Oude computer onderdelen bewaren?

Floppies en andere drives, ook RAM stickjes kunnen altijd van pas komen voor oude samplers.

Zo'n E-mu of Akai van 80's tot heden zijn eigenlijk gewwon PC's met wat DSP hier en daar. MPC4000 bv heeft gewoon een Intel CPU er in zitten
 
Als iemand écht oud spul heeft en niet weet wat ermee te doen:
HomeComputerMuseum in Helmond!
Een aanrader!
(Modern spul willen ze ook graag hebben trouwens 😁☝🏻)
Dat is een leuk museum ja, we zijn er een paar zomers geleden met de kinderen heen geweest voor hun opvoeding ("ja vroeger moesten we eerst een bandje of een schijfje in de computer doen en intypen wat we wilden doen" "wat is een bandje") en ze vonden het geweldig. Zo tof dat je ook gewoon overal aan mag zitten en met die computers mag klooien ipv dat het allemaal achter glas staat.
 
Floppies en andere drives, ook RAM stickjes kunnen altijd van pas komen voor oude samplers.

Zo'n E-mu of Akai van 80's tot heden zijn eigenlijk gewwon PC's met wat DSP hier en daar. MPC4000 bv heeft gewoon een Intel CPU er in zitten
Ik ben nu dus bezig met een oude E-mu van allerlei oude PC randapparatuur te voorzien. Hij zit al vol EDO ram.
 
Ik ben ook pas in het homecomputermuseum geweest en daar vertelde mijn gastheer dat ze van elk item 3 stuks proberen te verwerven: 1 werkend op display, 1 in de opslag als backup en 1 in de originele doos/verpakking 😳
Ga er maar aanstaan...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top