Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 september 2005, 21:13   #81
chielos
...

chielos's schermafbeelding

mijn kleine inbreng...

veel mensen beseffen volgens mij niet dat het leeuwendeel van de lusiteraars geen shit geven om die "warmte" en "sprankelend hoog".
ik bedoel; iedereen luistert tegenwoordig mp3. mensen luisteren muziek, geen producties.
zowieso een foute naam vindt ik, producties.
net zoals producer, er zit geen passie in dat woord. alsof je het aan de lopende band uitpoept!

klik
klikkerdeklik
chielos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 21:50   #82
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Formant
Denk niet dat de signaal route door een IC gaat, althans niet in de meeste gevallen lijkt me zo.

de sidechain zou het signaal door een ic sturen .. althans bij de avalon

anyway .. bak is niet standaard avalon meuk zo ver ik kan lezen in de google groups
de uitgebreide sidechain zou de bak naar nieuwe hoogtes doen laten stijgen ..

begin nu toch wel benieuwd te worden .. iemand die niet effe een audiofiletje kan posten ?

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 21:53   #83
Prophet
Vintage lid

Prophet's schermafbeelding

Jullie zijn naar mijn menig wel allemaal zwaar aan het doorbomen amai...

Als ik vind dat ik op een van mijn kanalen een wollig karakter wil, dan zoek ik tot ik het gewenst resultaat heb, en als dat
dan met een pulteq is of UAD of Avalon of Joemeek of BSS of eens door de filter van de rozzbox
wtf maakt dat nu uit, ik vijs gewoon totdat ik dat heb wat ik wou(of beter).

Ik geloof nooit dat je een ganse mix gaat be-avalonnen of be-focusriten
laat staan vitalizen.

Het is idd nog altijd de muziek dat de overhand heeft, maar een beetje goed ingredienten als kok, OK mee eens, het
kan wel eens helpen....

Keep the Balance..

just my 48 cent
Prophet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 22:00   #84
ricercar
non

Citaat:
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Even een domme vraag : dus als ik het goe versta, zwier je op het einde alle sporen van je sequenser door een analoge mixer om dan maar één spoor over te houden met daarop de einmix (en mix je dus niks af in de sequenser software)?
Dat wil ik ook wel weten eigenlijk....is trouwens best on-topic als ik naar de titel van deze thread kijk, dus zo'n stomme vraag is het niet.

Zijn er nog anderen die dit doen? Waar moet je op letten - aangezien je de eindmix op een spoor hebt?
ricercar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 22:50   #85
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Nietes!

GEAR: Waldorf Blofeld Keyboard, Elektron Machinedrum, Nord Modular, Korg X3, TC Electronic FireworX, TC Electronic M-One XL, TC Electronic Triple-C, Yamaha 01V96, Beyerdynamic DT990, Apple Macbook Pro, Logic Studio 8, Emagic AMT8, PIPELINED: MPC/LinndrumII, Moog Little Phatty, aktive nearfields, PHASED OUT: E-mu E5000 Ultra
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:02   #86
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door chielos
mijn kleine inbreng...

veel mensen beseffen volgens mij niet dat het leeuwendeel van de lusiteraars geen shit geven om die "warmte" en "sprankelend hoog".
ik bedoel; iedereen luistert tegenwoordig mp3. mensen luisteren muziek, geen producties.
net zoals producer, er zit geen passie in dat woord. alsof je het aan de lopende band uitpoept!
offtopic..

Ja gooi alles ff te grabbel met die kut mp3

En dat mensen die er geen verstand van hebben je toch in hun oren kunt pissen dmv warmte is al lang bewezen lijkt me.
En dat iedereen mp3 luistert?...alleen mp3?
Denk het niet.

Als er dan toch echt een compressie formaat moet bestaan.
Geef mij dan maar lossless, zie daar wle toekomst in ipv mp3, als het dat al niet is.

Ow ja, ontopic..
trash is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:18   #87
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Btw mischien wat muggenziften, maar kan iemand mij uitleggen als men het over analoge warmte toevoegen op een digi mix, aankomt met digi plugs als psp en uad?
Oud 7 september 2005, 23:21   #88
ricercar
non

@ trash:

Hoe doe jij het dan?
Uiteindelijke mix op een spoor analoog opnemen, of alles in de computer mixen?
Oud 7 september 2005, 23:22   #89
Tom Thomas
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door MadR

kom gasten .. avalon is gewoon een bling bling merk .. en idd juist gemaakt voor van die viool opnames van je vrienden
.. zo heb je nog een paar merken .. crystal helder qua sound maar geen randje te vinden .. al zal dit wel weer uitzondering zijn ..

Hier een duidelijke uitspraak over de Avalon en verderop in de thread vraag je om een voorbeeldje om te horen hoe die Avalon sound is?

Crystal helder? Kan als je dat wilt maar als je alleen al maar de tubes gebruikt hoor je direct al een vette rand.

Juist gemaakt voor 'van die vioolopnames'.
Wellis gehoord van Michael H. Brauer?
De man heeft o.a. albums gemixt voor Paul Mccartney, Bob Dylan, Goldplay en de Pet shop boys.
Hij kost inclusief zijn studio $ 10.000,- voor een dagje mixen.
Eén van z'n favoriete bakken is de Avalon 747 en dan notabene ook nog eens over z'n stereo bus.

gr. Tom
Tom Thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:27   #90
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Grooveron's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door MadR
ik zou bijna fuse vragen 16 van die 50 euro neve's te laten maken en eens kijken wat dat behringertje heel laat van jouw opnames ..

kom gasten .. avalon is gewoon een bling bling merk .. en idd juist gemaakt voor van die viool opnames van je vrienden
.. zo heb je nog een paar merken .. crystal helder qua sound maar geen randje te vinden .. al zal dit wel weer uitzondering zijn ..

maar ik wil het wel zien hoor 16 kanalen bouncen door die bak ..
oftewel het enige wanneer het leuk begint te worden is als je er een arsenaal van hebt .. zeker bij orkest opnames !

En wat mp3 betreft .. dr. dre klinkt prima als mp3 volgens me vrienden .. kappah nou !
prachtige citaten en reakties, maar in niet een citaat ga je in op de inhoud van wat ik schrijf!!
Ik heb het niet over orkest opnames maar juist vaak kleinschalige opnames.
die je zo natuurlijk mogelijk wilt houden. En jij wilt dat met een mp3tje doen schijnbaar.
Lezen is ook een vak, dus geef nu eens echt antwoord ipv zomaar wat te roepen.

======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
Grooveron is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:30   #91
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Citaat:
mijn kleine inbreng...

Ok, dus als straks iedereen maar op de step naar het werk gaat en de step in de file staat omdat dat de norm is
ga jij ook ineens op de step rijden?? Ik niet in iedergeval.

En wat de naam producer betreft, tja geef me een beter naamplaatje en we zullen dat voortaan gebruiken

======================
======================
Oud 7 september 2005, 23:30   #92
Cisco
advancedtechnoresearch

Cisco's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Toon
Het is zeker een goede compressor die vet klinkt, maar het ding is wel volgestouwd met chips. IC's die net hetzelfde in goedkopere compressors kunnen zitten. Dan stuur je een signaal door een dure discrete preamp (omdat als ik jullie moet geloven die dingen een berg van verschil uitmaken) waarna je je signaal door een goedkope IC van een distressor stuurt?

Mooi klinken is iets anders dan geluidskwaliteit of zwakste schakel. Distressor is daar een voorbeeld van. (SSL's ook)

Je kan even goed iet moois laten klinken door 500€ te besteden aan een preamp met een leuk karakter en ontwerp. Hetzelfde voor compressors etc... Kijk naar die FMR audio spullen, iedereen is het daar blijkbaar over eens dat die dingen gewoon goed klinken.
Ben jezelf in het bezit van een distressor? :confused:
Ik heb er 2, en voor mij zijn het de meest brute distortion-compressors op de markt!
Heb oude Urei's gehad?! Maar die halen het gewoon echt niet bij de producten van Empirical Labs!
Die distressors zijn 1 van de bruutste op-peppers op dit moment! Ik ik hou m'n mond nog over de Fatso die ik sinds kort in m'n bezit heb?! Maar wat ook een hele leuke warmtebron is? Is de Spl Charisma! Buizeneffect aan je digitale sound! Top!
Cisco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:35   #93
chielos
...

chielos's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Grooveron
Ok, dus als straks iedereen maar op de step naar het werk gaat en de step in de file staat omdat dat de norm is
ga jij ook ineens op de step rijden?? Ik niet in iedergeval.

En wat de naam producer betreft, tja geef me een beter naamplaatje en we zullen dat voortaan gebruiken
heej relaxed ik wil geen olie op het vuur gooien. ik ben zelf ook geen voorstander van mp3 maar ik zie wel dat dit formaat enorm populair wordt/is!

zo nu trek ik me maar weer terug.

klik
klikkerdeklik
chielos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 23:39   #94
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Citaat:
heej relaxed ik wil geen olie op het vuur gooien. ik ben zelf ook geen voorstander van mp3 maar ik zie wel dat dit formaat enorm populair wordt/is!

zo nu trek ik me maar weer terug.
was niet als aanval bedoelt Chielos, alleen als reaktie.
Mischien komt het wel omdat ik het MP3 formaat tot op het diepst in mijn botten haat
Het zorgt voor zo een enorme vervlakking van de norm.

======================
======================
Oud 7 september 2005, 23:42   #95
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door ricercar
@ trash:

Hoe doe jij het dan?
Uiteindelijke mix op een spoor analoog opnemen, of alles in de computer mixen?
Alles analoog, dan 2 tracks digi opnemen, neem dan alle kleuring warmte mee.
Oud 7 september 2005, 23:46   #96
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hier een duidelijke uitspraak over de Avalon en verderop in de thread vraag je om een voorbeeldje om te horen hoe die Avalon sound is?

Crystal helder? Kan als je dat wilt maar als je alleen al maar de tubes gebruikt hoor je direct al een vette rand.

Juist gemaakt voor 'van die vioolopnames'.
Wellis gehoord van Michael H. Brauer?
De man heeft o.a. albums gemixt voor Paul Mccartney, Bob Dylan, Goldplay en de Pet shop boys.
Hij kost inclusief zijn studio $ 10.000,- voor een dagje mixen.
Eén van z'n favoriete bakken is de Avalon 747 en dan notabene ook nog eens over z'n stereo bus.

gr. Tom
avalon staat bekend om zijn crystal helder ja .. dit is een uitzondering .. wat ik trouwens al gemeld had btw !
voor de rest mag je blij zijn dat ik je bijval geef .. de routing is niet ondoenbaar met losse spullen .. rare routings zoals bijv. eq-> comp-> eq zijn masterings engineers niet vreemd .. maar lijkt er wel op dat dit een leuke combi is ..

En nee meneer ken ik niet ..

voor de rest blijft het tyfus duur spul ..

Ghetto Love !
Oud 7 september 2005, 23:48   #97
ricercar
non

@ trash

Hoezo 2 tracks als ik het vragen mag? En doe je niet tussendoor sporen opnemen om die in de uiteindelijke mix analoog in te prikken?
Oud 7 september 2005, 23:55   #98
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Citaat:
@ trash

Hoezo 2 tracks als ik het vragen mag? En doe je niet tussendoor sporen opnemen om die in de uiteindelijke mix analoog in te prikken?
Nee dat is dubbel op.
En 2 tracks, tja gewenning denk ik altijd zo gewerkt, plus het dwingt je om knopen door te hakken, wat ook nadelen heeft.
Ik mix gewoon de gehele mix af zoals ik die wil hebben, daarna is het feest afgelopen, ik kan er nooit achteraf meer iets aan doen, goed is goed.
Oud 8 september 2005, 00:08   #99
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Grooveron
prachtige citaten en reakties, maar in niet een citaat ga je in op de inhoud van wat ik schrijf!!
Ik heb het niet over orkest opnames maar juist vaak kleinschalige opnames.
die je zo natuurlijk mogelijk wilt houden. En jij wilt dat met een mp3tje doen schijnbaar.
Lezen is ook een vak, dus geef nu eens echt antwoord ipv zomaar wat te roepen.
wat zit je nou met je mp3 gast .. hou daar nou eens mee op !
het heeft hier niets mee te maken .. drm begin ik ook over me vrienden en HUN referentie kader ! zucht !

en ik geef prima antwoord .. ik zeg dat je het met een behringer en goede maar in verhouding goedkope preamps prima gaat redden .. ben je bewust van het feit dat preamps de headroom van een tafel bepalen ? en nou noem ik maar wat ..

En idd een kleingezelschap ... 8 mics ? 8 maal avalon blijft een dure zaak .. dan moet je echt wel 10.000 cd's verkopen wil je zelf niet de opnames betalen ... want daar hebben we het over .. of neem je alleen 1 viool op met een avalon ? dan gaan die c-merk preamps wel opvallen als ze alleen als combo opnemen ..

oftwel je roept maar een voorbeeld zoals ik ook een voorbeeld gaf waarin een ssl totaal geen meerwaarde had voor het product ..

Wat de sm58 betreft ..deze is in vele situaties een prima en goedkope oplossing ... dat kan je van dure mic per defintie niet zeggen .. dus is het alleen voor jou een persoonlijke meerwaarde maar in het geheel heeft het voor veel mensen geen voordeel !

Die kunnen hun geld beter besteden .. ipv zich zelf te moeten vergelijken met top mixers waarvoor geld een veel mindere rol speelt .. of wil je dit ook als redelijke onzin beschouwen ?

Ghetto Love !
Oud 8 september 2005, 00:11   #100
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
@ trash

stemmen en live dingen zal ie vaak wel eerst opnemen
maar het is en blijft electronische muziek die hij maakt dus dat zal ook niet vaak nodig zijn

Ghetto Love !
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten