9 oktober 2002, 15:11
|
|
|
Slager van Schiedam
|
SH-101 filter aansturen (via mod-grip aansluiting?)
Iemand ervaring hiermee?
Volgens mij heb ik op de AH archives gelezen dat je er wel voor moet zorgen dat je de 'grond' niet aansluit omdat je anders je 101 kan mollen.
Ik kan er, behalve de volgende link, weinig over vinden.
http://machines.hyperreal.org/manufa...eq-control.txt
Verder biedt Kenton ook een simpel kitje aan voor 15 pond.
Maar ik neem aan dat zelf modden ook niet zo moeilijk is?
Lurker
|
|
|
|
9 oktober 2002, 20:13
|
|
|
lijkt nergens op
|
uhmmmm het moet kunnen, (ik heb een 101 en cv-midi) heb het ff geprobeerd, maar de 101 begon te freaken (zal door het groundne komen) verder heb ik me er nog niet in verdiept, als ik meer weet hoor je het van me.
Die cv-kitjes van kenton vond ik ook errrug interessant, maar ik denk dat je dat ook zelf kunt doen, staat op mijn todo-lijstje 
Bovendien, als je zelf mod, kun je ook zelf de parameters uitkiezen, en bij wijze van er 17 extra cv-ins opzetten.
Gear! JX8P, SH-101, a-juno-1, S5000, AN1x, MX1602A, Nanoverb, MCV4, MT4, Logic
|
|
|
|
9 oktober 2002, 21:21
|
|
|
Zwaar oke deze gebruiker
|
Recently, I was trying to find some way to control the frequency in my 101 from an external source. I found one: the pitch input for the mod grip.
Sure, I have a mod grip, but *I* don't use it. So I just set up a nice bass sound, fired up my 202, and plugged the EXT SYNTH CV out to the pitch input on the 101.
To do this trick, you NEED to have the bender set up to modulate the VCF (although if you have it set up for pitch as well, you can get a funky random bassline, especially if you use note slides.) Then, set up the VCF to mostly low amounts, and avoid using the modulator on Random (which would defeat the purpose.) Program a sequence into a sequencer, and just use notes like you're programming a song. Wire the CV out to the left Mod Grip jack. Program, say, another bassline into another sequencer (or MIDI channel, if you're using a multi-channel MIDI->CV box) and wire that up to the CV/GATE in of the 101 like any other synth. Voila! Programmable filter modulation sans retrofitting, soldering, or, god forbid, THINKING!!!
Hope this helps somebody.
One problem: if you're using a weak power supply, you'll be using headphones and hearing extremely buzzy sound; plug in another cable, and the lights go dim and the synth dies.
|
|
|
|
22 oktober 2002, 14:16
|
|
|
switchboard operator
|
Zoek naar de 'nova-mod' text, die was ooit te downloaden, daarin staat hoe je de vcf met een cv-in kunt modden. Heb het gedaan en het werkt prima! Met een midi-cv interface (bv de paia midi2cv  kun je dan de filter helemaal programmeren met een midi-sequencer.
|
|
|
|
28 oktober 2002, 10:23
|
|
|
Dit wou ik ook eens proberen. Ik stuur m'n 101 aan via een Kenton pro 2. Nu heb ik van het tweede midikanaal op de kenton, de cv verbonden met de modulation grip aansluiting.
Alle ledjes gingen meteen uit en ik hoorde niets meer. Dan maar alles afgezet en opnieuw opgezet. Nu gaat de 101 wel terug normaal, maar het volume is een pak stiller als voordien.
Krijg ik dit nog terug in orde of heb ik de boel verknald ?
|
|
|
|
28 oktober 2002, 14:44
|
|
|
Slager van Schiedam
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Lefty
Dit wou ik ook eens proberen. Ik stuur m'n 101 aan via een Kenton pro 2. Nu heb ik van het tweede midikanaal op de kenton, de cv verbonden met de modulation grip aansluiting.
Alle ledjes gingen meteen uit en ik hoorde niets meer. Dan maar alles afgezet en opnieuw opgezet. Nu gaat de 101 wel terug normaal, maar het volume is een pak stiller als voordien.
Krijg ik dit nog terug in orde of heb ik de boel verknald ?
|
Daarom vind ik het ook enigzins riskant. Als je de 'grond' van de CV kabel niet verbindt zou het wel moeten werken.
Waarschijnlijk is er een of ander versterkingschippie (ja, ik ben een leek  ) doorgebrand. Moet wel te vervangen zijn.
Zoek in AH archives voor meer info: http://www.midiwall.com/archives/ah/
Lurker
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten