Geoffrey T. - Mongolia (Techno / House)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
694
Locatie
Den Haag


En daar zijn we dan weer met weer een nieuw studiobaksel! Dit keer geinspireerd door de Drumazon 2 plugin (een 909 VST) die ik pas heb aangeschaft en waar dit het eerste resultaat van is. Eerlijk is eerlijk, hij is nog niet 100% af (wel 85% denk ik) maar ben even benieuwd wat de eerste reacties en/of verbetertips zijn?
 
Vanaf 2:07 (met de introductie van de techno chord) vind ik hem goed. Heb het idee dat de kick/bass elkaar een beetje in de weg zitten. Wellicht dat de bass ook iets te hard staat. Zou de track ook zeker een minuut, misschien wel meer, korter maken om de aandacht er beter bij te laten houden.
 
Heb 'm nog ff wat aangepast. De kick en de bas zouden elkaar nu minder in de weg moeten zitten. De bass ook ietsje zachter gezet. De mix een kleine boost in het hoog gegeven. En anderhalve minuut korter gemaakt. Bedankt voor de feedback!
 
Ik heb de vorige versies niet gehoord maar vind dit wel goed klinken. Het enige wat ik erin veranderen zou is de wat hogere tok - klankje is op zich goed, maar het legt accenten die niet altijd even goed met de rest samengaan. Is als sowieso vanaf 1:02 maar eens de techno stabs erin komen stoort het. Dus niet weghalen, want je track heeft het nodig, maar gewoon iets anders spelen.
 
Dank je wel voor je feedback. Ik heb nu deze 'tok' op de plek waar de stabs zitten eruit gehaald. En de tok (rimshot) ook wat zachter gezet. Het patroon heb ik verder niet veranderd, want ik vind het wel leuk dat het er een beetje tegendraads/hoekig in zit. Ook de mix meteen nog maar wat aangepast, is weer een stukje beter geworden denk ik.
 
Beter zo, maar nog niet helemaal overtuigd vd rimshot tussen 1:03 en 1:18, want precies in dat stuk interageert ie raar met de snare. Daarvoor en daarna stoort het niet. Ik vind overigens de snare heel goed passen bij dit nummer, die klank voegt echt iets toe.
 
Back
Top