Heb je aan Python genoeg als wetenschappelijke software?

Leuk dat jullie PlugData ontdekt hebben! De ontwikkeling begon voor mij als een soort covid hobbyproject, maar het is inmiddels iets meer dan dat geworden.

Zoals Hover al zei, er zitten nog wel wat bugs in PlugData, het project is iets meer dan een half jaar oud en er is nog een hoop te doen. Je kan redelijk met PlugData werken als je maar vaak genoeg saved tussendoor.

Voor Ubuntu 19.x kun je allicht de 18.04 en 20.04 builds uitproberen. Ik zou ze in dat geval niet van de repo pakken, dat kan gezeik met dependencies opleveren. Als je de versie van GitHub pakt zou het misschien kunnen weken.
 

@timothyschoen


Is er zicht op wanneer je programma in de Linux Mint repositories beschikbaar komt? Of als AppImage? Ik heb zelf onvoldoende Linux ervaring om goed met de programma's op GitHub overweg te kunnen (loop steeds vast in dependency problemen). Kun je misschien met Camomile samenwerken, dat heb ik ooit wel aan de praat gekregen, maar was toen in het gebruik nogal omslachtig. - Misschien een idee om een apart topic over PlugData te starten?
 
Ik overweeg om een flatpak image te maken, maar ik ben helaas nu nog te druk met bugs en pd-compatibilteit. Hoe heb je Camomile aan de praat gekregen?

Ik kan je wel een beetje op weg helpen als je zelf wilt compileren. Eerst de repo clonen met --recursive:

Code:
git clone --recursive https://github.com/timothyschoen/PlugData.git && cd PlugData

Qua dependencies heb je enkel dit nodig:

Code:
sudo apt install  -y libasound2-dev libjack-jackd2-dev libcurl4-openssl-dev libfreetype6-dev libx11-dev libxcomposite-dev libxcursor-dev libxcursor-dev libxext-dev libxinerama-dev libxrandr-dev libxrender-dev libwebkit2gtk-4.0-dev libglu1-mesa-dev mesa-common-dev

(Waarschijnlijk heb je een groot deel hiervan al)

Daarna:

Code:
mkdir build && cd build && cmake -DENABLE_TESTING=0 -DENABLE_SFONT=0 .. && cmake --build . --config Release


We kunnen zeker een topic over PlugData starten! Zal het binnenkort doen!
 
Voor mijn experimenten met Camomile zie: Camomile

Zodra je een topic over PlugData geopend hebt kunnen we daar verder discussiƫren, dat lijkt mij handiger dan hier.
 
Audio UNITY VRAAG: wij zijn een muziek applicatie aan het maken in Unity software, nu wil ik een Clock signal en of MIDi signal synchroniseren met een synthesizer(bijvoorbeeld Microfreak). Iemand een tip? (Ik heb een Rk006, mocht dat het makkelijker maken, maar zonder zou ook leuk zijn)
 
Daar kun je denk ik beter een apart topic over maken met Unity in de titel. Ik had nog nooit van Unity software gehoord.
 
Unity is een ontwikkelomgeving die vooral veel gebruik wordt voor games. Zit wel mooi in elkaar, zelf ook tijdje mee gewerkt. Helaas geen ervaring met MIDI daarin verder.

 
Back
Top