Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan is deze ook interessant, als je nog niet aan je leeslimiet zit.Toevallig vandaag in het nieuws
En als je wél aan je leeslimiet zit, hier kun je zo'n beetje ieder artikel uit iedere (inter)nationale land lezen: https://archive.is/YXzAVals je nog niet aan je leeslimiet zit.
Niet alleen dat, maar ook 50 verschillende luisteraars:En vanaf volgend jaar dus alleen uitbetaling voor nummers met minimaal 1000 streams.
Ik heb een abonnement, dus geen limiet. Ook interessant idd!Dan is deze ook interessant, als je nog niet aan je leeslimiet zit.
-edit- ik zie dat het artikel er nog niet helemaal op staat maar een tip voor een later moment wellicht, die site is goud waard.
‘In het begin wil je markt veroveren en groeien, maar dan gaan de investeerders zeuren dat je geld moet verdienen.’
Zo gek is dat toch niet?
In het stuk staat ook dat ze FC Barcelona sponsoren voor 300 miljoen euro ofzo.
Dat is altijd een lastig aspect van de marketing - in hoeverre weegt je investering op tegen wat je aan (extra) inkomsten genereert? Dit is erg moeilijk te meten, maar feit is wel dat mensen gevoelig zijn voor de kracht van herhaling. Een merknaam die je vaak ziet en associeert met iets positiefs zal sneller 'top of mind' zijn op het moment dat je aan iets denkt dat met dat merk te maken heeft. Zelfs als je al klant bent zal het zien van deze naam bij dingen waar je je mee verbonden voelt (zoals voetbal) een goed gevoel geven, waardoor je minder snel over zult stappen naar een ander. In dit geval gaat het er niet om om mensen te overtuigen dat je de beste bent, maar ze te bevestigen dat ze de juiste keuze hebt gemaakt. Bijna iedereen is daar in meer of mindere mate gevoelig voor, zelfs de lui die zeggen dat marketing geen invloed op ze heeft en DUS wat anders kiezen, worden in feite door die marketing beïnvloed.In het stuk staat ook dat ze FC Barcelona sponsoren voor 300 miljoen euro ofzo. Terwijl daarvoor volgens mij iedere muziekliefhebber al wist wat Spotify is. Voor de naamsbekendheid hoef je het dus - lijkt me - niet te doen.
Voorzover ik weet (mijn muziek was niet echt radiovriendelijk...) betaalt Buma een stuk beter.Ik ben wel benieuwd wat airplay op radio/tv oplevert eigenlijk vergeleken met de steaming diensten.
Het bereik van radio airplay is natuurlijk ook een stuk hoger, je kunt daar uit gaan van het aantal vertoningen x geschat aantal luisteraars. Een stream is in principe altijd 1 op 1 (of het aantal personen in de huiskamer).Voorzover ik weet (mijn muziek was niet echt radiovriendelijk...) betaalt Buma een stuk beter.
Het is de vraag of dat nu een goede strategie is. Misschien voor een bedrijf als Coca-Cola, maar eentje die nog moet bewijzen dat winstgevendheid iets is dat ook blijft in de toekomst? Zou het qua marketing dichter bij huis houden, bv. iets doen binnen de muziekindustrie. Promoten van live-muziek en daar je marketing op richten, dat trekt wellicht ook nieuwe gebruikers aan. Dat soort dingen.
10€ per gedane trede van je trapNiet als je er bedrijfsmatig gear voor koopt of je trekt er een onkostenvergoeding vanaf welke deze verdiensten mogelijk hebben gemaakt, zoals reiskosten van en naar de studio.