Ruimtegebrek en set-up: wat zou jij doen?

Ik zou dit doen, hoop dat t duidelijk is.

Zeker duidelijk, ziet er goed uit. Maar waar laat ik mijn toetsenbord dan, als ik het midi-keyboard naar me toe trek? Die kukelt dan van de tafel af 😀

Dank ook voor de suggesties en links voor de stands. Daar ben ik niet bekend mee en daar ga ik eens goed naar kijken. Opties genoeg in elk geval 👍
 
zoals Sanderswi al opmerkte is zo'n verhoger voor je monitor ook een handige optie om een beetje ruimte te besparen.
Ik zie dat hij zn audio interface er heeft staan, ik heb mn Push 3 eronderstaan als ik hem neit gebruik.

als ik muziek ga maken dan trek ik die eronder vandaan en zet mn pc-keyboard opzij.
PC-keyboard klein en draadloos houden is ook een kleine ruimte besparende optie.(ik heb bijvoorbeeld een Logitech G915 TKL, maar dat kan ook veel goedkoper).
dan leg je ehm zo makkelijk ff uit de weg.

fotootje voor t idee:


20240328_001704.jpg


Ik heb de keyboards ook links staan trouwens, dus moet me ff omdraaien daarvoor:

20240328_001627.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Zeker duidelijk, ziet er goed uit. Maar waar laat ik mijn toetsenbord dan, als ik het midi-keyboard naar me toe trek? Die kukelt dan van de tafel af 😀

Dank ook voor de suggesties en links voor de stands. Daar ben ik niet bekend mee en daar ga ik eens goed naar kijken. Opties genoeg in elk geval 👍
Als ie draadloos is kun je hem gewoon door de kamer smijten, of netjes even iets naar de zijkant schuiven ;) afhankelijk van je bui.

Het mooiste is als je eruit komt met flarden van ieders ideeen. Ben benieuwd! 🤙
 
. . . . Niets staat op zijn plaats bij me vanwege te weinig ruimte.
Midi rideltjes verzinnen is appart (MID) met een heel oude computer. Toetsen spelen is appart(Wav`s) samen met opnemen met digitale recorder.
Sampelen met wat effecten en stem (Wav`s) met microfoon is ook appart. . . . . Bijna niets is gelijktijdig.
Alles moet zich delen met electronica solderen / monteren gehobby en op zich vrij goedkope onderdelen bewaren dit neemt ook ruimte en denkwerk.
En filmpjes monteren is ook appart dit neemt weinig ruimte in.
Elke keer moet er van alles te voorschijn gehaald worden om het af te ronden.
Meubelen of iets aangepast hoef ik nooit te kopen want die kan ik allemaal zelf maken in onderstaande ruimte zie filmpje.

De 90 graden draaien oplossing gebruik ik ook veel d.w.z. in een L vorm links / rechts of allebij.

Mijn geluk is dat ik een eigen werkplaatsje heb waar ik alles kan lassen / slijpen / boren om iets aangepasts te maken voor verstelbare zaken. (niet nodig)
Maar alles is eigenlijk te koop en niet duur. Zoals de Gamma-in-elkaar-zet-stapel-plastic-kasten. à €50 En de z.g. feest of behangtafels à €35.
Die passen mooi onder elkaar.

 
Even lekker geknutseld vandaag, en voorlopig kom ik hierop uit:

1711991525393.png


Ik heb voor 5 euro een uitrolsysteempje gekocht bij de bouwmarkt. Met een oude plank en wat zagen is dat nu een la voor de Faderport en Lauchcontrol. Op de plek van de Groovebox komt nog een simpel midi-keyboard. De Impulse staat nu links van me. Dan kan ik gewoon wat noten aanslaan op dat kleine keyboard en speel ik het mooi in op de Imulse met een sustain pedaal.

Leuke is dat ik nu ook weer beter staand muziek kan maken. Ik heb een Ikea statafel en de USB-kabels waren net wat te kort in de vorige set-up. Deed ik de tafel omhoog, dan schoof er nog wel eens een apparaat mee. Nu ze onder de tafel bungelen is dat ook opgelost. En met de knopjes en schuifjes van de LaunchControl kan ik lekker jammen. Leuk.

Dus... dank allen voor het meedenken! 🤘
 
Ik heb mijn eigen meubel gemaakt en in de loop der jaren al tig keer aangepast. Alles binnen handbereik - de microfoon, het pc toetsenbord, en de maschine kan ik naar me toe halen door uit te schuiven.
Er zijn ook studio meubels te koop, maar ook deze moet je vaak aanpassen om alles voor jou specifiek op maat te krijgen. Bax heeft ook wat studio meubelspul- wel erg duur en zoals gezegd, vrijwel nooit voor alles passend
 

Attachments

  • IMG_3953.jpg
    IMG_3953.jpg
    160,4 KB · Bekeken: 48
Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn eigen meubel gemaakt en in de loop der jaren al tig keer aangepast. Alles binnen handbereik - de microfoon, het pc toetsenbord, en de maschine kan ik naar me toe halen door uit te schuiven.
Er zijn ook studio meubels te koop, maar ook deze moet je vaak aanpassen om alles voor jou specifiek op maat te krijgen. Bax heeft ook wat studio meubelspul- wel erg duur en zoals gezegd, vrijwel nooit voor alles passend
Het nadeel van prefab studiomeubels is dat je min of meer een indeling wordt opgelegd, er vaak geen ruimte is voor beeldschermen die afwijken van de norm (het is al snel te groot) en dat je bij verandering van je setup soms voor onvoorziene problemen komt te staan omdat je meubel er niet op voorbereid is. Dat is ook de reden dat ik liever mijn eigen stellages knutsel, het is misschien niet altijd even 'slick' maar in elk geval wel super praktisch en flexibel.
 
Het is misschien niet altijd even 'slick' maar in elk geval wel super praktisch en flexibel.

En het is leuk als het lukt. Beetje freubelen met een oude plank en een boormachine: "Hé, buurman!" Sowieso is creëren leuker dan consumeren.

Ik heb mijn eigen meubel gemaakt en in de loop der jaren al tig keer aangepast. Alles binnen handbereik - de microfoon, het pc toetsenbord, en de maschine kan ik naar me toe halen door uit te schuiven.

Ziet er uit als een dikke cockpit, haha. Ready for take-off 👍
 
Waar je oppervlakte tekort komt moet je de hoogte in. De kunst is om de lagen zo te maken dat ze elkaar niet in de weg zitten als je er apparatuur op hebt staan. Ik heb een kast gebouwd die ongeveer de helft van de diepte van mijn bureau inneemt. De kast is in de breedte ongeveer 60% van het bureau. Daar heb ik spijt van. Als ik een nieuwe kast maak dan maak ik die net zo breed als het bureau waar het op komt te staan.
Onderin de kast heb ik genoeg ruimte voor een Roli Seaboard en wat roli blocks. De kast zelf is niet geweldig en is qua idee hetzelfde als vele anderen al gepost hebben. MAAR... ik heb de monitor op de kast staan en onder de monitorvoet heb ik twee small plankjes gedaan. De een steekt 20 cm uit. De ander 25 cm. Die twee plankjes zitten met nooit in de weg maar zijn ideaal voor het geleiden van kabels maar ook om mijn Mac draadloze toetsenbord op te zetten. Op die manier kan ik toch heel makkelijk bij mijn keyboard (niet geschikt om dan epistels te schrijven maar voor het bedienen van de DAW werkt het perfect). En het bureaublad gebruik ik dan voor een synth van keuze of de seaboard.

Ik kan iedereen aanraden om het eens te proberen met twee dunne en smalle plankjes die gefixeerd worden door een zware monitor. Het is echt superhandig, ontneemt geen zicht, zit niet in de weg en is ideaal voor kleine dingen. Er kan ook kleine apparatuur op staan, pedalen, 303's, filters, etc. Ik heb elastiekjes om de plankjes gedaan. Dit geeft apparatuur die erop staat meer grip maar je kunt er ook kleine dingen onder bewaren zoals gitaar plectra 🙃


Sorry voor de enorme bende (ik moet nodig opruimen) maar het geeft een idee wat ik bedoel. Op de foto zie je de twee kleine plankjes als je het witte snoer van de muis volgt.

IMG_1545.jpeg
 
Back
Top