Wat zijn jouw favoriete "less is more"-synths?

VC-340, of de oude versie ervan.
 
IK vind Juno 60 vs Jupiter 6 net een goed voorbeeld van het "less is more" idee. De jp6 kan meer, maar vergt ook meer werk. Daar waar de J60 beperkter is maar wat hij kan wel in een handomdraai tevoorschijn getoverd wordt. (Even helemaal los van het karakterverschil tussen beiden)

Niet dat een JP6 omslachtig is ofzo, maar als we echt naar "less is more" zoeken is het "less" aspect ook wel van belang.

Ik gok dat je bedoelt *niet ipv net. Meer werk is subjectief denk ik. Persoonlijk vind ik een mod-matrix veel meer werk of veel 'menu-diving'.
 
Ik bedoelde net...

Maar menu's, patchen, matrices, of zoals dx7 heel veel zaken telkens opnieuw moeten ingeven is idd omslachtiger dan de directe interface van de jp6.
 
Een DX-7 was mijn derde synth. Geen genot om te programmeren inderdaad. Maar met veel geduld wel mooie dingen mee gemaakt. Heb 'm pas na 29 jaar (in 2013) verkocht aan een vriendelijk forumlid. En de Juno-60, tja... ik had toentertijd ook wel lust op een Jupiter 6 maar dat ging boven mijn budget. Gebruik de Juno nog steeds regelmatig.
 
De Dreadbox Typhon is voor mij wel een heel fijn klein bakje waar altijd wel wat leuks/interessants uitkomt.
 
Meeste zijn al gezegd hier… In alfabetische volgorde:

Arturia Freak-series
Behringer Edge / Moog DFAM (de clone overtreft hier het origineel zelfs (buiten de kleur en de patch points))
Moog Sub37 (maar waarschijnlijk alles van Moog, hopelijk veranderd de overname dit niet)
Novation BassStation-series
Roland TB-303 / Behringer TD-3 (of andere goede clones)
Waldorf Streichfett

En alles van Elektron…
 
glass viper van quick quark(of zoiets)werkt niet zo goed meer, maar toch nog in logic gezet omdat een paar klanken nog steeds 'out of this World' zijn.
 
Uno Synth Pro-x (check de specs)

Laatste Synth die m’n zolder studio verlaat.

ondanks m’n modular,
 
Korg Monologue, DFAM. Samen met een sampler voor drums kun je hiermee met heel weinig echt loeihard knallen. En de Monologue is zo ontzettend fijn, enorm veel sweetspots voor mij.

En inderdaad, +1 voor de Volca Bass. Voor zo'n simpel bakkie klinkt die echt geweldig en veel "groter" dan je zou vermoeden voor 130 euro.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top