Oooowaaa!!!

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Tering!!!!

Ik draai dus win2000 op men nieuwe en snelle compie en kan zonder probleem meerdere reaktors en pro52s draaien rond cubase, wat een feest! Nou moest ik gewoon nog effe zoiets als hubis loopback hebben. Ik dus weze zoeken: ik las toen dat hubis niet draaide onder 2000, maar dat er nog iets anders was dat kon dienen: ik blij als een kind midiyoke downloaden, enig minpunt voor win2000 was er alleen een betaversie. Ik dacht dat komt wel goed. NeeNeeNee! Alles werkt perfect alleen slaagt dat kleine progje erin cubase om de 2,5 minuten te doen crashen: wat een nachtmerrie. Keuze: ofwel doorklungelen, ofwel naar win98 overgaan voor hubis, maar daardoor minder progs tegelijkerttijd kunnen runnen. Is me dat een ziekdillemma!! Weet iemand misschien nog zo'n een progje, waar je eventueel voor moet betalen, maakt me ni uit, maar dat wel stabiel werkt onder win2000??????

HEEUUUUULLLLLLLLP!
 
Ik zelf draai alles onder 98SE. M'n nieuwste comp kreeg ik met Win2000 maar daar heb ik win98SE direkt opgezet. Wn98 bevalt mij uitstekend.

Moet van de week de LAN van m'n bedrijf overzetten van Win95 naar Win2000, dat zal wel een feestweek worden aangezien er nogal wat tropische hardware aanhangt.

Greetz,

Yawgmoth
 
Wat doe je nou moeilijk?

Kun je die reaktor en pro52 gewoon niet als VSTi gebruiken in cubeest zelf?
 
daar dacht ik inderdaad ook aan!

En ik ban het met Yawgmoth eens: voor audio software zuigt alles behalve win98se. Gewoon stabiel dus waarom moet er nu de nieuwe windows op je pc staan.

Ik ken genoeg stusio's die nog steeds win95 draaien zonder problemen.

Ik mijn lukt het ook om met win98 50 miditracks en 22 audiokanalen tegelijk te laten draaien....who needs a mac?
 
Nou, ik snap er geen yota van, maar als ik die programmatjes als vstplugin draai, krijg ik een enorme latency. Als ik ze naast cubase draai is die latency weg!!!???

En ik hoorde dat win2000 dubbel zoveel ram ofzo kon benutten dan win98 (beetje vaag wel) dus daarom de overgang. Maar misschien moet ik toch maar weer overstappen....
 
Heb je je asio instellingen wel goed staan?

Kijk even onder options> audio setup> system en daar kan je de juiste asio driver selecteren. Ik heb de Asio full duplex directX (23 ms latency). Neem ik de gewone directx driver dan heb ik 200ms meer latency.

Je kan van daaruit ook nog je asio control panel openen. Moet je anders effe met de buffers e.d. spelen.

Succes
 
Ik wou net zeggen met een miezerige Terratec EWX 24/96 op een miezerige Celeron 600 haalde ik nog 3-4 ms latency in cubase met softsynths onder Windows 2000.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bambamstudio
[B
Ik mijn lukt het ook om met win98 50 miditracks en 22 audiokanalen tegelijk te laten draaien....who needs a mac? [/B]

Zonder softsynths en FX neem ik aan? Wat heb je voor PC staan dan pcies?
 
Je kan op een 2GHz met 512Mb toch ook 98SE draaien? Waarom niet?

En zijn 22 audiotracks zo spectaculair?
Niet dat ik het ooit gedaan heb hoor, maar ik heb ze tot nu toe niet nodig met dat wat ik maak.
BAMBAM zegt toch niet dat ie er nog 50 VSTi tracks bij draait?
Die 22 tracks met MIDI moeten op een 1GHzje toch al wel kunnen denk ik, of niet BAMBAM?
 
Sjongejonge...tis maar een vraag hoor... geen aanval. Ik wil het graag weten omdat ik zelf binnenkort een PC ga samenstellen. Als dat van Bamse stabiel loopt ben ik benieuwd wat ie draait. Ben vooral benieuwd of je MIDI nog steeds strak getimed blijft!

Heb je het ook getest met VSTi's en of Reason via rewire toevallig?
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Heb je je asio instellingen wel goed staan?

Kijk even onder options> audio setup> system en daar kan je de juiste asio driver selecteren. Ik heb de Asio full duplex directX (23 ms latency). Neem ik de gewone directx driver dan heb ik 200ms meer latency.

Je kan van daaruit ook nog je asio control panel openen. Moet je anders effe met de buffers e.d. spelen.

Succes

23 ms vindt ik overigens nog er veel.
 
Als ik alle buffers e.d. verklein kom ik op 6 ms. Maar aangezien ik nooit audio / softsynths gebruik laat ik het lekker zo staan...

En we gaan behoorlijk off-topic. Nick, werkt het nu al?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Moet van de week de LAN van m'n bedrijf overzetten van Win95 naar Win2000, dat zal wel een feestweek worden aangezien er nogal wat tropische hardware aanhangt.

Beetje offtopic, maar exotische hardware werkt beter en word veel sneller herkent met w2k. Ik zou me toch maar eens wat meer in w2k gaan verdiepen als je HEEL je netwerk om moet zetten. Dan voorzie ik big troubles. Maar sterkte iig. ;)
 
Back
Top