Hoe krijg ik dit geluid zonder te samplen?

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.566
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Beste SFers,

Hoe zou ik dit geluid zo goed mogelijk kunnen namaken, zonder het te samplen zoals ik nu gedaan heb 8)?

Alvast bedankt!

VasC
 
Klinkt als een vervormde gitaar. Dus je zou een plugin kunnen proberen waarmee je een gitaar kunt simuleren. Of een sf2 of sfz player. Of een paar Karplus-Strong circuits om een akkoord te maken.
 
Het is een akkoord, volgens mij van 3 noten. En het lijkt alsof ze een paar paar ms van elkaar worden afgespeeld.
 
Het is een akkoord, volgens mij van 3 noten. En het lijkt alsof ze een paar paar ms van elkaar worden afgespeeld.
Ja dat denk ik ook... ff toonsoort zoeken en een 1-3-5 akkoord of ergens in die buurt zoeken. Poly moet het makkelijk te doen zijn, mono heb je 3 envelopes nodig (AHDSR?) Ik heb ook het idee dat er iets in de panning zit.
 
klinkt ook wel een beetje FM harpichord (of clave) achtig. Ik denk dat ik daar mee zou beginnen, beetje met de FM parameters spelen en dan inderdaad experimentern met wat distortion (of subtiel bitcrush).
Wellicht distortion met een ADSR envelop vorm geven om het in toom te houden.
 
Pulse wave (beetje pielen met PWM) > korte attack, decay en release > door een distortion > speel een powerchord.
 
Ik bedoel meer in de zin van dat je de AI kunt vertellen welke gear je hebt, vervolgens een geluidje kan laten horen en de AI zegt hoe je met je gear dat geluid het beste kan benaderen.
 
Proberen met FM synthesis , betreft hier een soort mute achtig geluid ( gitaar ) FM synthesis kan dit goed nabootsen , harde geluiden etc..
 
Back
Top