Hulp bij opkomende eurocrack verslaving

Future Funk

Ouwe rot
Lid sinds
28 juli 2007
Berichten
804
Ik denk dat ik toch voor de bijl ga. Ik hoor zulke ongelooflijk vette dingen uit die eurorack modules komen. Ik ben echter wel een enorme noob en daarom zoek ik iemand die het leuk vindt om daar met mij wat over te praten. Ik wil een systeem samenstellen en ik heb wat budget. Dit omdat ik wat vintage gear heb ingeruild.

Ik begrijp dat alles keer 1000 op Youtube staat. Daarnaast heb ik een tutorial van Aulart gedownload met Colin Benders. Dat zou ook al een hoop moeten verduidelijken. Desalniettemin zou ik het leuk vinden om wat te praten over deze materie.

Mocht je het leuk vinden om wat te ouwehoeren over eurorack (en eventueel ook vintage, ik heb best wat leuke zaken staan), stuur me dan een berichtje!

Mijn email is futurebeyond@live.nl
 
Misschien goed om toch een beetje de richting aan te geven van wat je zoekt. Ambient, belletjes, heavy bitrot noise, Frankfurter Schule, non-lineaire integratorrock ....
 
Ik ben nu zelf het boek Patch & Tweak aan het lezen. Dat is een uitstekende bron van informatie over wat er aan modules te koop is en wat die modules doen. Het is even doorbijten, maar dan weet je wel gelijk waar je mee bezig gaat.
 
Ik denk dat ik toch voor de bijl ga. Ik hoor zulke ongelooflijk vette dingen uit die eurorack modules komen. Ik ben echter wel een enorme noob
Wellicht overbodig maar VCV kan je gratis downloaden, al is het alleen maar wat om een beetje te patchen zodat je alvast een beetje met modular bekend raakt, misschien dat het je een beetje duidelijkheid geeft.
Als je zoals @vinnieq aangeeft welke richting je wilt gaan dan kunnen SF leden je goede tips geven.
 
Richting.. Dat is een goede.. Ik vind zoveel leuk. Maar goed, disco maken met eurorack lijkt me niet zo heel handig. Qua eurorack zou mijn interesse uitgaan naar house/techno/dub.. Een producer zoals Tobi Neumann vind ik tof. Hij heeft ook veel vintage hardware (net als ik) en combineert dat met eurorack om (naar mijn idee) goede groovy house te maken.. Zo zie ik het ook een beetje voor me.
Ik woon in Drenthe. Ben benieuwd of er freaks in de buurt wonen :) Lijkt me tof om met mensen te jammen in mijn toch best wel leuke studio.
 
Ik ben nu zelf het boek Patch & Tweak aan het lezen. Dat is een uitstekende bron van informatie over wat er aan modules te koop is en wat die modules doen. Het is even doorbijten, maar dan weet je wel gelijk waar je mee bezig gaat.
Goede tip! Thanks..
 
Wellicht overbodig maar VCV kan je gratis downloaden, al is het alleen maar wat om een beetje te patchen zodat je alvast een beetje met modular bekend raakt, misschien dat het je een beetje duidelijkheid geeft.
Als je zoals @vinnieq aangeeft welke richting je wilt gaan dan kunnen SF leden je goede tips geven.
Ben er bekend mee :) Thanks..
 
Qua eurorack zou mijn interesse uitgaan naar house/techno/dub..
Dan wil ik je de Qaud Drum aanraden, 4 voices, lekker hands on performance based en de mogelijkheid om samples er op te zetten, samen met een goede sequencer lijkt me dat wel een leuk iets;

 
Tof ding! Maar voor drums wil ik het in eerste instantie nog even houden bij de SP1200/707/808/909.. Ik heb ook nog een Syncussion..
 
Wellicht later.. Klinkt wel erg cool.. En ik wil de Erica Synths Black Sequencer in m'n toekomstige rig en die kan 4 drumtriggers tegelijk versturen, dus ik zou er niet speciaal nog een sequencer bij nodig hebben.
 
Back
Top