Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 juni 2008, 20:03   #61
MonoTron
Initiating Sequence..

MonoTron's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dct Bekijk bericht
..Wel cool om te horen dat er dus nog steeds echt naar vinyldj's wordt gevraagd.

...

Experimenting with sounds for the future of our Existence!

Monotron Music
H3K Music
Facebook
MonoTron is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 17:08   #62
dct
Vintage lid

dct's schermafbeelding

Ja ja lekker tegenstrijdig DSIL ik weet het.
dct is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 17:17   #63
MonoTron
Initiating Sequence..

MonoTron's schermafbeelding

Citaat:
Ja ja lekker tegenstrijdig DSIL ik weet het.
Ik ben bang dat dit op termijn misschien wel zo zal gaan. Tegenwoordig staan er vaak nog draaitafels en ik denk dat dj's als dione maar met hun ogen hoeven te knipperen en ze zetten twee (of drie) technics voor 'm klaar.

Ik ben ook benieuwd of al die 'startende djs' hun mp3's kopen of gewoon downloaden. Dat wordt straks natuurlijk een buma stemra razzia als er alleen nog maar met mp3's gedraaid wordt.

Ik krijg nog steeds geen nieuw vinyl uit m'n pc en dat hoeft ook niet. Ik vind het heerlijk om lekker een platenzaak in te duiken en op zoek te gaan naar platen die ik al heel lang zoek, of juist al heel lang ben vergeten en opeens zie staan. Wat kan dat je dag mooi maken!

Daarentegen zijn mp3's wel erg makkelijk om tussen al die shite van tegenwoordig wat leuke muziek te ontdekken.

Experimenting with sounds for the future of our Existence!

Monotron Music
H3K Music
Facebook
MonoTron is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 15:50   #64
Roel
Eigen aanduiding

Roel's schermafbeelding

ik koop alleen maar vinyl voor eigen gebruik , maar draai er niet mee.
internet is makkelijk om te zoeken en te vinden.
Roel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 16:35   #65
cream
Vinyl Addict

cream's schermafbeelding

Wat is er nou leuker dan platen zoeken?

Op de foto: Ikke aan het zoeken in de recordcollector in Antwerpen.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2.JPG‎
Bekeken: 83
Grootte:  73,7 KB
ID: 38387  
cream is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 02:34   #66
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Even deze draad nieuw leven inblazen...

Ik ben er klaar mee; Ik zie het niet langer zitten om nog vinyl te kopen. Bijna alle dj's die tegenwoordig plaatjes draaien doen dit met cd spelers. Het verbaast mij dat er in de stijl die ik draai (hardcore) nog vinyl uitkomt. Ik erger mij steeds vaker aan het feit dat ik verplicht ben om een plaat te kopen waar nu net dat ene nummer op staat dat VET is en voor de rest drie kuttracks. Dat kan anno 2008 toch niet meer...Je moet gewoon lekker naar een internetsite kunnen surfen en daar losse tracks kunnen downloaden voor een eurootje per track. Dat maakt het gelijk mogelijk om je keuze in tracks en stijl lekker divers te houden. Hoe lang gaat het nog door met die vinyl? De technics draaitafels vliegen je om de oren op marktplaats. Snel weg met die dingen voordat ik ze aan de straatstenen niet meer kwijt kan!!

Happen maar....
Die verbazing klopt steeds meer. Ik heb deze week besloten geen vinyl meer te persen van andere artiesten dan mijzelf want het is anders niet meer te doen. Ik heb de afgelopen 10 jaar achter de schermen gezien hoe hard de terugval is en nu kan ik niet eens meer mijn kosten eruit halen als label. Om nog maar over alle tijd en energie te zwijgen.
Andere dj's vragen steeds meer om wave- en 320kbps mp3 files ipv de promo vinyltjes die we ze geven.

Oja en vinyl is nog steeds in leven zeggen ze dan ...... niet bij de dj's die op de grotere feesten staan (uitzonderingen daargelaten) en niet bij de jongere generaties die zijn opgegroeid met mp3's. Die worden nu ouder, de leeftijd dat vorige generaties begonnen met vinylkopen. Maar dat gebeurt nu steeds minder, ook mede vanwege de bergen herpersingen en gebrek aan nieuw werk omdat labels al door de downloads minder risico's nemen.
De cdj's vliegen ondertussen als warme broodjes over de toonbank. Ik heb ze zelf ook sinds een week
Ben druk bezig al mijn beste vinyl op cd te kopen, mits verkrijgbaar via volledige artiestenalbums. En anders dan maar downloaden in het uiterste geval, want die betaalsites met 192 kbps mp3's heb ik echt helemaal niks aan. Zelf van vinyl halen kan ook, maar kost meer tijd en sommige van mijn favoriete platen zijn vaak al grijsgedraaid (dat betekent versleten, voor alle mp3 tieners onder jullie).
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 13:14   #67
dct
Vintage lid

dct's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Niel Bekijk bericht
Ben druk bezig al mijn beste vinyl op cd te kopen, mits verkrijgbaar via volledige artiestenalbums. En anders dan maar downloaden in het uiterste geval, want die betaalsites met 192 kbps mp3's heb ik echt helemaal niks aan. Zelf van vinyl halen kan ook, maar kost meer tijd en sommige van mijn favoriete platen zijn vaak al grijsgedraaid (dat betekent versleten, voor alle mp3 tieners onder jullie).
Ik ben er nog niet over uit of dat ik heel mijn vinyl collectie zelf wel op cd wil gaan zetten. Daar gaat mij echt te veel tijd in zitten. Ik ga in ieder geval niet zover dat ik alles op cd ga kopen. Dan maar op foute manier binnenhalen die hap. De artiesten hebben hun centen toch al gehad omdat ik altijd braaf hun plaatjes heb gekocht. Ik vind dat ik daarmee het recht heb om die tracks nu ook te downloaden en op cd te zetten. Als er een goede downloadsite komt voor dj's dan zal ik hun tracks wel weer braaf kopen. Vinyl doe ik niet meer aan. Ik ruik trouwens wel kansen om eigen producties zonder tussenkomst van labels op zo'n betaalsite te krijgen
Oud 21 juni 2008, 13:19   #68
OddIction
Vintage lid

OddIction's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door geschirrspüler Bekijk bericht
heb er zo nog geen gebruikt, maar degene die ik gezien hebben zagen er toch allemaal nogal cheapo plastiekerig uit... eerste indruk natuurlijk

denk wel dat de geluidskwaliteit zowiezo niet opkan tegen een goeie platenspeler + goeie versterker + het soort interface dat de meesten hier wel zullen hebben staan
Wrong

Dat is een tafel met usb en deze heeft gewoon de Stanton kwaliteit.

OT: Ik koop met regelmaat nog vinyl, zowel nieuw als gebruikt in diverse stylen. Zo heb ik onlangs nog de nieuwe vinyl van Armand besteld
OddIction is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 17:11   #69
smackos

smackos's schermafbeelding

Citaat:
Ik ruik trouwens wel kansen om eigen producties zonder tussenkomst van labels op zo'n betaalsite te krijgen
Ja maar denk je dat mensen dat gaan kopen?

Laatst gewijzigd door smackos; 21 juni 2008 om 18:55
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 17:28   #70
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Nee. De enige die er iets aan verdient is die site.
Beter bied je in zo'n geval het zelf aan op een duidelijk promotionele website van jezelf.
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 17:29   #71
Napole0n
Der Gerauschmacher

Napole0n's schermafbeelding

Als het op Beatport komt te staan is er een goede kans dat ik het koop als ik het leuk vind.
Napole0n is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 18:42   #72
dct
Vintage lid

dct's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Napole0n Bekijk bericht
Als het op Beatport komt te staan is er een goede kans dat ik het koop als ik het leuk vind.
Dan zet ik het erop!!!
Oud 27 juli 2008, 21:46   #73
sander
Zwaar oke deze gebruiker

sander's schermafbeelding

Check dit artikel en filmpie!

http://www.nuzakelijk.nl/20080725/nu...industry-video

Siel synthesizers http://home.tiscali.nl/~smeyer/siel Teisco synthesizers http://home.tiscali.nl/~smeyer/teisco.htm

MPC Kaartlezer inbouw instructie http://home.tiscali.nl/~smeyer/mpc
sander is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 22:16   #74
dct
Vintage lid

dct's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht

Leuk filmpje!! Als deze vent er mee kapt dan is het gewoon over met de vinyl en blijven er een paar kleine bedrijven over die exclusieve dingen zullen gaan persen, denk ik. De machines worden niet meer gemaakt en hij moet zelf knutselen om de boel draaiende te houden. Ik las nog een stukje op de site van Nu waarin hij zegt dat hij cd's heeft die niet meer werken, nou dan heb ik nieuws voor hem:'Ik heb platen die je niet meer aan durft te zetten hoor en die zij niet eens zo oud' Van een cd heb ik zo een reserve kopie gemaakt. Ik hoef vast niet bij hem aan te komen om een exemplaar van al mijn plaatjes te laten bijpersen. Het is een gegeven dat er altijd mensen tot op het bittere einde in bepaalde zaken blijven geloven die dreigen te verdwijnen van deze aardbodem. Een kansloze en pijnlijke eindstrijd van pappen en nathouden als je het mij vraagt...Gewoon met je tijd meegaan is beter dan straks achter de feiten aanlopen.
Oud 27 juli 2008, 22:23   #75
Roel
Eigen aanduiding

Roel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht

kijk da's nou eens leuk om te zien! bedankt voor de link sander.
Roel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 10:17   #76
sander
Zwaar oke deze gebruiker

sander's schermafbeelding

Een kansloze en pijnlijke eindstrijd van pappen en nathouden als je het mij vraagt...Gewoon met je tijd meegaan is beter dan straks achter de feiten aanlopen.
Waarom kan iets van vroeger niet met de tijd meegaan? Al dat nieuwe mag dan handiger zijn, maar zeker niet alijd beter en zowiezo charmeloos.

Siel synthesizers http://home.tiscali.nl/~smeyer/siel Teisco synthesizers http://home.tiscali.nl/~smeyer/teisco.htm

MPC Kaartlezer inbouw instructie http://home.tiscali.nl/~smeyer/mpc
sander is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 10:21   #77
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Zo gauw alle DJ's over zijn op digitaal die dat willen, stabiliseert tot verbeterd de vinylmarkt zich. De enige reden dat het nog inzakt komt nu doordat veel DJ's zich niet meer verplicht voelen met vinyl te draaien.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 12:24   #78
smackos

smackos's schermafbeelding

Leuk filmpje!! Als deze vent er mee kapt dan is het gewoon over met de vinyl en blijven er een paar kleine bedrijven over die exclusieve dingen zullen gaan persen, denk ik. De machines worden niet meer gemaakt en hij moet zelf knutselen om de boel draaiende te houden. Ik las nog een stukje op de site van Nu waarin hij zegt dat hij cd's heeft die niet meer werken, nou dan heb ik nieuws voor hem:'Ik heb platen die je niet meer aan durft te zetten hoor en die zij niet eens zo oud' Van een cd heb ik zo een reserve kopie gemaakt. Ik hoef vast niet bij hem aan te komen om een exemplaar van al mijn plaatjes te laten bijpersen. Het is een gegeven dat er altijd mensen tot op het bittere einde in bepaalde zaken blijven geloven die dreigen te verdwijnen van deze aardbodem. Een kansloze en pijnlijke eindstrijd van pappen en nathouden als je het mij vraagt...Gewoon met je tijd meegaan is beter dan straks achter de feiten aanlopen.
Eikel
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 13:16   #79
MadDonna
Juventus nieuwste fan

MadDonna's schermafbeelding

Ik las juist dit weekend in de krant dat het vinyl aan het opleven is. In de VS wordt op dit moment 900.000 lp's verkocht op jaarbasis, allemaal nieuwe releases. De plaat van Coldplay wordt als eerst op vinyl geperst met als leuk extra'tje de cd er gratis bij. Ook worden er veel lp's verkocht met een download code erbij, zodat je de songs ook nog eens kunt downloaden.

Langspeelplaat maakt comeback

hardware lijstAcornBBC B, Commodore, Apple iMac G5, Powerbook G4, Atari TT/Falcon, ST
MusicCasio CZ-101, Yamaha DX-7, DX-7IIFD, sy-35, SY-55, SHS200, Korg Poly 61, 800, 05R/W,M1, N364, Kawai K1-M, K4, Roland E-20, U-110, U-20, Casio DG-20 Bass Yamaha BB350F, Ibanez 707 Gitaar Yamaha RGX-112, Fender Telecaster, XP Akoestisch staal, Dean Baby V, Squier Hello Kitty Strat
in revisie: niets op het moment

Al mijn commodore hardware voor een Yamaha DX200
MadDonna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 18:02   #80
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

ik denk dat we de discussie wel ff helder moet houden, er zijn soorten vinyl-kopermarkten.

1. de (wannab) dj c.q. verzamelaars
2. de ras-oude lp-koper (die bijv zo'n coldplay lp zouden kopen).

Waar het hier dus met name over gaat is dat categorie 1 minder vinyl zou kopen omdat zij overstappen op draaien met cd's of compleet digitaal.
Maar was dit sowieso wel de markt die vinyl levend heeft gehouden? zo koop ik mijn vinyl praktisch voornamelijk 2ehands (disco/italo etc).

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten