Welke artiesten heb je recent ontdekt?

Ladytron is toch wel redelijk bekend, dacht ik. Maar soms mis je inderdaad dingen en vraag je je af, waarom eigenlijk. Vorige week een ontdekking, Romy Flores, aka DeathbyRomy. Ze is al wat jaren actief, maar had nog niet eerder van haar gehoord. Soort van darkpop met daarin een mix van andere genres en stijlen, leuk. Met thema's en een gevoel voor een zekere esthetiek wat in m'n straatje past, daarom raar dat ik het nu pas tegenkom. Looking at you, Youtube...





En nog eentje. Metal rond drummer/gitarist/producer Buster Odeholm, uit Zweden. Thrown bestaat nog niet zo heel lang, maar Humanity's Last Breath bestaat al jaren. Ook pas kort geleden ontdekt, terwijl dit juist stijlen van metal zijn die bij mij erin gaan als koek.



 
Ladytron is toch wel redelijk bekend, dacht ik. Maar soms mis je inderdaad dingen en vraag je je af, waarom eigenlijk.
weet niet....
gewoon totaal gemist misschien ooit wat te netjes bevonden, zo was ik wel, soms.

maar Humanity's Last Breath bestaat al jaren. Ook pas kort geleden ontdekt, terwijl dit juist stijlen van metal zijn die bij mij erin gaan als koek.


diep onder de indruk van Humanity's Last Breath. dank je, ook nog nooit eerder van gehoord, moet ik meer van gaan horen (eigenlijk niet goed voor mijn migraine... :D )
 
En welke daarvan hebben een grote indruk op je gemaakt?

Voor mij is dat Rival Consoles... ja, ik heb de echt een maand geleden pas ontdekt! 😂 (thank God for Spotify I guess) En ik ben helemaal verliefd op wat hij maakt. I wou dat er meer videos van hem in de studio waren..


Ik houd wel van deze vingerafdruk.. zo veel emotie in zowel de composite als de sounds zelf. Beetje zoals Max Cooper dat ook kan.

Hier een van Rival's albums die ik erg goed vind (onder andere):


Ja deze Guy heb ik in 2021 ontdekt denk ik. Max cooper ook, en daar ben ik onlangs naartoe gegaan hier in de 013. Superleuke avond gehad, lekkere set met een prima hoogtepunt.

Onlangs ook naar Nils frahm geweest nadat ik die in 2022 ontdekte. Oh oh wat was dat smullen zeg!

M’n laatste ontdekkingen waren Salami Rose Joe Louis en Bobcat Goldwav. Beetje t zelfde, maar dan allemaal in een ander jasje en soms wat mallig ;)
 
Ja deze Guy heb ik in 2021 ontdekt denk ik. Max cooper ook, en daar ben ik onlangs naartoe gegaan hier in de 013. Superleuke avond gehad, lekkere set met een prima hoogtepunt.

Onlangs ook naar Nils frahm geweest nadat ik die in 2022 ontdekte. Oh oh wat was dat smullen zeg!

M’n laatste ontdekkingen waren Salami Rose Joe Louis en Bobcat Goldwav. Beetje t zelfde, maar dan allemaal in een ander jasje en soms wat mallig ;)
Lijkt me ook mooi een set van Max Cooper. Die heeft er meestal ook heel uitgebreide en intricate visuals bij.
 
Lijkt me ook mooi een set van Max Cooper. Die heeft er meestal ook heel uitgebreide en intricate visuals bij.

Ik stond vooraan, dus niet de beste plek voor de visuals. Stuk rond 1 uur (tot 1.4min ongeveer) was erg sappig (en vooral Lekker stevig in vergelijking met de rest). Check m Hier uit bruh

 
O ja, nog een recente ontdekking, Maty Noyes. Deze is even speciaal voor @krautrock1958 :
:D
Vind dit wel een geinig nummertje, ik vond die andere clip wel lekker over the top, moest er flink om lachen. :)

Nou ik toch weer op dit topic ben beland maar even een bandje die ik sinds een jaartje volg.
Metal is niet echt een populair genre hier op het forum maar deze ladies band is wel heel goed bezig vind ik;

 
:D
Vind dit wel een geinig nummertje, ik vond die andere clip wel lekker over the top, moest er flink om lachen. :)


Ze doet me trouwens een beetje denken aan Skye Sweetnam van de Canadese band Sumo Cyco, daar liep ik alweer een tijdje geleden tegenaan. Dit komt in de auto wel ´ns voorbij, als ik geen ingewikkelde toestanden wil, maar iets simpels om bij wakker te blijven. :)

 
Adam Lambert bij dat uitgezonden concert van Queen "live from Japan (tokio) ",...wát een performer en goede zanger.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top