2 mei 2009, 15:08
|
|
|
bedankt voor de reactie niel.
ben ff bezig geweest, heb jij nog een id wat voor synth ik er het beste voor kan gebruiken? ik vind zelf de massive goed en qua routing overzichtelijk werken alleen zitten er niet veel bruikbare en leerzame hardcore/style patches in.
|
|
|
|
2 mei 2009, 17:54
|
|
|
Maar das logisch
|
Oorspronkelijk geplaatst door v.i.n.n.y
|
|
Klasse! Goed gedaan en lekker energiek!
|
Thnx man, heb je verder nog iets van tips voor me?
"Als het theoretisch niet mogelijk is, kan het in de werkelijkheid nog wel werken."
|
|
|
|
3 mei 2009, 09:52
|
|
|
Al tijden niets meer gepost maar nu even een stukje waar ik momenteel mee bezig ben. Wilde weer eens iets Dr. Macabre achtigs maken en dit komt er tot nu toe uit.
Randomness kicks ass!
|
|
|
|
3 mei 2009, 10:21
|
|
|
lorivo
|
@ Stat-X:
Tips jah eentje dan; Wissel om de 16 kicks de toonhoogte af met een lagere.
Verder niets... gewoon het nummer afmaken en er van genieten.
Klinkt gewoon af zoals het is... Next song!
@PhydomiR:
Staat in de beginfase van de track. Maar zeker geen slecht begin.
Hoe heb je deze kicks opgebouwd?
|
|
|
|
3 mei 2009, 10:51
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door v.i.n.n.y
|
@PhydomiR:
Staat in de beginfase van de track. Maar zeker geen slecht begin.
Hoe heb je deze kicks opgebouwd?
|
Tis inderdaad nog maar een begin. Heb al wat meer maar daar ben ik nog niet echt tevreden over
Kick is een 909 sample met daarover: 3b EQ, Camelcrusher, Camelcrusher, 3b EQ, Camelcrusher, 3B EQ, Camelcrusher, 3b EQ, 3b EQ.
Daaronder zit deze kick nog eens maar dan iets minder distortion voor de attack.
Randomness kicks ass!
|
|
|
|
3 mei 2009, 20:33
|
|
|
Maar das logisch
|
Oorspronkelijk geplaatst door PhydomiR
|
|
Al tijden niets meer gepost maar nu even een stukje waar ik momenteel mee bezig ben. Wilde weer eens iets Dr. Macabre achtigs maken en dit komt er tot nu toe uit.
|
Lekker duister is het inderdaad wel. Het lijkt net of je bij die clap hebt lopen distorten over je reverb heen?
"Als het theoretisch niet mogelijk is, kan het in de werkelijkheid nog wel werken."
|
|
|
|
3 mei 2009, 22:52
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Stat-X
|
|
Lekker duister is het inderdaad wel. Het lijkt net of je bij die clap hebt lopen distorten over je reverb heen?
|
Nope. Is een effect in Shortcircuit2 (vst sampler).
Randomness kicks ass!
|
|
|
|
12 mei 2009, 01:06
|
|
|
Duc de Richleau
|
Lekkere laag heb je PhydomiR. Vooral die eerste kick. Voor de rest zou het vet zijn om die andere kicks af en toe korter te maken ((net zoals die korte kicks helemaal op het einde)) voor de afwisseling zodat het geheel niet heel de tijd een lage brom wordt. Synth heeft lekkere sfeer.
"The power of darkness is more than just a superstition. It is a living force which can be tapped at any given moment of the night!"
Laatst gewijzigd door Terra Pee; 12 mei 2009 om 01:34
|
|
|
|
18 mei 2009, 02:45
|
|
|
Hey jongens ik ben al een tijdje bezig met een goede hardcore kick maken.
Ik heb in oscillator 1 een bassy kick met een goed verloop gemaakt, maar als ik een 2e envelope link aan een 2e oscillator om het verloop van de bass (late delay, 3/4 attack, 3/4 decay) te regelen, dan gaat ie een golvende phase toon maken. kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dat kan stoppen?
alvast bedankt...
|
|
|
|
20 mei 2009, 10:47
|
|
|
SpeakerCrunchers
|
hier ook wat van D-Joris once again...
beetje anti stilzit track
had wat meer variatie in gemogen maar ik vind hem wel netjes
D3 Kal3 M3ntal3
|
|
|
|
29 mei 2009, 22:35
|
|
|
Die van hierboven ramt wel lekker door (Y) XD... lekkere terror kick ghehehe
Ben hier mee bezig.
http://www.speedyshare.com/632640296.html
Laatst gewijzigd door Leez; 30 mei 2009 om 22:34
|
|
|
|
31 mei 2009, 03:28
|
|
|
http://www.speedyshare.com/364366436.html
edit > die post hierboven van mij kan weg
Ben met een ACID track bezig . heb er bij 1:35 ff een stuk uitgelaten en nog wat dingen, en heb de climax onderhand ookingekort die liep te lang door werd beetje zeurderig.
Wat vinden jullie van het idee?
Thanx!
Staat hier veel goeie shit tussen  . Hier zijn ze lekker bezig
Laatst gewijzigd door Leez; 1 juni 2009 om 00:34
|
|
|
|
31 mei 2009, 16:52
|
|
|
Pulsecore king !
|
Hier stukje van nummer. Helaas reageert af en toe de het midi signaal kut als ik aan mun knopjes draai van mun controller. Controller gaat bij deze de deur ook uit, want heb met ander keyboard er geen last van...
Nummer wordt afgemaakt! Heb een leuk sampletje ervoor en fijne bass lead.
En de snelheid klopt niet helemaal ivm sample rate instellingen van FL studio ten opzichte van geluidskaart...
Gaat ook nooit in 1 keer goed haha
PS: synth is Nordrack II en kick ook uit nordrack door SAE Para EQ en dan door Boss ODB-3 pedaal, dan nog wat oversturing van mackie mengert. Compressie over kick is dbx 166xl
Everything is addictive...
|
|
|
|
31 mei 2009, 19:58
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
idd midi problemen, je kick is ietsje later dan de melo.
Ik weet niet waar de synth snare vandaan komt maar daar mag wel een berg sublaag af.
Zou zelf eerder een sample gebruiken of een goed afgemixte Drumazon snare.
Als je je kick als sample gebruikt wordt die ook een stuk strakker en minder blubberig.
|
|
|
|
31 mei 2009, 20:04
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Oorspronkelijk geplaatst door ilan84
|
bedankt voor de reactie niel.
ben ff bezig geweest, heb jij nog een id wat voor synth ik er het beste voor kan gebruiken? ik vind zelf de massive goed en qua routing overzichtelijk werken alleen zitten er niet veel bruikbare en leerzame hardcore/style patches in.
|
Nee, die moet je zelf maken he
Om nou gelijk veel geld uit te geven aan softsynths is niet nodig, de gratis softsynths "synth1" en "voyager 1.1" zijn ook prima te gebruiken om hardcore geluiden (kicks, leads, effecten) mee te maken.
Gezien de vele vragen denk ik dat ik maar eens een topic ga opengooien met linksnaar die synths en wat presets erbij van mijzelf zodat iedereen gelijk aan de slag kan.
Edit: zie mijn handtekeing voor presets voor 2 gratis softsynths.
Laatst gewijzigd door Niel; 1 juni 2009 om 13:40
|
|
|
|
1 juni 2009, 14:32
|
|
|
Pulsecore king !
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
idd midi problemen, je kick is ietsje later dan de melo.
Ik weet niet waar de synth snare vandaan komt maar daar mag wel een berg sublaag af.
Zou zelf eerder een sample gebruiken of een goed afgemixte Drumazon snare.
Als je je kick als sample gebruikt wordt die ook een stuk strakker en minder blubberig.
|
Kick is toch niet later als melo ? vond het wel juist lekker swingen zo.
Snare is uit Jomox Airbase. Vind hem onder compressie door de dbx best lekker, maar de eq stond idd niet goed. Alleen de kick sample ik altijd in zijn geheel, want hij word constant afgefilterd door de NR2. Als ik een sample maak moet ik dit weer met software gaan doen (affilteren) en dan verliest hij zijn kracht.
Hier is hetzelfde melodie concept, maar dan virus C als synth. (pas op want de kick staat overdreven kut...) De intro is iig te horen. en intro is NR2. lekker duister geluidje. Is de eerste keer dat ik het inspeelde, dus moet nog verbeterd worden. blieb blieb
En voor de lol doe ik er ook nog een kick sequence bij. Dit is de eerste keer dat ik met FX en EQ de 'standaard FL studio kick' lekker heb gemakt
Everything is addictive...
|
|
|
|
1 juni 2009, 17:05
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Hier wat gekloot van mijn kant  EQ/mix is amper gedaan.
Ik was de gratis VSTi Voyager aan het testen, voor meer info, check m'n handtekening.
Leads & kicks Voyager Niel soundbank
|
|
|
|
2 juni 2009, 00:40
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Synth1 en Voyager zijn idd goeie pluggins, stabiel, goeie klank, licht in cpu gebruik en hebben voldoende synthese mogelijkheden.
Het gaat daarna toch voornamelijk om de skills. Hoop niet dat dat te arrogant overkomt hier  maar ik hoor veel mensen met illegale dure pluggins of hardware synths die dit niet voor elkaar krijgen en denken dat ze met het scrollen door presetlijstjes ooit ineens die dikke sound te pakken hebben.
Ik zou zeggen, check de link in m'n handtekening voor de hardcore produceercursus.
Daar zal ik synthese in het algemeen en Synth1 en Voyager goed uitleggen, zodat men uitgelegd krijgt hoe je tot zo'n resultaat komt.
|
|
|
|
10 juni 2009, 13:40
|
|
|
Registered (Drugs) User
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
Synth1 en Voyager zijn idd goeie pluggins, stabiel, goeie klank, licht in cpu gebruik en hebben voldoende synthese mogelijkheden.
Het gaat daarna toch voornamelijk om de skills. Hoop niet dat dat te arrogant overkomt hier maar ik hoor veel mensen met illegale dure pluggins of hardware synths die dit niet voor elkaar krijgen en denken dat ze met het scrollen door presetlijstjes ooit ineens die dikke sound te pakken hebben.
Ik zou zeggen, check de link in m'n handtekening voor de hardcore produceercursus.
Daar zal ik synthese in het algemeen en Synth1 en Voyager goed uitleggen, zodat men uitgelegd krijgt hoe je tot zo'n resultaat komt.
|
Ben zelf ook wel fan van synth1 goeie kicks, die voyager ga ik ook wel uitzoeken. duss binnenkort weer een post met track van mijn kant.
Back to the era when hardcore was a tru way of live.
Voyager , Superwave P8, Fruityloops XXL, Synth1, FreeApha en many more..
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|