he synthforummers,
ik heb net een huis gekocht en kan achterin mijn tuin eindelijk een stenen studio/kantoor bouwen (dus niet meer in de slaapkamer)
we gaan hem pas volgend jaar bouwen maar natuurlijk ben ik hem al aan het inrichten hahahaha
hij zal iets van 6m bij 4m(diep) worden en moet worden opgedeeld in een kantoorruimte...2m bij 4m (voor mijn vriendin) en een home studio..4m bij 4m (voor mij). er komt ook een wc in (dat heeft met aftrek van belasting enzo te maken...)
het is de bedoeling dat ik een plek heb om te mixen en editten (rechtsbovenin) en dat als ik mij omdraai en achter de toetsen zit iedereen aan kan kijken om ook nog als band lekker te kunnen jammen.
hoe werk ik: cubase sx
gitaren: via podxt-pro direct in presonus firepod (zijn dus te horen uit de speakers doe ik nu ook zo en klinkt perfect).
drums: yamaha dtxpressIII via DFHsuperior midi dus (ook direct te horen via speakers klinkt ook lekker)
toetsen: ik gebruik alleen nog softsynths midi dus (ook direct te horen via speakers klinkt prima)
zang: dynamische mic voor in de speel ruimte (puur voor het jammen) en condensator voor in zangcabine.
Het hoeft geen topstudio te zijn maar wel beter als mijn slaapkamer hahaha....
op foto zie je dat ik veel hoeken heb en niet te veel rechte wanden zodat het geluid niet recht terug kaatst als ik zit te mixen....dat is toch beter???
als jullie nog wat tips hebben over de indeling of wat jullie anders zouden doen hoor ik het graag.