Ableton Live 12

Even een algemeen Ableton vraag: gebruiken jullie bij one shot samples (Kick, snare, clap) een sampler of juist de one shot wav ?

Ik heb een sampler (met 128 samples) in een drumrack per kick, hats, snars claps. Dan zou ik heel snel een beatje kunnen maken zonder de hele tijd samples te hoeven zoeken( want dat is al eens gedaan).

 
Ik heb een sampler (met 128 samples) in een drumrack per kick, hats, snars claps. Dan zou ik heel snel een beatje kunnen maken zonder de hele tijd samples te hoeven zoeken( want dat is al eens gedaan).
Ja, da's een mooie die je post.
Ik heb niet de behoefte aan 128 verschillende kicks maar het idee er achter is wel goed natuurlijk, ik ga toch 'ns kijken of ik met een fijne serie samples een leuk rack kan maken zoals hij doet.
 
Ik inmiddels 3 tracks met 12 Suite gemaakt en ben toch wel blij.
Het voelt wat stabieler aan en draait bv beter op mijn Surface Book dan 11.
De modulators zijn leuk en nog ff aan het filter wennen.
Prima update.
Al wat gedaan met roar?
Kun je ook leuke dingen mee.
Zit behalve een goeie distortion ook een feedback mode op. Je kan m daarmee zelfs als delay gebruiken.
Feedback is jou ding toch :D?
 
Wat is eigenlijk de functie van die balk boven de maatnummers in arrangement view? Is dat iets nieuws van Ableton 12? Ik zie daar het nut niet echt van in. Maar misschien mis ik iets. Je kan hem uitrekken, maar kun je dat ook helemaal weg doen?
Die geeft een overzicht van je arrangement met kleine kleuren balkjes. Kan je niet weghalen. Ik heb die ook altijd verkleind en doe er niet veel mee.
 
Nee zit er altijd al in en ik vind het wel handig, je kan zo makkelijk naar een bepaald punt van je arrangement navigeren zonder uit te zoomen (als je dus ingezoomd bent en maar een klein deel bekijkt).
 
Nee zit er altijd al in en ik vind het wel handig, je kan zo makkelijk naar een bepaald punt van je arrangement navigeren zonder uit te zoomen (als je dus ingezoomd bent en maar een klein deel bekijkt).
In 9 nog niet, dus voor mij is het nieuw. Hoe doe je dat navigeren dan? Want ik kan niet in dat scherm klikken. Ik krijg alleen het vergrootglas.

Edit: Ah ik snap het al je moet ingezoomd zijn! Bedankt voor de tip.
 
kan volgens mij wel weg.
heet "overview" en kan weg in view > overview of met CTRL+ALT+O
(uit mn hoofd.... als t niet klopt, dan zoek ik het thuis nog wel ff op hoe dat ook alweer ging).

of hebben jullie t over wat anders?
 
kan volgens mij wel weg.
heet "overview" en kan weg in view > overview of met CTRL+ALT+O
(uit mn hoofd.... als t niet klopt, dan zoek ik het thuis nog wel ff op hoe dat ook alweer ging).

of hebben jullie t over wat anders?

Dat is het inderdaad. Ik heb gekeken en het kan inderdaad weg. Bedankt!
 
In 9 nog niet, dus voor mij is het nieuw. Hoe doe je dat navigeren dan? Want ik kan niet in dat scherm klikken. Ik krijg alleen het vergrootglas.

Edit: Ah ik snap het al je moet ingezoomd zijn! Bedankt voor de tip.
Ah sorry, 'altijd al sinds ik Ableton gebruik' en dat is volgens mij inderdaad vanaf Ableton net naar 10 ging.
 
Back
Top