31 juli 2007, 22:54
|
|
|
~MOPPERATOR~
Moderator
|
Mobiele versie van Synthforum
Zeg, in het tijdperk van UMTS en nog geavanceerder technieken, vraag ik mij (in het openbaar) af of het technisch mogelijk is om synthforum.nl ook aan te passen aan meer mobiele computers. Zie onderstaande plaatje. Andere sites zijn zo ingedeeld dat ze ook op een PDA of smartphone overzichtelijk te zien zijn. Zo niet bij synthforum, helaas slechts een enkel bovenhoekje, of middenvlakje, of wat dan ook ten ene male zichtbaar. Zoals op de N95 welke ook WLAN heeft, leuk als je op het terras zit en je wilt je onnozele vrienden en vriend(in)en verbluffen...
|
|
|
|
1 augustus 2007, 07:19
|
|
|
hobby knooier
|
Heeft de phone zelf niet zo,n soort instelling ? op de psp kan je de psp zelf websites aanpassen en dan past het allemaal perfect. oke het is geen telefoon maar toch.
|
|
|
|
1 augustus 2007, 22:27
|
|
|
~MOPPERATOR~
Moderator
|
Ik heb het toestel nog maar net, maar zal eens kijken. Andere sites passen zich (kennelijk) automatisch aan op de PDA of smartphone... ik ga eens op onderzoek uit want met WLAN in je telefoon wordt zoiets natuurlijk wel steeds makkelijker, en ook betaalbaar
|
|
|
|
27 augustus 2007, 13:27
|
|
|
It's me!
|
Ik check SF al ruim een jaar op mijn N80 zo nu en dan.
Je kan gewoon scrollen met de cursor over de pagina. Voordeel van de N80 tegen over alle andere modellen uit de N-reeks van Nokia is dat de resolutie hoger is en dat er dus meer zichtbaar is op het scherm. Wat dat betreft vind ik de N80 een hogere patsfactor hebben dan de N95, daarbij is ie wat degelijker gemaakt.
Verder kan je waarschijnlijk nog inzoomen en uitzoomen en eventueel je fontgrootte aanpassen, maar de standaard instellingen werken bij mij in principe het best.
Wat wel prettig is van de browser in de nokia is dat die waar mogelijk de tabel grootte aanpast naar het scherm toe zodat je toch een hele post op het scherm kan weergeven.
.
|
|
|
|
27 augustus 2007, 13:43
|
|
|
Mystic Loges
|
|
Citaat:
|
|
Wat wel prettig is van de browser in de nokia is dat die waar mogelijk de tabel grootte aanpast naar het scherm toe zodat je toch een hele post op het scherm kan weergeven.
|
Ik heb in het verleden de communicators van Nokia gehad (eerst de 9000i en daarna de 9210i) en op die laatste (640x200 kleurenscherm) nog wel eens SF gecheckt als ik iets moest ophalen en vergeten was het adres over te schrijven... De 9210i had gewoon Opera als browser trouwens.
Daarna bij vlagen nog wel eens een PDA (met Windows Mobile) gebruikt, dat ging ook wel.
|
|
|
|
29 augustus 2007, 01:00
|
|
|
Chef bezemkast
Beheerder
|
Klinkt als een hip idee, hoewel ik me even afvraag hoe relaxed het is om een forum actief te gaan bezoeken op zo'n klein schermpje.
Jouw unit heeft als het goed is een RSS reader. Doet http://www.synthforum.nl/rss.php het bij jou?
|
|
|
|
7 september 2007, 01:15
|
|
|
Vintage lid
|
Al is het slechts een klein scherm, het is te lezen.
Focusrite Scarlett 2i2,GEM Equinox 76,Korg padKontrol,Mackie 1642 VLZ3,Roland D50,Yamaha HS50M,Yamaha Motif XF8,Yamaha MFC10
|
|
|
|
9 september 2007, 15:49
|
|
|
It's me!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door copini
Klinkt als een hip idee, hoewel ik me even afvraag hoe relaxed het is om een forum actief te gaan bezoeken op zo'n klein schermpje. 
|
Meestal check ik SF nog even op mijn phone voor het slapen gaan in liggende toestand, is vrij relaxed dus.. 
Het forum van "fok.nl" lees ik alleen maar op de phone.. is ideaal voor het slapen gaan leesvoer..
Maar om actief te gaan zitten searchen of posten is het niet echt ideaal, maar puur en alleen voor de check.. best ok!
.
|
|
|
|
9 september 2007, 16:07
|
|
|
THEMATIC
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door demian
Het forum van "fok.nl" lees ik alleen maar op de phone.. is ideaal voor het slapen gaan leesvoer..
|
Als je een nachtmerrie wil ja!
|
|
|
|
20 september 2007, 23:53
|
|
|
Chef bezemkast
Beheerder
|
Helaas niet zo veel gebruikers die het hip vinden om het forum op een schermpje van 320x240 te bekijken..
Ik parkeer het plan voor een mobiele versie dan maar even tot een later tijdstip
|
|
|
|
22 september 2007, 12:40
|
|
|
It's me!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door copini
Helaas niet zo veel gebruikers die het hip vinden om het forum op een schermpje van 320x240 te bekijken.. 
Ik parkeer het plan voor een mobiele versie dan maar even tot een later tijdstip
|
De resolutie van mijn phone is met 352 x 416 pixels hoger dan ieder ander uitgebracht toestel tot nu toe en dat is tevens ook genoeg om sf even te chekken.
Het is wel jammer idd dat bijna alle toestellen op max 320x240 worden uitgebracht, zeker ook omdat hoger gewoon mogelijk is, maar zal wel een geld/winst kwestie zijn.
Ik raad iedereen die een smartphone wil die een beetje 'redelijk' wil kunnen internetten daarom ook de N80 aan, ook al is deze al anderhalf jaar uit. (en niet meer te koop ook hehe)
.
|
|
|
|
9 december 2007, 10:52
|
|
|
rocket scientist
|
[synthforum ][ ] iPod Touch
De nieuwe layout doet het erg goed op een iPod Touch of iPhone.
Alleen zou de pagina navigatie handiger kunnen. Een percentage ipv fixed grootte zou al veel helpen.
Het forum logo werkt nu echt als een knop!
JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
|
|
|
|
9 december 2007, 11:18
|
|
|
It's me!
|
.
|
|
|
|
12 december 2007, 09:38
|
|
|
Chef bezemkast
Beheerder
|
Ha maestro, ook op een Windows Mobile 6 device (HTC TyTN II) is de site ook nog vrij prima te bekijken
In de nieuwe layout kunnen we altijd nog proberen om een fixed en fluid layout te maken, waarbij fluid misschien fijner is voor de mobiele gebruikers
|
|
|
|
11 februari 2008, 22:17
|
|
|
Chef bezemkast
Beheerder
|
Wat ook prima surfen is vanaf een PDA / telefoon / anderszins 'speciale' browser:
http://www.synthforum.nl/forums/archive/
Werkbaar toch?
|
|
|
|
11 februari 2008, 22:22
|
|
|
Vliegend lid
|
Op mijn telefoon (SE K800i) pakt ie meestal de bovenstaande layout, maar soms toch ook de gewone. De gewone is wat meer laad- en scrollwerk maar beiden zijn eigenlijk wel goed te lezen
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|