[Melodic] A Different Breed Of Sanity

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.718
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik heb weer eens een liedje afgemaakt. Geen idee hoe dit genre heet, maar op YouTube vind ik het vaak onder melodic. Enjoy :okdan:

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/a-different-breed-of-sanity
 
met plezier geluisterd, mooi geheel. wel wat moeite met het (te) vaak terugkomende geitenmekje (sorry voor de associatie ;)) en de hoge kicktik op de bassdrum is niet mooi als je 'm alleen hoort. en welk genre zou ik ook niet weten, iets in de richting van dance/trance?
 
Goede punten :okdan: Op een gegeven moment hoor je het zelf niet meer. De kick kan ik aanpassen want die komt uit Big Kick. De geit, haha, kijk ik ook nog eens kritisch naar. Da's een stukje uit Afrikaanse volksmuziek, maar dan getransposed. De hele sample paste niet in het nummer :)
 
Lekker sfeertje, erg meeslepend!
De kick ligt wel raar in de mix vind ik, maar dat kan smaak zijn.

Het geitje automaten met delay vind ik een goed idee, lekker trekken aan het sampletje.

Het heeft wel iets weg van melodische deephouse ofzo, maar ik zou het zelf geen naam durven geven.
De tamboerijn die in sommige stukken vind ik wel schel.

Een unieke track, heerlijk, ga zo door! :)
 
Dank je wel, Mark. Voor de complimenten en de opbouwende kritiek. Daar kan ik wat mee. De kick is een terugkerend puntje en ik zal eens wat professionele tracks beluisteren om te horen hoe die klinken. :okdan:
 
Back
Top