Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 februari 2007, 11:17   #1
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Op zoek naar goeie Sub !
Ik heb de afgelopen 15 minuten gezocht naar info, maar heb deze niet concreet gevonden op het forum.

Als ik mijn producties op een systeem met veel sub luister merk ik dat het thuis mis.

Ik gebruik thuis als monitors: TANNOY ACTIVE REVEAL. Prima speakers, maar echt super zijn ze niet in het laag, wat ik nu toch wel nodig heb.

Aldus, ik wil op zoek gaan naar een goeie sub. Echter, heb ik niet zoveel te besteden. Tweedehands is optioneel.

Ik denk dat de prijsklasse tot 250 a 300 euro toch wel echt het maximum is.

Zou ik het met een hifi-sub al redden? Of is dat toch echt niet goed genoeg.

Tannoy TS8?
AOR is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 12:03   #2
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

ik zou er gewoon een hifi speaker op de grond erbij zetten .. zo doe ik al jaren

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 12:16   #3
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door MadR
ik zou er gewoon een hifi speaker op de grond erbij zetten .. zo doe ik al jaren
Een Hifi-sub?

Is die TS8 geen hifi dan?
Oud 8 februari 2007, 12:48   #4
Der_Mantie
^^^^^^^^^^^^

Der_Mantie's schermafbeelding

Hee A,

bij de eerste reveal serie verkochten ze de sub 10.

Der_Mantie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 12:50   #5
Der_Mantie
^^^^^^^^^^^^

Der_Mantie's schermafbeelding

ze verkopen hem hier maar is niet binnen je budget, maar wellicht 2e handzzzzz....

(linkt niet lekker) ik bedoe lpeterverspuy >€ 650
Der_Mantie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 13:25   #6
m.u.f.f
Vintage lid

m.u.f.f's schermafbeelding

misschien een idee om andere monitors te kopen, bv krk rp5, die schijnen een betere laag te hebben itt de tannnooy reveal.

Hou sowieso rekening met je ruimte, ik weet niet in hoeverre een sub uberhaubt in jouw ruimte tot zijn recht komt vanwege reflecties? Misschien helpt wat akoestiek aanpassingen ook wel.
m.u.f.f is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 14:53   #7
SlamDub
test

SlamDub's schermafbeelding

Dit is wel een goeie optie, de S10 van KRK. http://www.feedback.nl/?id=55&b=KRP10S alleen net ietsie duurder 349euries.
SlamDub is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 20:58   #8
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Nu voor € 650,00

Wel beetje duurder ja.

Zou het echt ZO'N groot verschil zijn met die TS8 ?
Oud 9 februari 2007, 00:13   #9
musica
Trance is my middle name

krk rp10s 349 euro heb ik ook...top apparaat
musica is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2007, 00:51   #10
Fles
THEMATIC

Fles's schermafbeelding

Die TS8 zou ik uit je hoofd zetten. Ik heb die vaak gehoord maar dat is echt te klein voor een lekkere, dragende, diepe bas. Hetzelfde geld voor die allerkleinste REL. (Echt subs voor mannen die een vrouw hebben die alles te groot vinden en in de weg vinden staan, dan is dit het compromis...) Met jou budget zou ik kijken naar een actieve sub met een 10" driver, dan heb je zo goed als zeker de mooiste bas voor het geld dat je er aan uit wilt geven. Kijk bvb. eens naar een Klipsch KSW-10. wordt niet meer gemaakt, en is dus her en der denk ik wel te nieuw te scoren voor een 300 euri's. Dan heb je echt een hele nette sub hoor...

IIIone love

SNDCLD
Fles is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2007, 14:12   #11
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Flesje
Die TS8 zou ik uit je hoofd zetten. Ik heb die vaak gehoord maar dat is echt te klein voor een lekkere, dragende, diepe bas. Hetzelfde geld voor die allerkleinste REL. (Echt subs voor mannen die een vrouw hebben die alles te groot vinden en in de weg vinden staan, dan is dit het compromis...) Met jou budget zou ik kijken naar een actieve sub met een 10" driver, dan heb je zo goed als zeker de mooiste bas voor het geld dat je er aan uit wilt geven. Kijk bvb. eens naar een Klipsch KSW-10. wordt niet meer gemaakt, en is dus her en der denk ik wel te nieuw te scoren voor een 300 euri's. Dan heb je echt een hele nette sub hoor...
bedankt voor je reactie, dat verhaal van die vrouw die alles te groot vind is ook bij mij wel van toepassing.

Ik heb even gezocht, die Klipsch KSW-10 wordt nog wel gewoon nieuw verkocht. 199 euro !

Is dat niet vreemd dat deze dan veel beter is als die TS8 van 350 euro? Tannoy-spul vind ik meestal niet extreem duur. Of bedoelde je misschien een ander type van die Klipsch?
Oud 9 februari 2007, 14:14   #12
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door m.u.f.f
misschien een idee om andere monitors te kopen, bv krk rp5, die schijnen een betere laag te hebben itt de tannnooy reveal.

Hou sowieso rekening met je ruimte, ik weet niet in hoeverre een sub uberhaubt in jouw ruimte tot zijn recht komt vanwege reflecties? Misschien helpt wat akoestiek aanpassingen ook wel.
menno !

die boxen heb ik nog geen 2 jaar. En wat betreft akoestieke aanpassingen; sub komt er gewoon amper uit.

c u soon
Oud 9 februari 2007, 14:27   #13
m.u.f.f
Vintage lid

m.u.f.f's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door AOR
menno !

die boxen heb ik nog geen 2 jaar. En wat betreft akoestieke aanpassingen; sub komt er gewoon amper uit.

c u soon
weet ik. Maar ik denk dat je ook niet teveel van een sub moet verwachten. ik ben geen akoestiek kenner, maar jouw ruimte is 3 m x 2 m x 1,9 m ofzo? MIsschien dat de lage tonen elkaar wegduwen? Zoek hier ff op room eq wizard, is een gratis progje om je ruimte door te meten. Kan je meteen zien waar je probleem gevallen zitten. Ik heb anders thuis nog een behringer mic (xlr) liggen die er perfect voor is.

Ik vond dat bij jou in je kamer de lage tonen niet echt op een plek goed te horen waren, als je je hoofd al een klein beetje bewoog kon dat veel uitmaken in het wegvallen van de bass, terwijl ik (ook met dezelfde revaels) dat zelf thuis minder heb.

idd snel weer mieten
m.u.f.f is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2007, 14:47   #14
deniax
[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]

deniax's schermafbeelding

krk rp10s zeker te weten! Zul je geen spijt van krijgen, alleen de buren misschien

Dynaudio: BM15A
Access: Virus Ti
Clavia: NordRack 2X
Roland:
TR-909 - JP-8080 - Alpha Juno 2 - Juno 106
MOTU: 2408mk3 - MIDI Epress XT
Mackie: Big Knob
Emu: Orbit V2
Tascam: US 2400
TC Electronic: Fireworx
Yamaha: MG32/14FX 32 chan mixing desk
Alesis: 3630 compressor
Akai: S-5000
deniax is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2007, 15:36   #15
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door deniax
krk rp10s zeker te weten! Zul je geen spijt van krijgen, alleen de buren misschien
Dat kan mijn ega niet echt waarderen Heb 2 jaar terug voor 550 nieuwe tannoys gekocht.
Oud 13 maart 2007, 23:43   #16
ChampagnePowder

ChampagnePowder's schermafbeelding

10" is natuurlijk leuk, maar dan moet je daar wel de akoestiek voor hebben in een leuke studio. Slaap/huiskamerprojuicerz als ondergetekende hebben daar niet zoveel aan aangezien bassen die uit dat soort kasten kapotslaan op muren en ramen die niet ver verwijderd zijn. Erg jammer. Daarom zelf een 8" sub gescoord. De samson resolve sub 88 kost rond de 200 euri en is met remote te sturen. mute/unmute/levels. erg handig. Mocht ik nog ns verhuizen naar een grotere ruimte zal ik ook op de 10" sub overgaan natuurlijk want das toch wel lekker.

http://www.myspace.com/projuicerz
ChampagnePowder is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 02:18   #17
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

De vettigste subs vind je nog altijd in Subway!

GEAR: Waldorf Blofeld Keyboard, Elektron Machinedrum, Nord Modular, Korg X3, TC Electronic FireworX, TC Electronic M-One XL, TC Electronic Triple-C, Yamaha 01V96, Beyerdynamic DT990, Apple Macbook Pro, Logic Studio 8, Emagic AMT8, PIPELINED: MPC/LinndrumII, Moog Little Phatty, aktive nearfields, PHASED OUT: E-mu E5000 Ultra
r.5 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Monitoring & versterking

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten