10 april 2006, 07:54
|
|
|
Virus TI in combinatie met Virus C
Al geruime tijd denk ik eraan om één van de komende maanden een Virus TI te kopen. Het probleem (allez ja) is echter dat ik ook over een Virus C beschik. Zijn er mensen die beide synths hebben en zoja, waarom verkoop je de C niet en koop je met dat geld geen andere synth? Is het niet zo dat de Virus C een subset is van de Virus TI?
|
|
|
|
10 april 2006, 08:18
|
|
|
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator
|
Re: Virus TI in combinatie met Virus C
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door nen belg
Is het niet zo dat de Virus C een subset is van de Virus TI?
|
Ja dat klopt. De Ti heeft als extra de FX op elke part, het Ti gebeuren (voornamelijk software en de USB), extra stemmen en de extra wavetables.
"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."
|
|
|
|
10 april 2006, 08:30
|
|
|
2 virussen kan tog geen kwaad
|
|
|
|
10 april 2006, 08:40
|
|
|
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator
|
Vind een Ti al aardig overkill....maar goed je kunt maar stemmen nodig hebben....ofzo
|
|
|
|
10 april 2006, 10:48
|
|
|
a.k.a Brainthief
|
Weg doen die virus c. lijkt me toch schier onmogelijk om al die 80 stemmen op te maken.
wat een herrie moet dat geven...
UNIFIED FIELD
|
|
|
|
10 april 2006, 12:17
|
|
|
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Alex Omega
Weg doen die virus c. lijkt me toch schier onmogelijk om al die 80 stemmen op te maken.
wat een herrie moet dat geven...
|
Er zijn dus mensen die dit met Unison makkelijk vol krijgen. Heb zelfs iemand gesproken die zei dat hij aan 2 Ti's noet voeldoende had......apart!
Laatst gewijzigd door Acidfever; 10 april 2006 om 12:41
|
|
|
|
10 april 2006, 12:45
|
|
|
Hard lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Acidfever
Er zijn dus mensen die dit met Unison makkelijk vol krijgen. Heb zelfs iemand gesproken die zei dat hij aan 2 Ti's noet voeldoende had......apart!
|
Bij de Virus C zit ik al heel snel aan het maximale aantal stemmen. Ik denk dat dat me met de TI ook wel lukt hoor..
|
|
|
|
10 april 2006, 17:34
|
|
|
ziet ze vliegen
|
Re: Virus TI in combinatie met Virus C
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door nen belg
Al geruime tijd denk ik eraan om één van de komende maanden een Virus TI te kopen. Het probleem (allez ja) is echter dat ik ook over een Virus C beschik. Zijn er mensen die beide synths hebben en zoja, waarom verkoop je de C niet en koop je met dat geld geen andere synth? Is het niet zo dat de Virus C een subset is van de Virus TI?
|
Inderdaad wegdoen die C. Heb ook een C gehad maar verkocht voor een TI en heb er geen spijt van. Heb nog wel irritante problemen als je 'm via USB gebruikt, dus hou daar rekening mee. Dat wordt ongetwijfeld opgelost maar wanneer kan niemand zeggen.
Met dikke geluiden kom ik ook wel aan de max. Van de week had ik 1 patch met 2x hypersaw osc en twin unison en reverb en delay, daarna soort van arpje gemaakt met 3 lagen tonen. Vervolgens de release verder open. Klinkt allemaal prima totdat je meerdere kanalen gaat gebruiken, die worden dan al snel afgekapt.
|
|
|
|
10 april 2006, 18:35
|
|
|
Bedankt iedereen voor de informatie. Van zodra de centjes er zijn, ga ik mij een TI aanschaffen en de C vervangen door hoogstwaarschijnlijk een Clavia Nord Rack 3 model. Wel spijtig dat ze tweedehands zo moelijk te vinden zijn in vergelijking met een Virus C.
|
|
|
|
3 oktober 2008, 12:03
|
|
|
Esta Loca!
|
Ik heb laatst mijn virus a verkocht, maar toch mis ik die zaag in mijn studio. Nu ben ik aan het kijken of ik een modernere Virus kan aanschaffen, enkel voor de zaag eigenlijk.
Ik lees hierboven dat de TI een Virus C is met de usb/vst intergratie en fx per part. Betekent dit dat ik beter een Virus C kan kopen? Ik werk met Renoise, dus dat TI gebeuren zal niet zo best werken voor mij. Heeft die Virus C in principe ook een Hypersaw?
het leven is een stoelendans
|
|
|
|
3 oktober 2008, 12:16
|
|
|
Als er maar Dist. opzit
|
De C heeft geen Hypersaw.
Hoe het komt dat het verboden is, terwijl het zo allemachtig lekker is ? Ik zal je zeggen waarom dat zo is. Omdat je teveel ziet als je high wordt, daarom. Je kijkt overal doorheen. Als je high bent doorzie je al die trucjes en leugens en de hele rotzooi. Je kijkt er dwars doorheen en je ziet de waarheid."
|
|
|
|
3 oktober 2008, 12:22
|
|
|
a.k.a Brainthief
|
ik vind een snow mss al interessanter dan een virus c....
ondanks de weinige knoppen....
UNIFIED FIELD
|
|
|
|
3 oktober 2008, 12:55
|
|
|
Esta Loca!
|
Wat maakt een Snow dan interessanter dan een C?
|
|
|
|
3 oktober 2008, 13:31
|
|
|
a.k.a Brainthief
|
wavetable's
fx per part
vsti mogelijkheden (total recall)
progammable arp
granulaire osc's
hypersawosc+hypersquare subosc
nou zoiets
UNIFIED FIELD
|
|
|
|
3 oktober 2008, 13:53
|
|
|
Esta Loca!
|
Thanks Alex, das duidelijk!
Ik kan een snow lenen van een vriendelijke gabber hier uit de buurt, dan kan ik kijken of het wat is voor me. Ik vind alleen 1x stereo-out wat weinig.
|
|
|
|
3 oktober 2008, 15:11
|
|
|
Vintage lidl
|
Ik heb de C regelmatig, naast mijn TI, in actie gezien. De C klinkt zoeter dan de TI. Daarom zou ik de C zeker niet wegdoen. De TI is overigens een fantastische machine. Ik ben niet van plan ooit een C te kopen, heb overigens ook nog een A
|
|
|
|
5 oktober 2008, 20:32
|
|
|
Esta Loca!
|
Ik heb de TI geprobeert op mijn pc, cpu staat constant op 90%. Ik heb een 2.0ghz met 1gb geheugen. Zal wel te weinig zijn.
Omdat ik niet van plan ben een ti met nieuwe pc te kopen, ben ik geinteresseerd in de C.
Het enige wat ik me afvraag of de Virus C ook timebased reverb met damping heeft, dit vind ik een erg gave feature van de TI.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|