The water is moving {Detroit}

Leuke track.
Klink als electro met 909 invloeden...:okdan:
Kabbeld lekker weg...
 
Leuke track, inderdaad! Goede geluiden. Ik ben benieuwd hoe ie klinkt met net iets hoger tempo, ook.

Erg fijn, die stabs die er in het midden bijkomen. Ik heb verder alleen punten qua arrangement die ik zelf misschien anders zou doen. Da's vooral een smaakkwestie, dus hoeveel zin het heeft om die te noemen, weet ik niet. Als je geïnteresseerd bent, laat maar weten.

Mix klinkt wat mij betreft goed. Misschien een beetje 'hol', maar dat klopt ergens ook wel weer.
 
Leuke track, toffe elementen, klinkt best vers uit de machines en da's wel prima maar beetje dofjes wel.
 
Dank voor de feedback! Dat ie klinkt als electro vind ik wel grappig, ik heb er zo veel naar geluisterd dat als ik iets anders maak het er blijkbaar nog steeds insluipt.

Ja, OpenHiHats, zou graag horen wat je anders zou doen met de arrangementen. Ik kan niet garanderen dat ik ze zal gebruiken (heb een aantal andere projecten die er nu aankomen), maar ben toch benieuwd naar je mening.

En de dofheid komt waarschijnlijk omdat ik de afgewerkte mix op tape heb opgenomen. Daardoor krijg je een mooiere lowend, maar het hoog gaat er wat van af. Ik zal hier zo dadelijk de niet getapete versie posten, benieuwd of jullie die ook dof vinden.
 
Dan vind ik de tapeversie vetter, denk ik.:)
Ik heb de track nog een paar keer beluisterd en ik ben het niet eens met m'n eerdere ingevingen. De track klikt met me, ik vind 'm echt tof. Het enige dingetje wat ik nog heb is dat ik de volledige baslijn nog wel had willen horen in dat stukje na 3.00. Dus voordat de acid weer terug komt het baslijntje uit het begin nog even volledig. Maar da's echt muggenziften.

De track heeft denk ik een drukkere versie/remix in zich met een drukkere baslijn, hoger tempo en wat gekke agogo's of hoge, percussieve FM-noten. Dat ie echt gaat stuiteren. Maar zoals je zegt: dit is meer de spacey luister versie. En er zit zeker wel een lekkere groove in.
 
Dan vind ik de tapeversie vetter, denk ik.:)
Ik heb de track nog een paar keer beluisterd en ik ben het niet eens met m'n eerdere ingevingen. De track klikt met me, ik vind 'm echt tof. Het enige dingetje wat ik nog heb is dat ik de volledige baslijn nog wel had willen horen in dat stukje na 3.00. Dus voordat de acid weer terug komt het baslijntje uit het begin nog even volledig. Maar da's echt muggenziften.

De track heeft denk ik een drukkere versie/remix in zich met een drukkere baslijn, hoger tempo en wat gekke agogo's of hoge, percussieve FM-noten. Dat ie echt gaat stuiteren. Maar zoals je zegt: dit is meer de spacey luister versie. En er zit zeker wel een lekkere groove in.
Ja, dit is een goed idee, daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Wat ik ook eens ga proberen is om enkel de drumgeluiden en misschien het basje op tape op te nemen, en de rest vd geluiden niet. Ik denk dat het net iets minder dof zal klinken.

Tape is echt iets vreemds. Het klinkt naar onze digitale smaak dikwijls te dof, maar het voelt lekker. Ik heb bij wijze van experiment het hele album van Green Velvet en Carl Craig op tape gezet (dwz dus van aac naar tape), en ik kom gewoon in een betere drive bij dit laatste. Ik vermoed dat het nostalgie is naar een sound van vroeger, en vraag me ook af of jongere generaties dat ook zo aanvoelen.
 
Leuke track, lekkere sfeer. Ik kan dat goed waarderen, meer terug naar de sferen, bleeps en wubs. Undergound klanken. Meteen even op je account rondgekeken 'Cold box freeze mind'.. electro. Nice! Ook meer van dat :D
 
Hola Kobboi,

Klinkt lekker hier uit de speakers wel een beetje droog :okdan:

Groeten van Andreos:)
 
Leuke track, lekkere sfeer. Ik kan dat goed waarderen, meer terug naar de sferen, bleeps en wubs. Undergound klanken. Meteen even op je account rondgekeken 'Cold box freeze mind'.. electro. Nice! Ook meer van dat :D
Dank je wel! Ik zie dat je ook helemaal ind e electro bent, fijn!
 
Lekker nummertje hoor! Leuke swing in de beat en leuke geluiden ook. Qua productie zou het van mij iets minder droog mogen en ook zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een wat dikker/voller geluid. Maar als track vind ik het verder zeker wel een geslaagd nummer. 8)
 
Met dat droog moet ik toch blijkbaar iets doen. Hopelijk heb ik volgende week wat meer tijd om de track te finetunen.
 
Ik heb nu enkel de drum track op tape op genomen, en de overige geluiden gewoon digitaal gemasterd. Daardoor is denk ik wat van de tape dofheid weggenomen (zeker bij de pad te horen), en toch iets van het laags behouden gebleven. Ook een vervelende resonantie uit de hhats gehaald. Zelfde link als voorheen. Montfrooij, je hebt al de nieuwe versie gehoord.
 
Back
Top