Elektron Analoge Heat mk1 mk2 + Fx

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.846
Ik heb nu al een aantal jaar een AH mk2 en tot voor kort een beetje met een slap handje gebruikt. Ik heb me even verdiept in dit apparaat en ik zie alleen maar verkoop topics ipv een gebruikers draad. Ik ben echt aangenaam verrast en voor mij is het nu een mklll geworden. Super mooie resultaten. Al was cv moduleren met Ableton nog wel wat uitzoekwerk.

Hoe bevalt de + Fx bijvoorbeeld en zijn er mede forumleden die ook wat dieper in de AH zijn gedoken? Daarnaast lijkt het me leuk om patches te delen aangezien die makkelijk via sysex gaan.

Dit is een voorbeeld van de MK1


 
Sommige AH gebruikers zetten hem ook op de masterbus. Dit heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik vandaag of morgen testen. Er komt ook een specifieke patch voor van deze gebruiker. Dit komt van Elektronauts:

“Got about 40 different saved presets for different purposes. Some subtile ones for masterbus processing, some for kicks, some for breaks, some for lo tempo 90’s hiphop, some for dubtechno stabs, some for stereo widthenin mono sources and some that bring some life in dull audio material. As said very depending on source material. If there is enough interest i’m happy to share along with a document with additional usage information”

Ik zal vandaag nog een present pack van Elektron staff members hier deponeren.
 
Analog Heat als STEREO PHAZER FX like.. (uit de handleiding)

1. Selecteer een circuit en zet het filter op BS. (1 na laatste)
2. Sluit je synth aan op de Analog Heat ingang en zorg ervoor dat het volume van de geluids bron is zo sterk mogelijk is.
3. Zorg ervoor dat het ingangsniveau correct is ingesteld.
4. Begin met het instellen van WET LEVEL op 127 en DRY/WET op 63. Stel de FREQUENTIE in op 64 en RESONANTIE naar 0. 5. Druk tweemaal op de [LFO]-toets om toegang te krijgen tot LFO PAGE 2 en verander DEST1 in FILTER PAN en stel in DIEPTE1 tot ongeveer +64. 6. Druk op de [LFO]-toets om naar LFO PAGE 1 te gaan en stel SPEED naar wens in. U zou nu een faseringseffect op uw geluid moeten horen. Probeer te spelen met de LFO-golfvormen, snelheid en diepte, evenals de filterfrequentie. De verschillende filtertypes hebben een verschillende invloed op de geluid wanneer u de filterfrequentie panning gebruikt.

Hierna kun je met de lfo en vershillende filter types experimenteren en het pannen van de frequentie.
 
Analog Heat als SYHTH ja ja.. ik baalde altijd al dat ik geen midi notes naar de Heat kon sturen.
Nu ben ik maar met enveloppes modulatie tekeer gegaan. Nee ik weet nog niet 100% wat ik doe. Maar er komt geluid uit!
Zelfoscillatie en LFO is wat je hoort. 0 compressie 0 Fx. Puur HEAT!

T.b.c. want dit kan dieper en verfijnder. (gaat van erg laag naar vrij hoog. 70db zou ik max gaan ;)

 
Analog Heat als SYHTH ja ja.. ik baalde altijd al dat ik geen midi notes naar de Heat kon sturen.
Nu ben ik maar met enveloppes modulatie tekeer gegaan. Nee ik weet nog niet 100% wat ik doe. Maar er komt geluid uit!
Zelfoscillatie en LFO is wat je hoort. 0 compressie 0 Fx. Puur HEAT!

T.b.c. want dit kan dieper en verfijnder. (gaat van erg laag naar vrij hoog. 70db zou ik max gaan ;)

Bekijk bijlage 3844433
Dit is met de Heat +FX?

Kan je met Heat +FX via Overbridge de envelopes retriggeren? Op MkII is me dat alleen gelukt via Control input (jack input op achterkant)
 
Nee ik heb ook een MK2 slechts.
Geen overbridge gebruikt, in dit verhaal heb ik alleen enveloppes los gelaten via mn daw midi uit op cc parameters van de HEAT.
Trigger inputs heb ik ook een keer gedaan, maar je kunt beide ook doen, en staat ook op mijn lijst.
Heb hier ook geen pedaal liggen. wellicht een keer kopen.
 
Wat me wel gaaf lijkt aan de FX, is dat hier wellicht ook weer met wat rommelen je bijvoorbeeld karplus strong resonantie kunt krijgen.
Maar vind hem te duur nog.
 
Net weer even lopen rommelen, mijn hemel helaas had ik de recorder niet aan, mn LFO stond op 2k frequentie en ik had in Ableton een envelope op het (VCA) volume gezet WOW.

Maar wat ik nog interessanter vind! MIJN POST OVER HEAT AS SYNTH werd binnen een minuut verwijdert!!! op social!

Hier nog een snelle snippet. Hier heb ik het patch volume en LFO rate lopen moduleren.
 
Ok ik voor de schaarse liefhebber van de AH hier wat presets. Ben ook met een LPG bezig.. maar ja zit geen vactrol in dus beetje zoeken naar iets muzikaals.

Hier een patch. I used to be stereo. Op L in de Kick op R in de synth. CV in A heb ik een lfo gezet. Staat in deze opname te op de beat maar wordt leuk als je daar mee gaat spelen.
Verder de L en R uit op elk eigen track in je daw. Alleen wat reverb op de synth. De lfo kan nu schakelen tussen kick en synth ipv link en rechts stereo beeld.

 

Attachments

  • Used to be Stereo.syx
    178 bytes · Bekeken: 8
Pseudo mastering met jawel sidechain door twee mono input ipv stereo gebruik een NOTCH filter, lekker voor na je laag..
Wel cv inpluggen voor je vca level.

Laat me weten wat je vind of nog beter, maak hem anders. Of beter. (settings zoals notch moet je toch per case aanpassen)
 

Attachments

  • RAD-compside002EQ.syx
    178 bytes · Bekeken: 4
Wat leuken zeer interessant deze topic

Toont echt wel wat vr een “versatile” bakje de AH is.

Ook al heb in de AH nog niet

laat deze tips en tricks maar komen
 
Nou deze draad loopt niet hard, zou zeggen scoor er 1 want 2e hands gaan ze echt heel cheap. Laatste apparaat wat hier weggaat.
Dus bij beginners vragen gerust hier of pb :)
 
Back
Top