Een (enigszins) standalone VST hardware synth

5 cent...

Ik weet niet hoe het staat met die (beperkte) windows versie die op de raspberry pi werkt...
Wat software kan je daar dan op 'draaien' ?
Allicht qua hardware geeft de raspberry veel mogelijkheden, maar heb geen idee of dat ook is bij die windows versie erop ?
Zo'n RPI kun je ook makkelijk draadloos bedienen vanuit een andere computer d.m.v. VNC.

Een PISound bvb. met PureData of Pianoteq.
 
Die Muse Receptor zou nog een interessante route kunnen zijn, maar is die ondertussen niet te verouderd? Ik wil er wel ietwat moderne VST's mee kunnen spelen.

Welke versie is het precies? Ik vermoed sowieso beperkt tot 32 bit en VST2?
Yep, is een rev C. Ga ervan uit dat je alleen de VST's kunt spelen die er op staan en geen nieuwe kan installeren, Muse bestaat op dit moment ook niet meer.
 
Of een tweedehands Microsoft Surface misschien, daar zag ik ook op Youtube wat filmpjes over van mensen die hier een DAW+plugins op draaien, en touchscreen is wel handig werken, zeker met een stylus of remote knop voor cursor
 
Ik denk dat, verwarrend genoeg, Cubase 2.0 en MIDI 2.0 niet voor elkaar gemaakt zijn. :) MIDI 1.0 is dus genoeg in mijn setup.

Tenminste, ik zou natuurlijk MIDI 2.0 vst's kunnen gebruiken als ik ze rechtstreeks naar audio opneem, maar daar past mijn Atari MIDI setup dan dus niet zo lekker in.

Dat gezegd zijnde, als het prijsverschil niet groot is, kan ik wel overwegen om alvast een MIDI 2.0 masterkeyboard te kopen zodat het futureproof is.
 
Back
Top