23 januari 2007, 02:34
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...8362&rd=1&rd=1
dynacord echocord
60ie,s
ik denk dat zelfs ymanda niet soo kan strale ,...qa warmte
|
|
|
|
23 januari 2007, 07:05
|
|
|
Re: Re: Tape delays? te veel om op te noemen!!!
hey mrlee  scratch..
tja, het geheim van de black ark sound; hier zal toch ook iedere toetsenist van watertanden hè
Analog sonic weaponry in yr area!
|
|
|
|
24 januari 2007, 09:43
|
|
|
buurman
|
Ziet er vet uit, is toch een phaser?
Heb je geen foto waar je de knoppen beter kan zien.
 MUTRON  :
|
|
|
|
24 januari 2007, 09:51
|
|
|
buurman
|
ok even googlen
http://www.beitec.com/stomp.htm
maarja dit zijn geen tape echo's.
|
|
|
|
24 januari 2007, 11:27
|
|
|
one eyed lover
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Arv
Ik heb nog een RE201 die ik zelden gebruik. Maar wegdoen is ook weer zo.... Daar ga ik spijt van krijgen denk ik. Maar als je hem wel verkoopt, wat krijg je er dan voor? Ik moet daarbij zeggen dat ie echt niet fonkelnieuw is.
R
|
Daar ga je zeker spijt van krijgen, ik kan het weten....
sudo make me sandwich
|
|
|
|
24 januari 2007, 11:41
|
|
|
It's me!
|
Ik heb een in mint verkerende RE201 gehad, echt geen spatje zat er op, was ook helemaal compleet met boekje(s) en originele beschermhoes, reserve tape, reparatie setje. Verkocht voor 350 euro.. iid, daar heb ik flink spijt van..damn zeg. Mooie machine..
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door AM Hasselhoff
Daar ga je zeker spijt van krijgen, ik kan het weten....
|
.
|
|
|
|
24 januari 2007, 15:36
|
|
|
-
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door demian
Ik heb een in mint verkerende RE201 gehad, echt geen spatje zat er op, was ook helemaal compleet met boekje(s) en originele beschermhoes, reserve tape, reparatie setje. Verkocht voor 350 euro.. iid, daar heb ik flink spijt van..damn zeg. Mooie machine..
|
darn.. das wel balen ja.. Mint kom je zelden tegen, omdat deze machines veel door gitaristen on the road mee werden genomen en we weten allemaal hoe gitaristen met spullen omgaan. haha..
hmm ik heb meteen zin om weer is met de space echo te klooien. Alleen de spring reverb is al geweldig..
343 meter per seconde
|
|
|
|
24 januari 2007, 15:54
|
|
|
Jaaaaa, lekker klooien;
bv hihat-signaal eerst door een phaser (bij voorkeur die prachtige Mu-Tron natuurlijk), daarna op standje 7 door de space echo met een beetje reverb; juiste snelheid zodat de echo's op de beat meesuizen >> liquid hihats in the area!!!! werkt ook perfecto voor gitaar slag of toetsen slag; variatie aanbrengen door echovolume uit te zetten of 'em alleen over reverb te laten gaan. DUB DUB DUB DUB DUB
voor de echte freaks: signalen vd mutron en space echo op regulier kanaal terug laten komen en via de verschillende auxcombi's gedoseerd terug naar de mutron; als je het volume (via aux ofzo) niet te hard zet krijg je nog een extra hf wave over je fx heen. Probeer dat soort shit maar es met de digitale fxbakken van nu.... no way...
Enjoy!!!
Ach ja, ik zeg maar altijd zo:
It's not the pedals themselves which summon the effect...
... but the manner in which they're combined
|
|
|
|
28 januari 2007, 03:21
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
t gaat helemaal de goede kant op hiero ,...
ff picture van t oer ollandse merk philips ff denken waar kt plaatje vandaan heb ,...oja die kleder uit japan
waar de 909,s korg monopolys en ander americanen juups opgestapeld stonden ,..en er mocht niet gefotograveerd worden tuurlijk!
link kwijt alleen
dit is dus net als binson een schijf echo machine ...van phillips
yep  let makes things better
|
|
|
|
28 januari 2007, 03:23
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
iemand bekend met de vorg ,..tape echo ,..
whats the ,...value ?
en ist vergelijk baar mt bv een roland / korg
meer dynacord ...kgeloof wel een erg kort tapey ,.... geen meter + d8 ik
|
|
|
|
28 januari 2007, 11:08
|
|
|
tja, die vorg is dus een kopie van de pearl echo orbit.
waarde ca 250-300 afh van de staat.
heeft wel een eigen sound maar de gekozen kopcombinaties en het feit dat de snelheidsregeling niet bij elke stand werkt maakt dat-ie een stuk minder populair is dan de roland en de korg.
Aaaaaaahhhh die foto van die Philips!!!!!!!!!! Geweldig, die zou ik graag willen hebben...
Net een Davoli op de kop getitkt, en een Morley Electrostatic delay met een schijf die in olie gedrenkt is een een heel vloeibaar geluid geeft. Moet echter nagekeken worden want werkt niet. De Davoli is mint; zal straks ff foto's maken...
>> ook leuk; daar we hier op een synth forum zitten: een Casiotone AS-1000 keyboard versterker met reverb. gaaf ding, weet iemand daar meer over te vertellen?
|
|
|
|
28 januari 2007, 13:14
|
|
|
Heb net de Davoli uitgeprobeerd en hij werkt perfecto  echte italiaanse vintage sound; supervette oscillatie, 3 echokoppen die aan en uit gezet kunnen worden; met 3 standen 'halo'; reverb dus. Buizen inside, maar een potmetertje kraakte een beetje en dat was met een beetje draaien al verholpen!
|
|
|
|
28 januari 2007, 13:21
|
|
|
-
|
Mooi apparaat man!
lucky you.
343 meter per seconde
|
|
|
|
28 januari 2007, 13:22
|
|
|
gelid
|
Waar gaat die tape naartoe? Na de capstan en pinch roller verwacht je nog tape te zien...
|
|
|
|
28 januari 2007, 17:03
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door dr dub
Heb net de Davoli uitgeprobeerd en hij werkt perfecto echte italiaanse vintage sound; supervette oscillatie, 3 echokoppen die aan en uit gezet kunnen worden; met 3 standen 'halo'; reverb dus. Buizen inside, maar een potmetertje kraakte een beetje en dat was met een beetje draaien al verholpen!
|
davoli maakt ook synths ...ik kan me nog een geposte 3 osc best mooi bakkie herrineren
op intressante gear gevonden ,..synthiaks herkende m
jezus wat een lelijk...nee joh faat ttt apparaat man 50 er jaren looks
toch die duitsers kunne er ook wat van oorlog voeren autoos bouwen ,..en musical machines bouwen
zat gister te searchen op telefunken
eerst op magnetophon 201...tape recorder ,..toen maars gewoon op telefunken ,...
na je kan op ebay doitsland eg voor byna nop...30 jaren micpreamps/amps eg groooote ook en meer pre jaren 60 shit kopen en voor geen drol
mic pre ampz met een label erop van de whermacht ,..nou zou ik dat niet sponsoren
looks waren wel eg vett !
check die radio
http://cgi.ebay.de/Uralt-Radio-mit-T...QQcmdZViewItem
fatte mooie telefunken microfoon 50iez
alleen al om m ergens neer tezetten ,..net de raket van kuifje
http://cgi.ebay.de/Stereo-Mikrofon-v...QQcmdZViewItem
fatt blitse [ krieg ] radio met soort van td20 mic ,..asie op batterijen kan ,..heb je een leuk strand dingetje ,...1eu
http://cgi.ebay.de/TELEFUNKEN-alpha-...QQcmdZViewItem
idee meestal hebben die grote houten kaste grundig telefunken ,..of van philips makkelijker aan te komen
een radio en tape in gang din-stekkertje en een mic
asje nou een aux van je mixer in de mic / of line in van je 50-ger jaren radio propt soldeerd en de out terug opje sub/mixer ,..
functioneerdt ie niet als buizen versterker dan ,..of is t signaal dante hoog/hard ,...?
bv met zoiets
- http://cgi.ebay.de/TELEFUNKEN-CONCER...ayphotohosting
zit vol met buizen of werkt dat weer anders ???
douw deze ook gelijk ff in de telefunken draad
zit ook een kenner zegmaar
Laatst gewijzigd door R-ond; 28 januari 2007 om 17:23
|
|
|
|
28 januari 2007, 18:33
|
|
|
Davoli: tape gaat terug de cassette in; maar dat zie je dus niet goed op de foto; daarom nog maar ff 'n nieuwe
Ja, die oude Duitse shit is idd. geweldig. Enne... niet zeuren over Wehrmachtlogo's en niet willen sponsoren om vervolgens met je VW weg te rijden  Onze eigen maatschappij is minstens net zo fascistisch dan het 3e rijk... (Zie omschrijving fascisme in dikke vandale en vergelijk)
Kortom: Duits spul is super, supergoedkoop en errug betrouwbaar.
|
|
|
|
28 januari 2007, 18:46
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door dr dub
Davoli: tape gaat terug de cassette in; maar dat zie je dus niet goed op de foto; daarom nog maar ff 'n nieuwe
Ja, die oude Duitse shit is idd. geweldig. Enne... niet zeuren over Wehrmachtlogo's en niet willen sponsoren om vervolgens met je VW weg te rijden Onze eigen maatschappij is minstens net zo fascistisch dan het 3e rijk... (Zie omschrijving fascisme in dikke vandale en vergelijk)
Kortom: Duits spul is super, supergoedkoop en errug betrouwbaar.
|
mischien benkte jong
omt werkelijkt begrijpe,..heb jaren met t"militairtje spelen in doitse kleren gelopen toen ik 8 was ofso met een duitse veldradio op mn rug wat een tyd was dat waar dat ding gebelen ook is ?
iig heb ik geen vw ...
en asje een blik tegen woordig omje heen doet ,..is duitz best ok
ga nog graag snowboarden in winterberg!
vooral t oudere spul is wel mooi gemaakt sterk grof ,..net moog - ok doepfer ook
eg een wereld bedrijf eigenlijk dat van dieter doepfer vraag me af hoe groot zijn "compagny is ?"
- mooi bak davoli ebay?
en die olie ...schijf echo hoe moet ik me dat voorstellen
pix 4 evryone
dub,sthaman n n n
|
|
|
|
1 februari 2007, 04:28
|
|
|
wicky-der-verschrikking
|
asje nou een tapeje maakt van 1 meter
begeleidt m ,
en laat m overelkaar heen nemen ,..nee werkt niet he ,..en de snelheid [kan byna] niet afgesteld worden ,...
wilde m iig ff posten heeft niks met timing te maken ,..een loop die maar blijft opnemen
|
|
|
|
1 februari 2007, 13:12
|
|
|
Mooi pic, te gekke recorder 
De allersimpelste manier om een bandecho te creëren is om gewoon een driekops cassettedeck met naband controle naar je mengpaneel te loopen; signaal opnemen en terug laten komen.
Als je een aux gebruikt voor het uitgaande signaal naar je deck te sturen en de uitgang van het deck weer terugstuurt naar een regulier kanaal; kun je via diezelfde aux lekker laten regenereren zonder feedbackpiep
Lekker makkelijk behapbaar en bedienbaar; als je een deck met pitchcontrol hebt die ook bij de opnamefunctie werkt ben je spekkoper hihi
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|