker een fluit/duduk toon... wat ik hoor in een mooi stuk Duduk is dat de lfo in synthduduk met een delay in moet komen en dan exponentioneel vibreren...
Maar ik heb mn kobol dus verkocht en heb nu een niftykeyz staan die ik nu aan het inrichten ben..

Op mn uno synth pro-x heb ik ook wat pogingen staan maar.. zal morgen eens verder gaan. Gaaf!
ik heb inderdaad een fade in LFO die de frequency en pitch lichtjes mod voor de vibrato maar expres niet te extreem gemaakt voor een iets meer natuurlijk geluid,

kan niet meepraten over de uno nooit eentje in handen gehad, heb voor mijn poging die loopop guide als start enigsinds aangehouden.. althans voor een deel want iedere synth is natuurlijk anders.
heb zelf als 2e osc een -1 oct saw toegevoegt op 3% volume voor net wat extra toon en op layer 2 een panfluit sample en wat white noise op een heel laag volume om een beetje de illusie van het blazen te geven
 
Ja die white noise is zeker nodig.. Net hoor ik ook weer Duduk waar de vibrato juist van fast naar slow gaat haha..
 
Back
Top