Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 augustus 2006, 13:00   #641
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Division
Ik heb gister nog een tijdje gepraat met enkele mensen die hun virus (waaronder ook de TI) weg hebben gedaan om nu de Virus powercore te gebruiken, en dat ze hier nog geen seconde spijt van hebben gehad. Het kwam er op neer dat je met een powercore PCI MK2 unplugged (€ 500) en een unlimited license voor de virus plugin (€650) een 64-stemmig / 16 parts beest hebt wat het integratievoordeel vanzelf al meeheeft (zijnde een VST) en gewoon goed werkt
(Als je nog een extra powercore kaart erbij hangt loopt dit zelfs tot het dubbel op, en je kan iets van 4 poco's nemen in 1 systeem meen ik )

Ik denk dat ik meega op dit idee, ik krijg er gewoon het beste gevoel bij

Om het knoppengemis te compenseren haal ik er dan wel een tascam us-2400 bij Dat gun ik mezelf wel na een week met gemiddeld 40 °C koorts in bed te hebben gelegen
Dus dan ga je heel veel geld uitgeven aan een 2 jaar oude soft-versie van een Virus A/B,terwijl je voor minder geld een TI hebt die beter klinkt en een veel,ja echt,veel uitgebreidere synth is ?

Je mist dan bijvoorbeeld de hypersaw,uitgebreide wavetables,extra en betere filters,duizenden presets,de uitgebreide mod matrix,de veel betere fx enz.enz.)

Je moet het zelf weten,maar naar mijn idee is het echt appels met peren vergelijken...

http://www.djdione.nl
dione is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 13:45   #642
Division
of hoe schrijf je 't...

Division's schermafbeelding

Dione wat doe je, nou moet ik weer twijfelen
Ik ga er nog even over moeten nadenken.

achja
Division is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 13:51   #643
Division
of hoe schrijf je 't...

Maar hoe kom je erbij dat een TI goedkoper is dan een Powercore + virusplug?

achja
Oud 16 augustus 2006, 14:06   #644
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

Citaat:
Maar hoe kom je erbij dat een TI goedkoper is dan een Powercore + virusplug?
met Tascam....

Oud 16 augustus 2006, 14:08   #645
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

Citaat:
Dione wat doe je, nou moet ik weer twijfelen
Ik ga er nog even over moeten nadenken.
Hihihi...

Oud 16 augustus 2006, 14:17   #646
Division
of hoe schrijf je 't...

Citaat:
Origineel geplaatst door dione
met Tascam....
Die komt er sowieso, nu ik me dat geld al van de bank heb afgehaald en de manual al heb gelezen.

Ik bedoel, kijk dan:

http://www.denhaku.com/05fair/us2400.jpg

IVM de TI: het wordt toch weer aanlokkelijk... Net nu ik een supergoede powercore element deal om de hoek had staan begin ik weer te twijfelen. Als ik de TI echt niet moet hebben kan ik 'm nog voor een hele hoop verkopen lijkt me. En dat gaat met de poco versie moeilijker.

Laat me er maar eens een middag over slapen

achja
Oud 16 augustus 2006, 14:37   #647
Accelarator

Accelarator's schermafbeelding

Citaat:
Die komt er sowieso, nu ik me dat geld al van de bank heb afgehaald en de manual al heb gelezen.

Ik bedoel, kijk dan:
Het zal je beste investering ooit worden, tenminste.. voor mij was het dat wel

Precies. Dat dus.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 14:38   #648
Merlin
What third?

Merlin's schermafbeelding

hoi,

Wellicht nog een extra argument tegen de powercore kaarten:

Momenteel zijn in p.c.'s twee soorten interfaces te vinden: Het welbekende pci en het wat nieuwere pci express.

Bij mijn weten bieden ze bij tc electronics dus nu ook 2 soorten powercore kaarten aan. De pci en de pci express versie. Ik weet niet wat voor pc jij hebt, maar hou er wel rekening mee, dat als je de pci versie koopt, omdat die NU in je pc past, deze wellicht over een aantal jaren niet meer bruikbaar is, daar de moederbords over een aantal jaren mogelijkerwijs geen pci slots meer hebben.

Ik kan niet garanderen dat over een paar jaar geen computer meer met pci slots wordt verkocht, maar de kans is er en daar zou ik toch even over nadenken.

Groet,

Merlin.

p.s. Dione e.a.: bedankt voor de antwoorden van ongeveer een maand geleden!

Gear:
Brains, Patience....
Merlin is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 14:52   #649
Accelarator

Citaat:
Origineel geplaatst door Merlin
hoi,

Wellicht nog een extra argument tegen de powercore kaarten:

Momenteel zijn in p.c.'s twee soorten interfaces te vinden: Het welbekende pci en het wat nieuwere pci express.

Bij mijn weten bieden ze bij tc electronics dus nu ook 2 soorten powercore kaarten aan. De pci en de pci express versie. Ik weet niet wat voor pc jij hebt, maar hou er wel rekening mee, dat als je de pci versie koopt, omdat die NU in je pc past, deze wellicht over een aantal jaren niet meer bruikbaar is, daar de moederbords over een aantal jaren mogelijkerwijs geen pci slots meer hebben.

Ik kan niet garanderen dat over een paar jaar geen computer meer met pci slots wordt verkocht, maar de kans is er en daar zou ik toch even over nadenken.
Ok, een extra argument waarom dat geen invloed heeft.

PCI is zo enorm massaal op de markt, dat gaat nog wel een jaartje of 10 duren. Daarnaast bezit PCI voor 90% van de kaarten genoeg dataverkeer. PCI-Express wordt nu alleen gebruikt door kaarten die echt enorm veel vragen, of omdat de fabrikant het interessant vond er zo'n voetje onder te zetten. Neem bijvoorbeeld het vroegere ISA, dat zou in 1995 al uitgefaseerd moeten zijn, er worden echter nog steeds moederborden gemaakt die het ondersteunen. PCI en PCI-Express leven onbedoelt naast elkaar. Met het vooruitzicht dat dat nog wel een flink aantal jaren zo zal blijven. De PCI-Express versie van de Powercore biedt dus ook alleen maar een ander voetje, niet meer power.

Precies. Dat dus.
Oud 16 augustus 2006, 15:20   #650
SpaceAgentSpiff
de aarde is een LFO

SpaceAgentSpiff's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Accelarator
Ok, een extra argument waarom dat geen invloed heeft.

PCI is zo enorm massaal op de markt, dat gaat nog wel een jaartje of 10 duren. Daarnaast bezit PCI voor 90% van de kaarten genoeg dataverkeer. PCI-Express wordt nu alleen gebruikt door kaarten die echt enorm veel vragen, of omdat de fabrikant het interessant vond er zo'n voetje onder te zetten. Neem bijvoorbeeld het vroegere ISA, dat zou in 1995 al uitgefaseerd moeten zijn, er worden echter nog steeds moederborden gemaakt die het ondersteunen. PCI en PCI-Express leven onbedoelt naast elkaar. Met het vooruitzicht dat dat nog wel een flink aantal jaren zo zal blijven. De PCI-Express versie van de Powercore biedt dus ook alleen maar een ander voetje, niet meer power.
Een pro-argument waarom dat best een overweging kan zijn: neem het vroegere ISA. Eind jaren negentig komt er een takkedure (zeker voor mijn geld-beleving als student toen) geluidskaart uit van terror/terratec (wegstreping wat u niet van toepassing vindt) met allerlei problemen qua drivers ed., maar voor toen een mooi ding. Een paar jaar later zijn eindelijk veel problemen opgelost, maar is er vrijwel geen normale pc meer te vinden met ISA slot. Leuk dat er nog steeds moederborden zijn met ISA, maar daar betaal je zoveel voor dat je het wel uit je hoofd laat, tenzij je echt een superduur custom-made blabla iets hebt (interface voor een wetenschappelijk apparaat of zo, maar heus niet voor een geluidskaartje). ISA sloten zijn in de loop van 2-3 jaar helemaal uitgerangeerd; ISA kaarten zijn ook vrijwel niets meer waard. Dus ISA is wat mij betreft het beste voorbeeld waarom het een probleem KAN worden. Of het ook daadwerkelijk gebeurd is een tweede, ik heb geen glazen bol.
Een ander gerelateerd argument: over het algemeen houd standalone hardware veel langer zijn waarde dan computerhardware, dus is het te verwachten dat de TI waardevaster zal zijn dan de poco. Zelfs met de voor virus synths zeer snelle waardevermindering
SpaceAgentSpiff is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 15:43   #651
Saskija
Het blijft een dure hobby

Saskija's schermafbeelding

Een ander probleem met PC-hardware is dat je afhankelijk bent van geupdate drivers. Plugins draaien op een PowerCore zal nu wel prima werken onder XP, maar je hebt er op de lange duur niks aan als de fabrikant die kaart niet meer ondersteunt en bijv geen nieuwe drivers uitbrengt voor Vista.

Denk bijvoorbeeld 'n aan de Korg Oasys-PCI-kaarten die je alleen onder Windows 95/98 en OS9 kunt gebruiken. Of de Creamware-kaarten waarvoor geen OSX-drivers beschikbaar zijn. Zal je huidige PC-hardware (geluidskaart, MIDI-interface) straks wel geschikt zijn voor Windows Vista? Komen er wel 64-bit drivers voor? Hoe zit het met Universal Binaries? (Overigens geldt dat ook voor het hele Total Integration-gebeuren, maar je hebt nog steeds een goed werkende standalone hardware-synth over als er geen software-updates meer komen)
Saskija is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 15:43   #652
Accelarator

Citaat:
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
...
Maar de reden dat ISA snel een vervanger nodig had was omdat ISA niet genoeg bandbreedte had. Met PCI is dat niet het geval.

Precies. Dat dus.
Oud 16 augustus 2006, 15:50   #653
virkaz
Vintage lid

pci express x16 dan?
dit is er nu voor gfx cards, maar straks vast ook voor audio kaarten
virkaz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 15:54   #654
Jochen
Vintage lid

Ik heb de plugin vergeleken met de B en de C en heb de hardwareversies verkocht.
Als die totall integration helemaal je ding is dan vind ik de powercore nog steeds de betere keuze. Zonder gezeik tot 16 sporen virus (en je kan nog uitbreiden) saven in je project en dat voor heel wat minder geld dan een TI.
Patchmanagement is vrijwel hetzelfde dus je kan ook duizenden patches inladen en groeperen.

Het is maar wat men wil. Powercore heeft veel meer te bieden dan enkel een virusplugin.
Jochen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 16:01   #655
Accelarator

Citaat:
Origineel geplaatst door virkaz
pci express x16 dan?
dit is er nu voor gfx cards, maar straks vast ook voor audio kaarten
Nee man, dat is echt een gigantische bandbreedte, dan moet je echt meer dan 40 sporen tegelijk willen opnemen op 24bit, 192khz. Laat staan om wat dsp's te kunnen draaien die een plugin afspelen.

Precies. Dat dus.
Oud 16 augustus 2006, 16:46   #656
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Jochen
Ik heb de plugin vergeleken met de B en de C en heb de hardwareversies verkocht.
Als die totall integration helemaal je ding is dan vind ik de powercore nog steeds de betere keuze. Zonder gezeik tot 16 sporen virus (en je kan nog uitbreiden) saven in je project en dat voor heel wat minder geld dan een TI.
Patchmanagement is vrijwel hetzelfde dus je kan ook duizenden patches inladen en groeperen.

Het is maar wat men wil. Powercore heeft veel meer te bieden dan enkel een virusplugin.
Je mist een belangrijk punt : de Virus TI is een veel uitgebreidere synth dan de Virus Poco of A of B of C...de Poco Virus is niet te vergelijken met de Virus TI,behalve dat ze dezelfde naam dragen...

Oud 16 augustus 2006, 17:39   #657
virkaz
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door Accelarator
Nee man, dat is echt een gigantische bandbreedte, dan moet je echt meer dan 40 sporen tegelijk willen opnemen op 24bit, 192khz. Laat staan om wat dsp's te kunnen draaien die een plugin afspelen.
en jij denkt dat het niet die kant op gaat? de techniek staat niet stil, ik zou ook niet meer gaan investeren in PCI.
virkaz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 17:43   #658
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Saskija
Een ander probleem met PC-hardware is dat je afhankelijk bent van geupdate drivers.
(..)
Zal je huidige PC-hardware (geluidskaart, MIDI-interface) straks wel geschikt zijn voor Windows Vista? Komen er wel 64-bit drivers voor? Hoe zit het met Universal Binaries? (Overigens geldt dat ook voor het hele Total Integration-gebeuren, maar je hebt nog steeds een goed werkende standalone hardware-synth over als er geen software-updates meer komen)
Verstandige opmerking! Ik heb inmiddels al zo vaak m'n vingers gebrand aan spullen die niet meer worden geupdate, terwijl het toch om technisch nog prima bruikbare dingen gaat...
Heb je eenmaal centjes afgetikt, dan is elke toekomstige update op z'n best een gunst.
Voor mij is dit een reden om het bijzonder rustig aan te doen met computer-geintegreerde spullen die je niet standalone kunt gebruiken. En ik koop niets meer op basis van "toekomstige upgrades". Doet het apparaat niet *nu* al wat ik wil, dan laat ik het lekker staan. Scheelt je nog een hartkwaal ook (als ik zo deze thread eens doorneus... )

...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 18:52   #659
quifster
vst member

quifster's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door dione
Dus dan ga je heel veel geld uitgeven aan een 2 jaar oude soft-versie van een Virus A/B,terwijl je voor minder geld een TI hebt die beter klinkt en een veel,ja echt,veel uitgebreidere synth is ?

Je mist dan bijvoorbeeld de hypersaw,uitgebreide wavetables,extra en betere filters,duizenden presets,de uitgebreide mod matrix,de veel betere fx enz.enz.)

Je moet het zelf weten,maar naar mijn idee is het echt appels met peren vergelijken...
volledig mee eens.

ik zou er nog maar eens goed over nadenken.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 19:37   #660
Accelarator

Citaat:
Origineel geplaatst door virkaz
en jij denkt dat het niet die kant op gaat? de techniek staat niet stil, ik zou ook niet meer gaan investeren in PCI.
Ik denk idd dat het die kant niet opgaat waar hij het voor gaat gebruiken nee. Steeds meer gear maakt gebruik van USB. Daar zie ik juist straks al het spul overheen gaan.

Precies. Dat dus.
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten