Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 januari 2007, 20:25   #1
qam

Zelfbouwen van een softsynth midi-controller van een USB-keyboard.
Hoi,

Hopelijk ben ik hier op het goede adres om deze vraag te stellen. Ik wou graag van mijn USB-keyboard (kb-14005 slimline van Trust) gebruiken om softsynths aan te sturen.

Het idee is dat ik de druk knoppen van mijn keyboard kan gebruiken om parameters aan/uit te zetten en midi noten te versturen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan doen.

Ik dacht dat ik daar misschien een programma voor moet schrijven, maar ik heb ook geen idee wat dan?
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar zou dit toch graag een keer doen.

Volgens mij hebben jullie hier verstand van. Kan iemand me misschien vertellen wat er allemaal bij komt kijken en dergelijke.

Alvast bedankt.
Mithril
qam is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 22:16   #2
Kikker

Re: Zelfbouwen van een softsynth midi-controller van een USB-keyboard.

Citaat:
Origineel geplaatst door qam
Hoi,

Hopelijk ben ik hier op het goede adres om deze vraag te stellen. Ik wou graag van mijn USB-keyboard (kb-14005 slimline van Trust) gebruiken om softsynths aan te sturen.

Het idee is dat ik de druk knoppen van mijn keyboard kan gebruiken om parameters aan/uit te zetten en midi noten te versturen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan doen.

Ik dacht dat ik daar misschien een programma voor moet schrijven, maar ik heb ook geen idee wat dan?
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar zou dit toch graag een keer doen.

Volgens mij hebben jullie hier verstand van. Kan iemand me misschien vertellen wat er allemaal bij komt kijken en dergelijke.

Alvast bedankt.
Mithril
http://www.ucapps.de/

is een site voor zelfbouw midi controllers, heeft ook een forum, misschien heb je er wat aan...
Kikker is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 22:21   #3
ez`
.:.

ez`'s schermafbeelding

dat kan allemaal met een stukje software, hoeft geen fancy ucapps hardware aan toe te komen, neem bijv het gratis programma puredata:

http://puredata.info/

er bestaan vast ook wel wat programmatjes die keystrokes van je toetsenbord omzetten naar MIDI data maar daar heb ik geen ervaring mee - in pd kan je in ieder geval zoiets makkelijk in elkaar zetten.
ez` is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten