Over reverb. In al deze kicks zit reverb verwerkt. Bij de een wat nadrukkelijker dan bij de ander. In alle gevallen is het wel om hem wat ruimtelijker te maken. Hij blend/mixed dan ook wat beter. Droog is een kick natuurlijk veel meer gedefinieerd en klinkt hij wat stoerder/aggresiever. Maar wel een beetje buiten de mix. Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak.
Eerste twee zijn de eerdere kicks 'staand' en 'drive' zonder low-cut. 3e kick is doorverwerkt moet een beetje neigen naar een Wildstylez kick, Zit met name wat meer reverb op waardoor de crunch minder gedefinieerd is maar wel lekker bonkt. 4e kick is gelayerd met extra crunch zoals ik Kevv1990 ook adviseerde.
Langere decay zit er niet in helaas. Ik heb nog wel basis kicks met heel lange decay maar dan moest ik zoveel stappen terug. Dat bekijk ik wel in een volgend project.
Ik ben benieuwd naar welk van 4 jullie voorkeur uit gaat.
Zeker niet Eurynom3 maar thnx, die vierde doet raar in de pitches. Hij verliest zijn hele karakter...Dat is dus niet goed. De 3e zit toch echt teveel verb op.
@ Phye:
Kick 1 en 4 vind ik het beste klinken eigenlijk, maar ze lijken inderdaad net wat te kort allemaal. Tock sound straalt in zijn eenvoud. Als ik een snare gebruik klinkt het altijd nergens naar.
----------
Vandaag mijn tail eens door een sampler gehaald (Kontakt 4).
De hoge noten gaan heerlijk... maar bij de wat lagere krijg ik problemen met mijn attack (die wordt te lang lijkt wel).
Hebben jullie hier ook last van bij het pitchen? (ik denk dat ik de EQing nog iets meer moet aanpassen op de lage noten).
Uuh sorry dat ik het zeg maar je kick klinkt echt niet lekker vind ik. Ten eerste is ie zo hol als wat, ten 2de is ie erg vals bij het pitchen en ten 3de check eq van je synth ff na, klinkt behoorlijk schel..
@NessPJ
Thnx, De korte tail heeft alles te maken met hoe en van wie ik kicks leer maken. Dat is een beetje zijn stijl. Daarbij heb je ook wat meer controle over het verloop van de crunch. Volgende echt nieuwe kicks die ik ga maken zal ik wat meer decay behouden in de tail.
Jouw sound heeft nog een hoop EQ en distortion nodig. Ik heb sowieso het idee dat de meesten hier stoppen met distorten wanneer de sound al een beetje knorrig wordt. Omdat dat de sound is die je hoort in een afgemixte, gemasterde kick van bijvoorbeeld Noisecontrollers. Echter is dat echt een tweede fase het geluid moet echt difuus worden zegmaar. Dan ga je verder distorten en daarna krijg je een tweede fase wanneer hij weer begint te knorren... Klinkt allemaal een beetje vaag. Maar goed kijk maar wat je ermee doet.
En werk aan je punch met name de frequentie. Kijk maar naar die snips van Druiloor, hij pakt een punch van Noisecontrollers en ineens klinken zijn kicks als die van pro's. Punch is zoooo belangrijk.
-----------------
Goed, hier een mogelijk opvolgend stuk voor de track waar ik mee bezig ben. Dit is een ruw stuk dat ik al een tijd op het schap heb liggen met een oude kick. Ook erg kort en behoorlijk opgepompt. Ik heb daarnaast nog even Kick 1, Kick 2 en Kick 3 uit de vorige snip geprobeerd binnen die mix.
Mijn vraag, zal ik hier de oude originele kick behouden voor dit stuk of een van de ander 3 gebruiken. Als jullie het kut vinden, of niet vinden passen bij het eerdere stuk hoor ik het ook graag.
Probeer de punch is in verschillende lengtes af te knippen. Dat kan veel uitmaken afhankelijk van hoe ver omhoog/omlaag je pitched. Als je voelt dat hij lang wordt als je omlaag pitched. Knip hem dan wat korter af voor de lagere pitches
@Phye, Ik vind die eerste kick zeg maar in de melodie het beste eigelijk. Hij klinkt goed en pitcht ook lekker. Die 2e vind ik wat dof klinken
@NessPJ, Lekkere synth hoor Ik vind het geheel prima klinken, pitcht ook prima. Alleen bij de lage tonen vind ik je bass wat minder, gaat meer wat weghebben van een reverse.
Ik ben zelf ook weer effe tot in de late uurtjes bezig geweest gister. Een nieuwe kick en een nieuwe reverse (in de intro)
Oh ja Phye, doe gewoon wat jij het lekkerst vindt !! Daar gaat het toch om, jij maakt het en of de rest het leuk vindt of niet is toch niet jouw probleem ?!
Reverse klinkt lekker, je build-ups zijn ook mooi. Moet ik me ook echt meer in verdiepen. Vind de hard kicks over het algemeen prima klinken. Misschien iets meer ruimte geven in het mid-laag van de mix.
@Homeboy
Je hebt helemaal gelijk, het was daarom al even geleden dat ik iets van mezelf had gepost. Ik denk dat de positieve feedback me wat te goed beviel.
Nou, na een tijdje hier rondgehangen te hebben zonder iets te posten wordt het tijd om zelf iets neer te zetten.
Het is iets waar ik van de week mee aan het klooien was, dus niets speciaals.
Maar het zou fijn zijn er enige feedback op te krijgen zodat ik me verder kan ontwikkelen.
Ik ben nog niet zo heel lang weer serieus met muziek bezig, dus verwacht geen wonderen
Alles is zelf in elkaar geknutseld hoewel de screech afgeleid is van een sylenth1 preset
edit : hmmm ik realiseer me net dat in dit stukje geen pitchende kick zit..... beetje offtopic dus.. sorry
Als je goed gevolgd hebt dan moet je ook weten dat je zelf ook wat feedback moet geven op anderen..
Sorry als ik zeur, maar het wordt gewardeerd en het motiveert de anderen ook meer om feedback terug te geven