23 maart 2006, 15:47
|
|
|
Ey, n eigen titel, Sjiek!
|
Effectenbak op mixer via aux send/return
hoi,
beetje domme vraag misschien maar ik kom er niet uit, ik heb een Behringer mixer en een virtualizer pro maar krijg er geen fatsoenlijk geluid uit, ik had het voor elkaar maar toen moest alles weer los,
Ik heb nu de out 1 + 2 (VP) via XLR naar JAC (mixer) aux return 1L + 1R en visa versa naar de aux sends, maar als ik mijn optmetertjes opendraai (1 + 2) krijg ik de effecten niet te horen, ik hoor wel een vage verandering maar de echo bijv is echt niet te horen zoals hij dat wel heeft gedaan...
Volgens mij verkeerd aangesloten maar manual gelezen en gezoch op google maar kom er niet uit....
whaat...
|
|
|
|
23 maart 2006, 16:05
|
|
|
- minimal -
|
Als ik het zo ff snel lees heb je het volgens mij verkeerd om gedaan...
Je moet van de Send naar de Return gaan... (via je effectenapparaat )
dus SEND out naar de input van je FX, en de out van je FX terug laten komen in je RETURN.
Je kunt ook de RETURN niet gebruiken, en de out van je FX naar een vrij stereospoor laten terugkomen bv.. Zo heb ik het thuis.. lekker FX met fadertje toevoegen ipv draaiknoppie...
succes..
nee, je hebt het wel goed omschreven zie ik nu..... huh.?
-staat je FX niet op alleen DRY signal? dus dattie maar heel weinig tot geen signaal verandert? (ken de VP niet zo goed... misschien kan dat wel helemaal niet)
-staat ook je RETURN open? of gebruik je toevallig een subkanaal als main-output?
Dan gaat namelijk je FX niet mee... behalve als je deze ook via het subkanaal verbind.
(Bij mij komt alleen de FX via het hoofd(main)kanaal). Doe ik het via een sub, moet ik een schakelaartje bij de send wel of niet indrukken zegmaar.
|
|
|
|
23 maart 2006, 16:25
|
|
|
1 knar
|
Komt je send signaal al ueberhaupt in je fx bak? meestal zit er ergens wel een Vu tje waar je dat kan checken.
|
|
|
|
23 maart 2006, 16:43
|
|
|
|
de peaks van mijn VP schieten sky rocket maar feedback is niet correct, simpel heb ik gewoon de aux 1+2 potjes half openstaan, je ziet de VM omhoog gaan in de VP maar verder niets....
als ik bijv mono kanaal in mijn seq op output 3 zet naar mijn mixer en draai de aux 1 + 2 omhoog hoor ik wel verandering in klank maar vette effecten nee..... alsof het er maar half door komt, hetzelfde geld voor de mics....
whaat...
|
|
|
|
23 maart 2006, 16:49
|
|
|
1 knar
|
En als je die outputs eens even op een ander kanaal laat terug komen? Dan weet je zeker dat het niet aan de jacks van dat kanaal van de mixer ligt. Of misschien is je kabel niet goed?
Je kan ook nog even proberen om de output kabel uit je effect bak te trekken en die in de output van een ander toongeneratortje/synth te prikken, als er dan ook geen geluid uit komt ligt het misschien niet aan je effectbak.
|
|
|
|
23 maart 2006, 17:03
|
|
|
Turn up the reso!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Galo
de peaks van mijn VP schieten sky rocket maar feedback is niet correct, simpel heb ik gewoon de aux 1+2 potjes half openstaan, je ziet de VM omhoog gaan in de VP maar verder niets....
als ik bijv mono kanaal in mijn seq op output 3 zet naar mijn mixer en draai de aux 1 + 2 omhoog hoor ik wel verandering in klank maar vette effecten nee..... alsof het er maar half door komt, hetzelfde geld voor de mics....
|
laat al je kabels zitten zoals je ze had zitten ..... en reset je virtualizer pro ....
ik geloof de 2 onderste knoppen link en rechts tegelijk inhouden tijdens t opstarten ofzo .......
check anders ff de manual ..... voor een factory reset ..
Blub
|
|
|
|
23 maart 2006, 17:32
|
|
|
|
Cool reset gelukt, hoor de galm wel maar zachtjes,... volgens mij,.... maar nix waarvan ik zeg "ow okay das een ***geluid  "
whaat...
|
|
|
|
23 maart 2006, 17:36
|
|
|
- minimal -
|
maar.. doet ie het nu of niet?
je kunt ook de kabels ff voorzichtig bewegen terwijl je gear aanstaat met iets van een signaal... dan hoor je snel genoeg of er daar iets nie lekker zit...
|
|
|
|
23 maart 2006, 17:38
|
|
|
Turn up the reso!
|
achterop de de VP zitten wat knoppen waarmee je t geluid harder of zachter kan zetten -10 en +4 ...
op +4 zetten verder zal alles dan wel goed staan als je dat gedaan heb ...
verder nog wat tweaken op de VP zelf en de aux/return wat verder open draaien
succes ermee
btw ... je heb toch niet toevallig een 2e hands VP en een eurorack net gekocht bij Tonika ?
Blub
|
|
|
|
23 maart 2006, 18:00
|
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
achterop de de VP zitten wat knoppen waarmee je t geluid harder of zachter kan zetten -10 en +4 ...
op +4 zetten verder zal alles dan wel goed staan als je dat gedaan heb ...
verder nog wat tweaken op de VP zelf en de aux/return wat verder open draaien 
succes ermee
btw ... je heb toch niet toevallig een 2e hands VP en een eurorack net gekocht bij Tonika ?
|
nope, dat niet hoor.. maaruh, van die +4dB, verschil maakt weinig uit naar mijn gehoor.... aux return ver open brengt distortie met zich mee
whaat...
|
|
|
|
23 maart 2006, 18:09
|
|
|
Turn up the reso!
|
das toch mooi
ff wat kicks erdoorheen jagen en een zooi feedback opwekken
maar ehm .....kun je eens wat laten horen hoe t nu klinkt met de optimale instellingen die je op t moment kan krijgen?
ik heb zelf een VP gehad maar die stond meestal uit ... dus kan me niet goed herinneren hoe dat ding precies werkte..
op mn lexicon kun je nog de input regelen kan me niet herinneren of dit op de VP ook kon ....
je kan wel gewoon verder de effecten op de VP zelf versterken als je dit eens op 100% zet ofzo? of heb je dat al?
Blub
|
|
|
|
23 maart 2006, 18:19
|
|
|
|
Jah kweet het, nu is het ook niet verstandig een virtualizer pro aan te schaffen als je er al een op je behringer mixer hebt maar hey, je moet ergens beginnen toch
geloof dat ie nu weer werkt, maar toch het idee dat ie voor de her-aansluiting overtuigender klonk, en niet omdat de potjes verder openstonden
whaat...
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|