12 juni 2009, 15:27
|
|
|
Vintage lid
|
Ik ben in het gellukkige bezit van deze

Was nog niet genoemd....... Deze is echt stereo 2 input 2 output. Helaas niet afzonderlijk regelbaar maar wel erg leuk 300ms voor de ene kant en 500ms voor de andere kant. Is m'n allereerste delay. Toendertijd (1987 dacht ik) gekocht voor 75 guldentjes. Gaat nooit meer weg. Heel specifiek geluid. Heel fijn feedback schuifpotje.
|
|
|
|
12 juni 2009, 16:59
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
lijkt op de lexi prime time te koop van koedie
ist nie
|
|
|
|
25 december 2011, 06:48
|
|
|
Muzique Plastique
|
Ik ben sinds kort in het bezit van een Evans AE-205.
Ik heb al aardig wat analoge delays in het goedkope segment gehad, maar dit is toch wel 1 van de beste tot nu toe.
Ik kan er trouwens erg weinig over vinden op internet.
Zijn hier nog meer bezitters/ liefhebbers?
Ik zal binnenkort wat pics maken...
|
|
|
|
7 januari 2012, 22:54
|
|
|
.
|
ik liep vorig jaar bij toeval tegen een evans ea205 op en was onder de indruk. simpel, maar qua geluid/bijgeluid veel beter dan de dynacords ibanezzen en yamahas die ik eerder had.
ik had liever gezien dat je het niet het goedkope segment had genoemd  ik ben erna naarstig opzoek gegaan naar een tweede, voor tape delay simulatie, en kwam uit op een ea205R, met ingebouwde spring reverb, die me toch bijna 300 kostte.
op die zoektocht heb ik ook nog de echopet 100 en 250 geprobeerd, ook verrassend leuk vergeleken met andere delay's uit dezelfde klasse.
bij mij gaan ze eruit, dat dan weer wel, denk ik. pas een transcendent (of powertran??) delay gekocht en dat is nu even de topper voor mij.
heb ook te weinig plek, maar ja, die evans...... misschien sluit ik ze morgen weer eens allebei aan.
|
|
|
|
7 januari 2012, 23:05
|
|
|
Vintage lid
|
ik heb al 15 jaar een echopet gebruik hem bijna altijd simpel maar super
|
|
|
|
8 januari 2012, 07:38
|
|
|
Duc de Richleau
|
Sinds kort heb ik hier een Cluster Flux van Moog. Is ook een BBD delay in feite. Via midi kun je bij allerlei verborgen functies waardoor je hem gruwelijk over zijn nek kan laten gaan en aliasing kan veroorzaken.
http://www.moogmusic.com/products/mo...m-cluster-flux
"The power of darkness is more than just a superstition. It is a living force which can be tapped at any given moment of the night!"
|
|
|
|
8 januari 2012, 08:19
|
|
|
Muzique Plastique
|
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
|
ik liep vorig jaar bij toeval tegen een evans ea205 op en was onder de indruk. simpel, maar qua geluid/bijgeluid veel beter dan de dynacords ibanezzen en yamahas die ik eerder had.
ik had liever gezien dat je het niet het goedkope segment had genoemd ik ben erna naarstig opzoek gegaan naar een tweede, voor tape delay simulatie, en kwam uit op een ea205R, met ingebouwde spring reverb, die me toch bijna 300 kostte.
op die zoektocht heb ik ook nog de echopet 100 en 250 geprobeerd, ook verrassend leuk vergeleken met andere delay's uit dezelfde klasse.
bij mij gaan ze eruit, dat dan weer wel, denk ik. pas een transcendent (of powertran??) delay gekocht en dat is nu even de topper voor mij.
heb ook te weinig plek, maar ja, die evans...... misschien sluit ik ze morgen weer eens allebei aan.
|
ach ja goedkope segment is ook maar een relatief begrip 
Ik heb al heel wat analoge bbd'tjes gehad van o.a. Monacor, evans, soundmaster, phonic enz maar deze steekt er duidelijk boven uit en ziet er bovendien ook een stuk fraaier uit. Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw versie met springreverb. Ik gebruik nu een Boss RX-100 als veergalm, ook best een lekker dingetje.
|
|
|
|
8 januari 2012, 08:35
|
|
|
.
|
hier in ieder geval een fotootje.
verder zijn er geen grote verschillen in geluid, de gebruikelijke verschillen van het ene analoge apparaat t.o.v. het andere.
dat, plus de spring reverb dan. die is heel behoorlijk. (in de echopet 250 zit ook een spring reverb-je)
maar goed, zoek de verschillen....
|
|
|
|
22 januari 2012, 01:20
|
|
|
vanmiddag een electric sound s-1024 gescoord voor bijna niks. heel erg leuk ding! modulatie, hf-filter.. erg leuk.
is er wat bekend over dat merk? 'made in japan' maar we hebben hier ook een importeur die zo heet, vroeger verwant aan Nederland Muziek toen die nog in Weesp zaten. de merk/type belettering is er ook wat 'anders' op aangebracht dan de functie-belettering..nog net geen opwrijfletters maar wel bijna. volgens mij kom je ze ook alleen maar hier in NL tegen..
|
|
|
|
29 januari 2012, 09:56
|
|
|
Muzique Plastique
|
Heb een paar dagen geleden deze gekocht
nooit eerder gezien maar lekker hoor!
|
|
|
|
29 januari 2012, 10:50
|
|
|
Vintage lid
|
Kwam er achter dat mijn crappy Radioshack Realistc Electronic Reverb ook een bbd delay is
Gezocht:
MXR M-126 Flanger/Doubler
Elektroservis CR78-PGM programmer voor CR-78
|
|
|
|
14 februari 2012, 17:17
|
|
|
Onrust industriëele audio
|
net een maxon ad-999 gescoord klinkt ook wel lekker
ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
|
|
|
|
14 februari 2012, 19:59
|
|
|
Gameboys a GoGo
|
Hier nog een evans fan, heb de echopet 250, die Leo al noemde, van Leo. Erg fijne bak, zit nog steed erg te twijfelen of ik die iets luxere ook niet moet nemen....
|
|
|
|
15 februari 2012, 01:41
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
Oorspronkelijk geplaatst door ruuud
|
vanmiddag een electric sound s-1024 gescoord voor bijna niks. heel erg leuk ding! modulatie, hf-filter.. erg leuk.
is er wat bekend over dat merk? 'made in japan' maar we hebben hier ook een importeur die zo heet, vroeger verwant aan Nederland Muziek toen die nog in Weesp zaten. de merk/type belettering is er ook wat 'anders' op aangebracht dan de functie-belettering..nog net geen opwrijfletters maar wel bijna. volgens mij kom je ze ook alleen maar hier in NL tegen..
|
electric sound 4150 hebk heeeel simple maar is nooit weggegaan vanwege de heerlijk od/ feedback sound egt lkkr dubby fxje only delay
za;ls een plaatje opzoeken
|
|
|
|
22 februari 2012, 17:08
|
|
|
Onrust industriëele audio
|
een yamaha E 1005 van rsb overgenomen, da's ook een lekker klinkende delay zeg
ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|