Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 maart 2012, 15:03   #4841
rockzorr

@Druiloor haha klinkt echt goed zo. Hoor van meer mensen dat Clip distortion echt vele malen beter is. Alleen zie het niet zo zitten om speciaal voor een kick Mac aan te schaffen : ).

Je lead mag wel wat meer power hebben voor de rest echt nice
rockzorr is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 00:38   #4842
Kevv1990

Oorspronkelijk geplaatst door rockzorr Bekijk bericht
@Druiloor haha klinkt echt goed zo. Hoor van meer mensen dat Clip distortion echt vele malen beter is. Alleen zie het niet zo zitten om speciaal voor een kick Mac aan te schaffen : ).
Clip distortion. IK ben er nog niet zo`n fan van eigenlijk. Waarschijnlijk weet ik niet hoe ik de plugin optimaal kan gebruiken, waardoor ik het verkloot

Ik krijg altijd zo`n hoge knetter in de staart, die ik er met een EQ bijna niet uit krijg. Maar nogmaals, dat zal wel aan mij liggen
Kevv1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 10:53   #4843
Phye
Kicks at your fingertips

Phye's schermafbeelding

@Kevv:
De Scantraxx jongens zweren er toch echt bij. Die droge knetter is juist de sound waar iedereen hier naar zoekt. Headhunterz: "...I wouln't know how to build kicks without it..."

Is de knetter jou te droog, gooi er dan een verbje overheen. Dan smeer je hem zo uit. Met EQ moet je niet proberen distortion te verwijderen.

Ik denk eigenlijk dat jij nog veel meer moet distorten dan je nu doet. Dan niet perse de knop verder open draaien maar meer vaker distorten in je chain met tussenliggende EQ om je sound in de juiste klank te houden.

conqreet approach
Phye is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 13:10   #4844
Druiloor

Oorspronkelijk geplaatst door Phye Bekijk bericht
Haha. Ja dat krijg je als je en track als referentie importeert. Verleiding wordt dan groot om ideeën en kleine truukjes over te nemen. Zoals de roffel met "hey!" erachter

Als je de voorkant pakt van een andere kick ben je snel klaar. Alleen mensen zullen het wel horen (bas zeker) maar het gebeurt wel vaker. Voordeel van de punch is dat het al zon kapotte/distorted transient is. Dat het niet uitmaakt dat hij al gemasterd is.
De tail wil ik nog wel even over de monitoren luisteren.

Maar qua opbouw klinkt het erg leuk! Kan qua sounds nog wel iets voller inderdaad maar om eerlijk te zijn maakt het stukje compositie dat best wel goed.

Het is nu alleen wel meer een remix. Bijna alle samples en FX hits etc. Komen uit je referentie track lijkt wel
Haha die hit en fx geluidjes heb ik uit een sample pack (vec club essentials) en een beetje aangepast. Oozich wel grappig want als ik er doorheen scroll dan hoor ik zoveel geluiden die in gereleasde tracks zitten.
Druiloor is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 13:48   #4845
Bricks

Oorspronkelijk geplaatst door Phye Bekijk bericht
@Kevv:
De Scantraxx jongens zweren er toch echt bij. Die droge knetter is juist de sound waar iedereen hier naar zoekt. Headhunterz: "...I wouln't know how to build kicks without it..."

Is de knetter jou te droog, gooi er dan een verbje overheen. Dan smeer je hem zo uit. Met EQ moet je niet proberen distortion te verwijderen.

Ik denk eigenlijk dat jij nog veel meer moet distorten dan je nu doet. Dan niet perse de knop verder open draaien maar meer vaker distorten in je chain met tussenliggende EQ om je sound in de juiste klank te houden.
Niet alleen scantracc mensen. In heel veel filmpjes van hardstyle artiesten zie je dat ze die gebruiken. Ze gebruiken die niet voor niets. Clip distortion heeft een mooie zuivere distortion, camelphat geeft snel een hoop rotzooi in het geluid.

Alleen om de clip fiat zou ik al een mac willen, helaas zijn ze zo duur.
Bricks is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 14:00   #4846
Druiloor

Ik heb m'n concept wat meer uitgebreid, ik denk dat ik hier wel een hele track van ga maken. Het schort hier en daar nog aan opvulling en sommige geluiden moet ik nog beter EQen. De reverse heb ik ook uit logic gemaakt. Hopen dat jullie het wat vinden..

http://www.synthforum.nl/forums/atta...1&d=1332507609
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 digitaal_73.mp3‎ (7,84 MB, 77x gelezen)

Oud 23 maart 2012, 15:48   #4847
Bricks

@Druiloor: Bij het eerste gedeelte (neem aan dat dat de mid-intro is) hoor ik op de tel een hoog tik, mogelijk een snare of HH met teveel hoog? Ik vind het tweede gedeelte van de mid-intro niet zo. De kick komt niet echt lekker door hier. Eerste gedeelte vind ik ook beter dan het tweede gedeelte van de mid-intro.

De eerste lead in de break vind ik wat te standaard. Het deel is naar mijn mening ook nog niet vol genoeg (meer opvullen met kleine geluidjes op de achtergrond voor meer sfeer). De overgang naar de main lead vind ik ook niet helemaal lekker. De melodie vind ik wel erg lekker. Main lead vind ik nog niet breed genoeg. Heb je de leads wel gepanned? Het klinkt erg door het midden allemaal. Kick is in ieder geval erg lekker. Ik zou de track ook zeker afmaken.
Oud 23 maart 2012, 16:45   #4848
Bricks

Ben ook weer eens een keer bezig geweest met een kick.

Comments zijn welkom
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Musical Analysis.mp3‎ (1,47 MB, 61x gelezen)

Oud 23 maart 2012, 17:18   #4849
Phye
Kicks at your fingertips

Phye's schermafbeelding

@Druiloor
Zit zeker nog een hoop finetuning aan maar mijn handen jeuken om die track af te maken Dat gaat echt wel goed komen. Eigenlijk gaat dat wel dit Topic voorbij behalve als je die kick nog verder gaat aansterken. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het eind resultaat.

@Bricks, jouw kick is nog wat te rechtdoor. Zeker met deze melodie. Sowieso moet je hem wel even pitchen anders luistert het echt niet lekker. Ik denk dat het al heel wat scheelt als je de kick iets zachter zet en een beetje verb erop. Dan versmelt het beter met je lead.

conqreet approach

Laatst gewijzigd door Phye; 23 maart 2012 om 17:22 Reden: heb me bedacht
Phye is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 18:07   #4850
NessPJ

NessPJ's schermafbeelding

@ Druiloor:
Klinkt goed man, lekker sfeertje in de track ook. Ik vond alleen wel dat je kick beter door kwam in je vorige snippet.
Zoals Bricks zegt ligt er inderdaad een korte hoge tick aan het begin van de kick, dat klinkt een beetje vreemd.
Ik vind je 'screech' een beetje kaal nog (te weinig body ook), je lead is wel lekker maar de climax is ook nog wat stilletjes.

@ Bricks:
Je lead komt een beetje log over (alsof hij lichtelijk verdrinkt in de reverb ook).
De kick is wel goed qua shape, maar ik vind de tailsound nog net niet helemaal lekker (beetje te statisch en net geen mooie klank opzich imo).
NessPJ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2012, 13:41   #4851
Pitch Black
Ik doe moar wa ;-)

Pitch Black's schermafbeelding

Okeej die kicks die de pro's maken zijn niet zomaar te maken, het is zwaar lastig en kan een aantal weken in beslag nemen..
Dus ik heb ff een tutorial gemaakt voor fl-studio..
Vanuit headhunterz perspectief incl Drumazon en fx en video en een helehoop commentaar :-p handgeschreven :-p
Dus als iemand die fls gebruikt deze wilt hebben stuur me dan een pm.
Het is zeker de moeite waard om deze te checken, de kick kun je natuurlijk nie meteen gebruiken je moet er wa voor doen hahaha.
Wat ook handig is is een voorbeeld kick dus een stukje van een track knippen en loop kan helpen..
Heel effectief...
Pitch Black is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2012, 14:15   #4852
Kevv1990

Oorspronkelijk geplaatst door Pitch Black Bekijk bericht
Okeej die kicks die de pro's maken zijn niet zomaar te maken, het is zwaar lastig en kan een aantal weken in beslag nemen..
Dus ik heb ff een tutorial gemaakt voor fl-studio..
Vanuit headhunterz perspectief incl Drumazon en fx en video en een helehoop commentaar :-p handgeschreven :-p
Dus als iemand die fls gebruikt deze wilt hebben stuur me dan een pm.
Het is zeker de moeite waard om deze te checken, de kick kun je natuurlijk nie meteen gebruiken je moet er wa voor doen hahaha.
Wat ook handig is is een voorbeeld kick dus een stukje van een track knippen en loop kan helpen..
Heel effectief...
Preview van de kick?
Kevv1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2012, 17:47   #4853
NessPJ

NessPJ's schermafbeelding

Ik ben de afgelopen paar dagen ook verder gegaan met mijn kick. Hij is nog niet helemaal af, maar tot dusver ben ik wel redelijk tevreden eigenlijk.
Melodie even geleend van Scope DJ.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 hpsnc3.mp3‎ (3,91 MB, 47x gelezen)

NessPJ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2012, 21:01   #4854
Pitch Black
Ik doe moar wa ;-)

Re: Previeuw

Oorspronkelijk geplaatst door Kevv1990 Bekijk bericht
Preview van de kick?
Previeuw nou nee met mijn eigenste kick ben ik nog lang nie klaar, miskien over 4 weken ofzo:-p
Maar wat dat project betreft zit er gewoon een 909 drumazon in en die zit op een mixer track en die mixer track is gerout naar andere mixer tracks.. En nog wa andere dinge maar da moet je zelf maar kijken.. Heel veel knopjes draaien:-p
Moet je die project hebbe?
Oud 30 maart 2012, 22:45   #4855
Aftersho-Q
Mister ''Mainstream''

Aftersho-Q's schermafbeelding

Wrm noem je het dan een tutorial?
Aftersho-Q is nu online   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2012, 16:33   #4856
Pitch Black
Ik doe moar wa ;-)

Drm:

Oorspronkelijk geplaatst door Aftersho-Q Bekijk bericht
Wrm noem je het dan een tutorial?
Omdat het dat is, ik heb het maar ff makkelijk gezegd maar er zit veel meer in..
X Aantal pagina's met uitleg, video's erbij, aantal vst's, aantal samples..
909 kick, distortion, eq, filter etc etc zit erin..
Zelf afstellen en meer toevoegen of eraf halen..
Kijk je moet het zelf doen het ligt aan jou gehoor, het is een hulp package/tutorial..

En ik ga natuurlijk niet mijn eigenste kicks meeleveren of ze nou goed of slecht zijn..
Oud 31 maart 2012, 17:03   #4857
JRD
Energyzed

JRD's schermafbeelding

Joehoe
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Psychedelic Sounds 1.mp3‎ (1,47 MB, 45x gelezen)

https://www.facebook.com/EnergyzedMusic
!!
Like It, Share it !!
Energyzed
JRD is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2012, 17:32   #4858
Homeboy
Distortion!!

Homeboy's schermafbeelding

Lekker lekker Ik hou van jouw attack (L)

Spin that shit
Homeboy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2012, 17:52   #4859
Bricks

Oorspronkelijk geplaatst door JRD Bekijk bericht
Joehoe
Netjes

Welke distortions heb je gebruikt?
Oud 31 maart 2012, 18:03   #4860
Druiloor

Oorspronkelijk geplaatst door JRD Bekijk bericht
Joehoe
Wow, wat een lekkere rauwe kick zeg genaal.

heb zelf een reverse gemaakt en mn kick een wat rauwer randje gegeven

http://www.synthforum.nl/forums/atta...1&d=1333209773

eerst een stukje climax en intro, de rest heb ik nog niet af;p
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 lekkerzomersjoh.mp3‎ (4,09 MB, 35x gelezen)

Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Klank, geluid en theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten