31 mei 2007, 03:45
|
|
|
het lallende kadaver
|
shit, als je op youtube op spliff zoekt krijg je 7 pagina,s hoe je een joint rolt
|
|
|
|
31 mei 2007, 09:37
|
|
|
spliff is een van de beste duitse bands
in elektronies opzicht hun tijd ver vooruit
ruft mich nicht mer an
over telefon terror
nu nog altijd actueel
jaar geleden nog 1 verzamel van
ze gekocht,stond helaas niet alles
wat ik zocht op
heb ze ook wel op tv
gezien in duitsland
 reinhold heil
|
|
|
|
31 mei 2007, 21:15
|
|
|
speelt pepperbak
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Saskija
... de echte Dave Stewart, die van Egg, Hatfield & the North, National Health, Bruford en zijn duowerk met Barbara Gaskin...
|
Ja, die!!! Geweldige synthspeler (toch wel even anders dan Rudess) vooral zijn werk bij Bruford vind ik waanzinnig goed.
Grtz Wan
|
|
|
|
31 mei 2007, 22:13
|
|
|
het lallende kadaver
|
en niet te verwarren met die dave stewart van de urinemix..
|
|
|
|
2 juni 2007, 03:23
|
|
|
Ja, hij is snel. Maar ik word echt ziek van zijn eindeloze gepiel. RA demo was wel cool though.
Dan vind ik die Steve Winwood 3x smaakvoller.
Je wilt niet weten hoeveel discussies ik heb gehad met DT-fans omdat ik die mening over Rudess en DT als showband had. En kwaad dat sommige kunnen worden. Maar het is helemaal niet omdat ik ze als technische muzikanten niet goed vind. Het is gewoon eindeloos gepiel. Muziek met weinig gevoel dus.
|
|
|
|
2 juni 2007, 17:44
|
|
|
Rooibosje iemand?
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door CgJoe
Ja, hij is snel. Maar ik word echt ziek van zijn eindeloze gepiel. RA demo was wel cool though.
Dan vind ik die Steve Winwood 3x smaakvoller.
Je wilt niet weten hoeveel discussies ik heb gehad met DT-fans omdat ik die mening over Rudess en DT als showband had. En kwaad dat sommige kunnen worden. Maar het is helemaal niet omdat ik ze als technische muzikanten niet goed vind. Het is gewoon eindeloos gepiel. Muziek met weinig gevoel dus.
|
Volkomen mee eens. Ik vind idd dat ze gewoon te veel in soleren overgaan en dat is jammer. Als solos wat toevoegen dan is het ook inderdaad een smaakvol iets maar bij dream theater mist dit gewoon erg vaak.
Als je het enerlaatste album als voorbeeld neemt dan heb je bijvoorbeeld Panic Attack waar een gitaar like solo in zit (is rudess), het voegt echt helemaal niets toe aan het arrangement en het nummer. Terwijl als je kijkt naar de solos in Octavarium, dan voegt dat meer toe en zit er ook meer gevoel in.
Maar dat is iets wat ik ook erg vind met Rick Wakeman. Technisch erg goed maar zijn nummers en composities zuigen en gaan nergens over. Het is altijd maar showoff en dat is jammer. Nu weten we wel dat je snel kan maar voegt het ook iets toe aan het geheel? Zit er een verhaal in het geen wat je met je muziek probeert te doen...
Vind ik bijvoorbeeld zo mooi als Metheny gaat soleren, hij probeert altijd een soort gevoel en emotie erin te leggen en dat het iets toevoegt aan het verhaal wat hij wilt vertellen met zijn muziek. Als je die man ook ziet spelen dan zie je hem ook echt helemaal opgaan in wat hij doet (Roots of Coincidence is een mooi voorbeeld)
|
|
|
|
18 juni 2007, 12:40
|
|
|
Bob the Knob
|
Geweldige synth solo's?!? Een paar van mijn favorieten: de solo van George Duke op het nummer "Festival" (album Follow The Rainbow). Ik vind bijna alle synthsolo's die Patrick Moraz op "Relayer" van Yes doet briljant. Jan Hammer heeft samen met Jeff Beck hele mooie dingen gedaan, maar ook met zijn band "Hammer". Luister eens naar het album "Black Sheep"; je zou bijna niet geloven dat er een synth wordt bespeeld i.p.v. een gitaar... Ik vind Joe Zawinul ook heel goed aan het einde van "Bird Land" (album "Heavy Weather" van Weather Report). Vlak ook Rick Wakeman niet uit - heeft ook heel fraaie dingen gedaan.
Al eerder genoemd: Dave Stewart. Vooral zijn werk met Bruford was geweldig. Heb de man ooit eens ontmoet in Rod Argent's Keyboard Shop in Londen. Aardige vent. Ook de dingen van Eddie Jobson, indertijd met UK, vond ik wel indrukwekkend. Fraaie CS-80 sounds!
If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your parents, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT. (Frank Zappa)
Synths in classic rock - het kán!
|
|
|
|
18 juni 2007, 13:05
|
|
|
het lallende kadaver
|
die dave stewart heb ik net als my space friend toegevoegd.
lijkt me ook een profiel die hij zelf onderhoud en geen kantoormiep bij de recordcompany ofzo
|
|
|
|
18 juni 2007, 14:10
|
|
|
Het blijft een dure hobby
|
Dave Stewart schreef jarenlang een serieus-humoristische column voor het Amerikaanse blad "Keyboard". Op dit moment schrijft hij regelmatig recensies van orchestrale sample-CDs voor "Sound on Sound". Helaas komt er maar geen nieuwe muziek uit van zijn hand.
|
|
|
|
18 juni 2007, 15:42
|
|
|
het lallende kadaver
|
serieus humorisme klonk in zijn muziek ook wel vaak terug vooral in de 70/80 jaren tijd met ook al van die beroeps droogklooten als john greaves en de helaas overleden pip pyle
ik hoop dat ie inderdaad weer wat van dat oudere werk gaat maken en dan wel met het oude equipment.
|
|
|
|
18 juni 2007, 15:51
|
|
|
Bob the Knob
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door bliepertronic
...en dan wel met het oude equipment.
|
Prophet 5 was wel zijn dingetje, geloof ik.
If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your parents, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT. (Frank Zappa)
Synths in classic rock - het kán!
|
|
|
|
4 juli 2007, 17:38
|
|
|
music - non stop
|
Om weer terug te komen op de solo's: ik heb net lekker een stukje zitten soleren! deze opname is ongequantizeerd, want dat vind ik valsspelen  ik zit er dus soms een klein ietsje naast maar dat houd de "live feel" erin!
de vibrato heb ik geautomatiseerd omdat mijn midi keyboard geen wieltje heeft, ook heb ik het "analog" knopje geautomatiseerd, daar schijnt ie dik van te gaan klinken
maarre, alle gekheid op een stokje, wat vinden jullie van mijn solo-kunsten, hebben jullie tips om mijn techniek te verbeteren? leuke tonen die ik nog niet geraakt heb tijdens mn solo bijvoorbeeld?
linkje: http://www.soundclick.com/util/getpl...d=5519910&q=hi
ben benieuwd!
bliepbliep
|
|
|
|
5 juli 2007, 17:15
|
|
|
music - non stop
|
Is het zo slecht
Tips wordt zoiezo wat mee gedaan!
|
|
|
|
5 juli 2007, 19:50
|
|
|
ik zie jan hammer...kan ook niet anders als het over synth solos gaat
op dit moment een van mijn favoriete albums en mooie synth solos:
Jerry Goodman & Jan Hammer "Like Children"
prachtige hoes ook
meesterwerk!!!
|
|
|
|
5 juli 2007, 19:50
|
|
|
owja uit 1974
en check vooral de track "no fear
potverdorrie wat dik
|
|
|
|
6 juli 2007, 10:08
|
|
|
pieterend lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door bliepbliep
Is het zo slecht 
Tips wordt zoiezo wat mee gedaan!
|
Ik ga vanavond is luisteren
Zal ik gelijk is kijken of ik ook ergens een mp3tje met een solotje online kan gooien. Effe checken of ik ergens webspace kan regelen
|
|
|
|
12 juli 2007, 17:55
|
|
|
Rooibosje iemand?
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door RemcoG
Ladies and gentleman! MR JOOORDAN RUDEEEEEEESS
Synth Solo Budokan
|
Doet me denken aan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=jDsvZGM1vD8
Instrumental van Wakeman die IMHO nergens over gaat met nop gevoel. Typisch showoff syndroom.
Overigens, Jordan Rudess wordt wel eens als parodie afgebeeld als een magier. Dat is dus parodie op Wakeman. Je ziet het onderandere in de Octavarium video. Al heb ik ergens nog wel een foto liggen van rudess als magier.
|
|
|
|
12 juli 2007, 18:06
|
|
|
pieterend lid
|
Jordan Rudess is een mega goede toetsenist qua techniek is ie wel mijn grote voorbeeld. Wat zn spel echter toch een beetje saai maakt is toch vaak et gebrek aan emotie. Neemt niet weg dat ik persoonlijk vindt dat je wel heel veel respect mag hebben voor iemand die zo kan spelen  Tis alleen dat die me nooit echt heeft weten te raken en das jammer anders was het echt de perfecte toetsenist
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|