8 juni 2007, 15:29
|
|
|
Duc de Richleau
|
EDIT: @ LIMPET trouwens
Alléén de basdrum zelf vind ik niet helemaal mijn smaak. Misschien als je deze in een track zou verwerken dat ie plaatsje zou kunnen krijgen.
Nu is de onderliggende layer wel oké. De 'thump' is er wel. Ik vind alleen die mid-hoog en hoog piepende iets dun en irritant. Maar net zoals ik net zei, in combinatie met andere instrumenten zou ie misschien wel een plaatsje kunnen hebben.
Ik hoor Fruityloops of niet?
"The power of darkness is more than just a superstition. It is a living force which can be tapped at any given moment of the night!"
|
|
|
|
8 juni 2007, 18:01
|
|
|
Ik werk inderdaad met FL, maar ik ben dan ook nog niet zo heel erg lang bezig met het produceren. Bedankt voor je opbouwende kritiek in ieder geval!
Even over die 'piep'. Deze heb ik er bewust ingehouden, omdat ik het wel iets vond hebben. Daarnaast hou ik van originaliteit en ben ik niet gauw tevreden met een standaard kickje. De een die ik em heb laten horen vond het er goed bij klinken, de ander weer juist totaal niet. Maar ik ben nog wel van mening dat ik die nog wel ietsje kan bij schroeven
|
|
|
|
24 juni 2007, 11:39
|
|
|
Synthedit Junky
|
Hoi,
Een vrij standaard hardcore kick met wat fuzz erin.
En hier wat meer distorted: hardcore kick2
Gemaakt met Fruityloops, benodigheden :
- 3x OSC
fx:
- eerst een highpass ( beetje reso en cutoff op ongeveer 65 Hz )
- Blood overdrive
- Parametric EQ
- Me eigen Fuzzdist plugin ( klinkt als de fuzzbox die bij cubase zit )
- free filter ( lowpass )
- FL Compressor ( drum preset )
Njoy
Registered Flstudio, Renoise, Reaper & Synthedit user.
----------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door RPH; 24 juni 2007 om 12:05
|
|
|
|
1 september 2007, 07:51
|
|
|
Noize is the message?
|
hier een grappig stukje wat de vette punch en laag van de helios eq voor de uad-1 laat horen
1e helft hoor je een lelijke droge kick die ik ooit eens in fruity loops had gemaakt
en halverwege word de helios aangezet met een best hoge instelling voor de bass...
toch een hele vette verbetering wat die eq kan geven. heb dit resultaat met geen
andere eq kunnen bereiken nog
Hardcore was my first love
synths my second....
Gear list : mackie 8bus, Nuendo 3, UAD-1, M-audio 2496, SYLENTH1
pipelined: Monitors, audiofire 12 & nog 2 uad-1's hehe
|
|
|
|
1 september 2007, 07:59
|
|
|
Noize is the message?
|
en een ander kort ideetje waar ik mee bezig ben
Hardcore was my first love
synths my second....
Gear list : mackie 8bus, Nuendo 3, UAD-1, M-audio 2496, SYLENTH1
pipelined: Monitors, audiofire 12 & nog 2 uad-1's hehe
|
|
|
|
1 september 2007, 18:59
|
|
|
Eet meer kwarkgebak!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door endonyx
|
Beide links doen het hier niet. als ik die mp3 wil downloaden downloadt hij een bijlage bestand, ook als je rechts klikt/ save target as...
Meer mensen hier last van?
"Venus me deseruit. Cupido tamen me vexat"
|
|
|
|
26 september 2007, 23:05
|
|
|
Turn up the reso!
|
kick licht overstuurd op mixer aantal keren gestapeld en 1 kanaal door de filterbank .. verder wat met de mid sweeps op mn mixer zitten tweaken.. kicks zijn eigenlijk nog wat te clean maar vind t persoonlijk toch leuk klinken
Blub
|
|
|
|
27 september 2007, 15:26
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door djrazor
Beide links doen het hier niet. als ik die mp3 wil downloaden downloadt hij een bijlage bestand, ook als je rechts klikt/ save target as...
Meer mensen hier last van?
|
.mp3 erachter zetten
|
|
|
|
28 september 2007, 17:14
|
|
|
Eet meer kwarkgebak!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door ADKENDED
.mp3 erachter zetten
|
Oh ja
|
|
|
|
11 oktober 2007, 18:02
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door endonyx
|
Klinkt goed
|
|
|
|
13 oktober 2007, 01:07
|
|
|
Hallo,
Ik zal deze thread eerst even misbruiken om mezelf voor te stellen, want het dit is mijn ontmaagdingspost hier op dit forum (hoewel ik 'm wel al een poosje volg). Ik ben een jaar of 12 geleden voor het eerst begonnen met muziek op m'n pc te pielen met FT2. Iets later kwam ik Rebirth tegen die ik keurig netjes van een (il)legale Twighlight CD haalde en toen ging er al een wereld voor me open.
Ik heb me er zeker een jaar of 3 kostelijk me kunnen amuseren, maar daarna bloede het allemaal een dood. Recentelijk (half jaartje gelden of zo) kwam ik er toevallig achter dat trackers "ineens" gigantisch geëvolueerd zijn. Ik stuitte namelijk op Madtracker, waar je kennelijk iets met VST plugins kon doen. Nadat ik er achter kwam wat VST's überhaupt waren en vrijwel onbeperkte mogelijkheden boden ben ik weer wat begonnen met muziek.
Ik heb er nu ruim een half jaar me kunnen oefenen en heb inmiddels al een hoop geleerd van dit forum. Ik ben inmiddels zover (dat denk ik tenminste) dat ik maar eens een probeerseltje het www op slinger.
Even wat stat's:
Gemaakt met Madtracker, Drummachine van Audiorealism en een zooitje freeware effecten.
Ik ben werkelijk gigantisch benieuwd naar jullie reacties
Grz Dummie
_|_| _|_|_| _|_|_| _|_|_| _|_|_|
_| _| _| _| _| _|
_|_|_|_| _|_| _| _| _|
_| _| _| _| _| _|
_| _| _|_|_| _|_|_| _|_|_| _|_|_|
|
|
|
|
13 oktober 2007, 01:09
|
|
|
Shit...gelijk al een fout. Vergeet ik het bestand toe te voegen
_| _| _| _| _| _|
_|_|_|_| _|_| _| _| _|
_| _| _| _| _| _|
|
|
|
|
13 oktober 2007, 01:24
|
|
|
Als er maar Dist. opzit
|
Je kick heeft absoluut geen punch.
Hoe het komt dat het verboden is, terwijl het zo allemachtig lekker is ? Ik zal je zeggen waarom dat zo is. Omdat je teveel ziet als je high wordt, daarom. Je kijkt overal doorheen. Als je high bent doorzie je al die trucjes en leugens en de hele rotzooi. Je kijkt er dwars doorheen en je ziet de waarheid."
|
|
|
|
13 oktober 2007, 02:20
|
|
|
Pulsecore king !
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door metatron
|
I agree...
Everything is addictive...
|
|
|
|
13 oktober 2007, 12:23
|
|
|
Als er maar Dist. opzit
|
Klinkt lekker.
Hoe het komt dat het verboden is, terwijl het zo allemachtig lekker is ? Ik zal je zeggen waarom dat zo is. Omdat je teveel ziet als je high wordt, daarom. Je kijkt overal doorheen. Als je high bent doorzie je al die trucjes en leugens en de hele rotzooi. Je kijkt er dwars doorheen en je ziet de waarheid."
|
|
|
|
13 oktober 2007, 14:18
|
|
|
Juventus nieuwste fan
|
Mijn poging, de beat is wat traag voor mijn doen, maar ach dat mag de pret niet drukken.
Beeeatje?
hardware lijstAcornBBC B, Commodore, Apple iMac G5, Powerbook G4, Atari TT/Falcon, ST
MusicCasio CZ-101, Yamaha DX-7, DX-7IIFD, sy-35, SY-55, SHS200, Korg Poly 61, 800, 05R/W,M1, N364, Kawai K1-M, K4, Roland E-20, U-110, U-20, Casio DG-20 Bass Yamaha BB350F, Ibanez 707 Gitaar Yamaha RGX-112, Fender Telecaster, XP Akoestisch staal, Dean Baby V, Squier Hello Kitty Strat
in revisie: niets op het moment
Al mijn commodore hardware voor een Yamaha DX200
|
|
|
|
14 oktober 2007, 00:19
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door metatron
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door LSDeef
I agree...
|
Ahhhhaaa...oke oke. Ik vond het zelf verdraait aardig klinken als ik het zo eens vergeleek met wat er nog meer in deze thread staat.
Maar inderdaad als ik nog een keer wat voorbeelden beluister mis ik inderdaad een wat "tikkend" geluid. Ik neem aan dat je dat bedoeld met punch. Enig idee hoe ik dat er dan wel in krijg?
_| _| _| _| _| _|
_|_|_|_| _|_| _| _| _|
_| _| _| _| _| _|
Laatst gewijzigd door Dummie; 14 oktober 2007 om 02:02
|
|
|
|
14 oktober 2007, 02:19
|
|
|
Eet meer kwarkgebak!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Dummie
(...)
Maar inderdaad als ik nog een keer wat voorbeelden beluister mis ik inderdaad een wat "tikkend" geluid. Ik neem aan dat je dat bedoeld met punch. Enig idee hoe ik dat er dan wel in krijg?
|
Door te layeren, met bijvoorbeeld een droge 909 kick. Compressie kan ook helpen.
Lees ook eens dit topic
|
|
|
|
18 oktober 2007, 07:53
|
|
|
Over en sluiten
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Dummie
Ahhhhaaa...oke oke. Ik vond het zelf verdraait aardig klinken als ik het zo eens vergeleek met wat er nog meer in deze thread staat.
|
Nou dan heb je niet goed geluisterd. Ben al wat aardige kicks tegen gekomen. O ja en was het niet de bedoeling dat hier in deze thread alleen kicks te horen zijn.  dacht dat ik een synthachtig geluid hoorde
|
|
|
|
18 oktober 2007, 22:28
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door DenDer
Nou dan heb je niet goed geluisterd. Ben al wat aardige kicks tegen gekomen. O ja en was het niet de bedoeling dat hier in deze thread alleen kicks te horen zijn. dacht dat ik een synthachtig geluid hoorde
|
Mmmm...dan heb je niet goed gelezen  . Ik heb namelijk niet gezegd dat ik geen aardige kicks tegen ben gekomen. Ik zei dus dat ik mijn (beginners) kick zo slecht nog niet vind als ik het vergelijk met wat er nog meer hier staat. That's all.
Verder heb jij ook niet goed geluisterd want in mijn voorbeeld zit echt geen synth.
Maar goed ben wat aan het experimenteren om er wat puch in te krijgen en dan zal ik nog eens om wat feedback vragen.
_| _| _| _| _| _|
_|_|_|_| _|_| _| _| _|
_| _| _| _| _| _|
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|