8 november 2007, 09:23
|
|
|
miaow
|
sennheiser hd 650
welke hoofdtelefoon is ideaal om je eigen opnames mee te testen? ik ben uitgekomen op de hd 650 van sennheiser maar zou graag horen of iemand deze al s heeft gehoord en of ie echt zo goed is als ze zeggen. of is er een beter model/type (voor onder de 500 euro)?
|
|
|
|
8 november 2007, 09:44
|
|
|
vst member
|
ik heb de hd600, en die klinkt echt geweldig. de 650 schijnt nog iets strakker te klinken in het laag.
als je echt helemaal de top wilt schaf je er ook nog een aparte cardas upgrade kabel aan. Kost je 180 dollar extra, maar het verschil is duidelijk te horen tov de standaard kabel (die overigens ook al erg goed is).
in de reviews wordt deze koptelefoon ook als referentie koptelefoon genoemd voor afmix controle. Ik ben het daar volledig mee eens, en het kan een perfecte aanvulling zijn op je monitoren.
als je hem aangeschaft hebt moet je wel rekening houden met 48 uur inspelen om het volledige frequentie bereik vrij te krijgen.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
8 november 2007, 09:52
|
|
|
miaow
|
hi thx voor je reactie. het zou dus een goede aanschaf zijn begrijp ik zo. inspelen?? dacht dat dat alleen voor auto's was, maar ik zal hem dan wel 2 dagen non stop mn muziek laten afspelen..
|
|
|
|
8 november 2007, 14:09
|
|
|
sfm
|
Oorspronkelijk geplaatst door Mrrraauw
|
|
hi thx voor je reactie. het zou dus een goede aanschaf zijn begrijp ik zo. inspelen?? dacht dat dat alleen voor auto's was, maar ik zal hem dan wel 2 dagen non stop mn muziek laten afspelen..
|
is denk ik voor mij binnenkort een optie om doordeweeks als ik wil muzieken de monitoren niet hoef aan te raken... Hebben de buren ook minder te klagen... In het weekend kan ik het dan verder op de monitoren uitmixen etc.
gear: zooi waar ik herrie mee maak
|
|
|
|
8 november 2007, 14:20
|
|
|
Vintage lid
|
Ik heb een HD 650 en dat is een geweldig en fijn ding, aanrader !
|
|
|
|
9 november 2007, 03:31
|
|
|
This is bat country !
|
Super fijn ding.
Buiten de klank kan je hem ook 8 uur lang op hebben zonder last te krijgen van je oortjes.
Het is mijn beste koop ooit.
Doet wat het zegt dat t doet en nog goed ook.
En ja de prijs, das maar 1 maalig
Get your facts first, then you can distort them as you please.
|
|
|
|
9 november 2007, 12:54
|
|
|
miaow
|
thx voor alle reacties. ik twijfelde eerst maar denk nu echt dat ik deze ga kopen :]
|
|
|
|
13 november 2010, 04:09
|
|
|
Heb ook een HD650 aangeschaft, wat raden julie aan qua inspelen? (hoe doe je dat precies op de juiste manier? welke factoren zijn van belang?)
|
|
|
|
13 november 2010, 10:39
|
|
|
Vintage lid
|
Ik heb 'm gewoon aan mijn geluidskaart gehangen, iTunes aangezet en 3 dagen op een gemiddeld volume laten spelen.
Ik weet trouwens niet of hij elders ook al goedkoper is geworden maar hier is hij nog steeds slechts €278
EDIT: Kijk aan, nog 2 tientjes voordeliger: €258
Laatst gewijzigd door Nisei; 13 november 2010 om 10:53
|
|
|
|
13 november 2010, 12:35
|
|
|
Fatty Fat
|
Ik gebruik deze ook.
Moet zeggen een erg fijn ding, ook na langdurig gebruik zit deze nog steeds lekker en ik krijg er geen last van de oren door. Aanrader!
...Tegenwoordig is het nieuwe Vroeger...
|
|
|
|
13 november 2010, 16:37
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
heb hem ook, fijn ding
ingespeeld middels itunes, met ieder paar uur volume iets harder tot hard ( niet superhard natuurlijk ) niveau en zo 2 dagen laten draaien.
|
|
|
|
15 november 2010, 09:52
|
|
|
work in progress
|
ik heb al jaren een Beyerdynamic DT990 Pro en ben benieuwd naar een wat beter model, deze Sennheiser heeft mijn aandacht
heeft iemand hier ook ervaring met een DT990 pro van beyerdynamic? is de Sennheiser beter (meer detail etc.)?
|
|
|
|
16 november 2010, 22:19
|
|
|
THEMATIC
|
Oorspronkelijk geplaatst door Lennox
|
ik heb al jaren een Beyerdynamic DT990 Pro en ben benieuwd naar een wat beter model, deze Sennheiser heeft mijn aandacht
heeft iemand hier ook ervaring met een DT990 pro van beyerdynamic? is de Sennheiser beter (meer detail etc.)?
|
Te weinig ervaring met een DT990 helaas, die heb ik 3x opgehad ofzo..
Ik heb wel (oa) een DT880 pro, een Sennheiser HD650, en een Sennheiser HD250 linear II.
Als je een Headphone zoekt waarmee je lange tijd comfortabel kan produceren: Sennheiser!! De HD 250 is dan een gesloten model dus ook nog eens perfect bruikbaar bij mic tracken. Sennheiser is lekker licht en mede daarom hebben ze een geweldig draagcomfort. Ook de sound van de Sennheiser is perfect om lang acher elkaar te dragen.
Als je een headphone zoekt die vooral moet dienen als extra referentie voor je mix dan is de DT880 pro een (veel) betere keuze tov de HD650 vind ik. de DT880 pro laat een slechte mix ook echt slecht klinken en klinkt het op de DT880 mooi in balans dan vertaalt dit zich ook beter naar andere systemen dan Sennheiser dat doet. Sennheiser is over het algemeen toch meer hifi karakter qua sound. Op een sennheiser klinkt het al snel goed en mooi in balans terwijl de werkelijkheid nog een "zooitje" kan zijn. Echter vind ik dat ook bij een studio headphone meer voordelen hebben dan nadelen. Tenslotte is afmixen op welke headphone dan ook geen goed idee.
|
|
|
|
16 november 2010, 23:22
|
|
|
work in progress
|
thanks voor de tips, ik kwam in mijn speurtocht ook de akg 701 tegen, iemand daar ook ervaring mee? die dt990 die ik heb is een open systeem, ik heb het idee dat een gesloten systeem extra druk op je trommelvliezen geeft althans dat gevoel gaf een gesloten systeem mij. Ik zoek een zo neutraal mogelijke hoofdtelefoon om tot in de late uurtjes lekker muziek mee te maken zonder dat er teveel druk op mijn oren komt (ik speel sowieso nooit met luid volume).
|
|
|
|
16 november 2010, 23:54
|
|
|
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator
|
Ik heb zelf de HD600 gekocht omdat deze iets eerlijker is in het laag (de HD650 boost het laag een klein beetje). Als je er ook gewoon muziek mee wilt luisteren zou ik de HD600 niet nemen, dat is echt niet fijn maar voor studiowerk is het een perfecte koptelefoon.
Men noemt de HD650 inderdaad vaak strakker in het laag maar dat is meer de ervaring, hij geeft gewoon wat meer laag dan de HD600 waarbij je soms wel eens het gevoel hebt dat deze te weinig laag geeft. Dit is echter meer omdat de meeste koptelefoons gewoon vrij veel laag geven. Andere modellen van Sennheiser zijn hier ook nogal schuldig aan zoals bijv de HD265 die enorm veel laag geeft.
Let wel dat je dit soort koptelefoons echt met een goede pre-amp moet aansturen anders is het vrij zinloos (maar dat geld eigenlijk voor de meeste betere koptelefoons).
HD600 of 650, beiden super en nooit een miskoop.
"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."
|
|
|
|
17 november 2010, 09:19
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Lennox
|
|
ik kwam in mijn speurtocht ook de akg 701 tegen, iemand daar ook ervaring mee? die dt990 die ik heb is een open systeem, ik heb het idee dat een gesloten systeem extra druk op je trommelvliezen geeft althans dat gevoel gaf een gesloten systeem mij. Ik zoek een zo neutraal mogelijke hoofdtelefoon
|
De akg k701 ken ik wel goed. Dat is een erg fijne hp. Klinkt eerlijker en transparanter dan zowel de Beyerdynamic DT880 als de Sennheiser HD650. De AKG K701 is volledig open wat imo veel fijner luistert.
Enig nadeel van de K701 is dat ie in het laag vrij snel afloopt. Alles wat er wel uit komt klinkt super strak maar je mist gewoon wat bass. In het mid en hoog is ie wel ERG goed. Daar doet ie qua kwaliteit zelfs mee op het niveau van de Sennheiser HD800!
Gesloten vind ik zelf een nadeel. In het laag heb je dan altijd last van resonantie en het geheel klinkt rommeliger en vermoeiender.
Die Beyerdynamic DT990 heb ik helaas nooit gehoord maar ik begrijp dat die ook 'open' is? Dan zou ik die maar eens gaan luisteren
Lijkt me een kanshebber!
Luisteren lijkt me zoieso de enige manier om tot een weloverwogen keuze te komen. Iedereen heeft een andere mening en als je naar een winkle gaat kun je ze zelf vergelijken.
Laatst gewijzigd door Martijn W; 17 november 2010 om 09:37
|
|
|
|
17 november 2010, 11:01
|
|
|
Compleet gestoord!
|
Heb je een HD600 en wil je iets meer laag dan kun je een HD650 upgrade kabeltje kopen (past op de HD600) en blijkbaar (zie internet talk) heb je dan een iets beter geluid en meer bas.
Ik heb de HD650 kabel nog steeds niet uitgepakt gezien ik uiterst tevreden ben met het geluid dat de HD600 mij nu bied
|
|
|
|
17 november 2010, 13:06
|
|
|
work in progress
|
ziet ernaar uit dat ik naar een hd650 en akg701 ga luisteren  thanks allen
|
|
|
|
17 november 2010, 13:11
|
|
|
Compleet gestoord!
|
Het beste is natuurlijk om meerdere hoofdtelefoons te bezitten.
De AKG K701 raad ik om die reden af als dit je eerste hoofdtelefoon wordt. Je zult de bas erg missen.
HD650 is een zeer goed all round compromis voor eerste paar
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|