29 juli 2012, 01:53
|
|
|
Infiltrant
|
MS50 is schaars en duur.
Maar als je gaat ontleden krijg je dit:
VCO
VCF
Envelope 1
Envelope 2
LFO
Mixer
Integrator
VCA 2
Ringmodulator
Sample & Hold
Devider
En nog wat dingetjes (noise gen, amplifier, voltage supply en meter)
Ik weet niet wat een MS50 nu precies waard is, maar als je de prijs door 11 deelt heb je de prijs per module.
150 à 180 per module dus.
Hmm...dat is niet erg goedkoop idd..
naja....het wordt toch al een waardeloze post, dus dan kan ik maar net zo goed typen dat ik een MS20 boven een MS50 verkies
silvertone
|
|
|
|
29 juli 2012, 08:51
|
|
|
Junior member
|
Ik was een beetje lui om zelf te zoeken voordat ik postte, maar zoals te verwachten viel is er al vaker over
gediscuteerd.
Tussen de stellige meningen dat 1000 gulden voor een ms10/ms20/ms50/sq10 gewoon redelijk is, de terugkerende aanbeveling van ene Akimaze om toch vooral zijn cd's te kopen (lolz), alsmede allerlei ander gezwets door, leert de onderzoekende synthliefhebber dat de ms50 met name volledig modulair is en een diode filter heeft. En voor de rest dus eigenlijk niet zo bijzonder is.
mt4x
|
|
|
|
29 juli 2012, 16:08
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
hij maakt de ms serie echt modulair, en samen met de ms20 heb je een heel lekker setje.
|
|
|
|
29 juli 2012, 19:16
|
|
|
ik heb dr nog 1 staan maar ik vindt m te moeilijk  die ms50 ma als ik dr wat uit krijg is t te gek!!
ik vindt al snel iets te moeilijk hoor dat wel
miss doe ik m wel weg als iemand dr echt wat mee gaat doen!
|
|
|
|
29 juli 2012, 22:01
|
|
|
heeft er genoeg van
|
Het is altijd erg lastig om te beoordelen of iets zijn geld nu waard is, dat blijft toch altijd subjectief denk ik. Op zich geen gekke benadering misschien om te kijken wat de MS-50 nu "per module" kost..... maar aan de andere kant, doe dat dan ook eens bij andere vintage bakken (modulair of niet) en je schrikt je een hoedje. Als je puur naar functionaliteit kijkt dan is het de redelijkheid allemaal al heel lang voorbij en kun je beter voor nieuw gaan, of zelfs software. Voor mij was de MS-50 ook lang een droom en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik er voor gegaan ben. Ze hebben voor mij gewoon een hoge fun factor en een bepaalde sound waar ik erg van hou. Vooral dat laatste, daar draait het natuurlijk om. En dat een compleet systeem er ook nog eens mooi uitziet (vind ik dan) is natuurlijk mooi meegenomen.
Bovendien moet je niet vergeten dat je het geld dat je aan vintage spullen uitgeeft in principe niet kwijt bent. Je krijgt het aankoopbedrag altijd wel weer terug bij verkoop en als je lang genoeg wacht misschien zelfs meer. In de tussentijd kan je een hoop plezier hebben van je centjes
Dat gezegd hebbende vind ik het ook wel jammer dat de prijzen van de MS-serie zo gestegen zijn, ik praat het niet goed of zo.....het is helaas gewoon de realiteit. Gelukkig gaat het in dit geval om luxe goederen die je niet echt nodig hebt.
@ HAYO - je moet het natuurlijk zelf weten als je hem weg doet, maar de MS-50 is niet zo heel ingewikkeld hoor! Gewoon op het net kijken naar patchvoorbeelden (er is een hele goede site die hier al vaker genoemd is) en proberen te begrijpen hoe die werken. Daarna stapje voor stapje experimenteren en al doende leer je het wel. Maar als het niks voor je is dan kan je hem uiteraard beter verkopen
|
|
|
|
1 september 2012, 09:02
|
|
|
Vintage lid
|
|
|
|
|
5 september 2012, 00:33
|
|
|
wat kyk jy?
|
ziet er leuk uit idd alleen is er wel een reden waarom een Korg MS een schuin opstaand paneel heeft nutuulk...
Up to mighty London
Came an Irishman one day.
As the streets are paved with gold
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
14 september 2012, 00:53
|
|
|
Ik heb er sinds woensdag ook een nieuwe liefde bij (joepie ik mag in deze topic posten)! MS20 met originele manuals en kabels (ook al werkt er eentje niet), en nog een stofbal van de jaren '80 onder te toetsen.  Morgen is checken of de IC35 er in zit. Klinkt in ieder geval super, en het patchen is zeer interessant om van te leren. Smaakt naar meer!
Ik heb wel nog een midi to cv converter nodig, na wat gegoogle en gesynthforumd lijkt de Kenton Pro Solo ideaal te zijn - alleen wil ik alleen maar noten en eventueel velocity kunnen doorsturen, is dat dan geen overkill? Of is er niet echt iets dat even betrouwbaar is met Hz/V?
Nog 2 dingen:
- tips om fijn stof en vuil er uit te halen?
- het zoemt vrij merkbaar. Het heeft geen effect op de opnames, 't komt uit de MS20 zelf. Heeft dit te maken met een slechte aarding ergens? Is dit erg?
|
|
|
|
14 september 2012, 07:34
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door DjunaSaurus
|
Ik heb er sinds woensdag ook een nieuwe liefde bij (joepie ik mag in deze topic posten)! MS20 met originele manuals en kabels (ook al werkt er eentje niet), en nog een stofbal van de jaren '80 onder te toetsen. Morgen is checken of de IC35 er in zit. Klinkt in ieder geval super, en het patchen is zeer interessant om van te leren. Smaakt naar meer!
Ik heb wel nog een midi to cv converter nodig, na wat gegoogle en gesynthforumd lijkt de Kenton Pro Solo ideaal te zijn - alleen wil ik alleen maar noten en eventueel velocity kunnen doorsturen, is dat dan geen overkill? Of is er niet echt iets dat even betrouwbaar is met Hz/V?
Nog 2 dingen:
- het zoemt vrij merkbaar. Het heeft geen effect op de opnames, 't komt uit de MS20 zelf. Heeft dit te maken met een slechte aarding ergens? Is dit erg?
|
Toetsen stof vrij maken is niet zo moeilijk. Die zoem/brom waar je het over heb is denk de voeding. Rechts achter zit die tegen de achterkant aan geschroefd. Moet je maar eens op drukken als die aan staat. Dan veranderd de brom van geluid.
|
|
|
|
14 september 2012, 11:57
|
|
|
Idd als ik er boven op duw wordt het geluid harder. Valt daar iets aan te doen?
|
|
|
|
14 september 2012, 12:13
|
|
|
heeft er genoeg van
|
Oorspronkelijk geplaatst door DjunaSaurus
|
Ik heb er sinds woensdag ook een nieuwe liefde bij (joepie ik mag in deze topic posten)! MS20 met originele manuals en kabels (ook al werkt er eentje niet), en nog een stofbal van de jaren '80 onder te toetsen. Morgen is checken of de IC35 er in zit. Klinkt in ieder geval super, en het patchen is zeer interessant om van te leren. Smaakt naar meer!
Nog 2 dingen:
|
Kenton Pro Solo is geen overkill naar mijn mening en prima geschikt voor de MS-20. Doet gewoon wat hij moet doen zonder gezeik en zo hoort het ook....wel even goed instellen/fijnregelen natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Eenmaal ingesteld is de tuning van de MS-20 naar mijn ervaring rocksolid.
|
|
|
|
14 september 2012, 14:28
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
zoem ?
voeding ?
ik heb dat niet bij mijn ms20
misschien toch even naar kijken inclusief de condensatoren ?
tips voor stof:
stofzuiger ( eventueel met nylonkous over zuigmond om niets ongewenst op te zuigen )
en
stofhoezen gebruiken !
|
|
|
|
14 september 2012, 14:36
|
|
|
wat kyk jy?
|
Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom
|
dat ik een MS20 boven een MS50 verkies
|
en zo is't... de 20 is toch wel the main thing, de 10 en 50 zijn als dingen erbij heel leuk maar standalone wel wat minder...
Up to mighty London
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
14 september 2012, 14:39
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal
|
zoem ?
voeding ?
ik heb dat niet bij mijn ms20
misschien toch even naar kijken inclusief de condensatoren ?
tips voor stof:
stofzuiger ( eventueel met nylonkous over zuigmond om niets ongewenst op te zuigen )
en
stofhoezen gebruiken !
|
Ik had dat ook bij een van me MS20. Had toen de schroeven iets vaster gedraaid en toen was het een stuk minder. Die voeding zit koud op de behuizing gemonteerd. Voeding zal wel een beetje op zijn. Zou hem voor de zekerheid weg brengen. Om na te laten kijken.
|
|
|
|
14 september 2012, 14:40
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door 6 trak
|
|
en zo is't... de 20 is toch wel the main thing, de 10 en 50 zijn als dingen erbij heel leuk maar standalone wel wat minder...
|
Vind de MS 50 leuker, Die klinken wel lekker
|
|
|
|
14 september 2012, 14:47
|
|
|
ik heb al een tok..
|
twee ms-10's zijn full stereo en dat heeft een ms-20 niet
|
Oorspronkelijk geplaatst door dr-DRé
|
|
muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet van zelfgaan. Je gaat toch ook niet express moeilijk zuchten.
|
|
|
|
|
14 september 2012, 14:50
|
|
|
wat kyk jy?
|
stel, qua ms-10:
je zou de LFO freq voorzien van 2 switches, 1 om de freq limiet uit te schakelen en de andere om de LFO te voorzien van keytracking...
vervolgens nog ff de LFO output doorsturen naar de VCA et voila; 2 oscs  nutuulk ben je dan wel de modulatie kwijt maar wel een extra optie erbij
Oorspronkelijk geplaatst door dr.DRe
|
|
twee ms-10's zijn full stereo en dat heeft een ms-20 niet
|
nou, da's echt een voordeel zeg
Up to mighty London
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
14 september 2012, 14:54
|
|
|
ik heb al een tok..
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door dr-DRé
|
|
muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet van zelfgaan. Je gaat toch ook niet express moeilijk zuchten.
|
|
|
|
|
14 september 2012, 14:57
|
|
|
wat kyk jy?
|
da's duidelijk idd  ...twee 10's zou ik als een MS-20 gebruiken; stapelen... 1tje mid/highpassen met de mixer en de andere dikke PWM bass ofzo etc...
stereo maken doen we wel met een extern effect dan...
enne, 2x MS-20 is nutuulk weer aanzienlijk leuker dan twee 10's
Up to mighty London
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
14 september 2012, 15:06
|
|
|
wat kyk jy?
|
Oorspronkelijk geplaatst door marcuuu
|
|
Vind de MS 50 leuker, Die klinken wel lekker
|
maar de prijs/leukheid ratio van de MS-20 is nutuulk aanzienlijk hoger...
de 50 kan veel dingen die de andere MS synths niet kunnen maar wat de andere MS synths kunnen kan de 50 weer niet...
de 20 is wat dat betreft dus de gulden middenweg en veel waar voor de knaak...
het enige voordeel van de MS-10 is de PWM, zonder zou 'ie nl helemaal weinig voorstellen...
Up to mighty London
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|