17 maart 2005, 12:29
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
CD-r's meenemen naar het buitenland
Oi,
ik ga morgen voor 3 weken naar Mexico op vakantie. Ik neem ook een mapje met CD's mee om evt daar ter plekke te kunnen DJ'en mocht de gelegenheid zich voordoen. Mijn vraag is of het slim/handig is om in mijn mapje ook wat CD-r 's mee te nemen, met daarop eigen materiaal, re-edits, legaal online gekochte MP3's en wat 12" rips van vinyl. Hoe gaat de douane daar mee om? Vooral ook omdat we via de US vliegen, kan me voorstellen dat ze daar moeilijker daarover doen? Heb geen zin in hassle met aankoopbewijzen ed .............
iemand tips/ervaringen hiermee?
Olaf
[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:42
|
|
|
processing
|
Hmm... da's misschien wel wat tricky, zeker in de VS. Was Laidback Luke niet een keer gepakt met (legaal) gekopieerde cd's of zo?
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:44
|
|
|
Anonieme Analogist
|
Serieus, zouden ze daar moeilijk over doen? Je bedoelt dus, dat je moet aantonen dat de inhoud van de CD-R op legale wijze is verkregen?
Lijkt me wel grappig, als dat zo zou zijn zouden ze binnenkort iedereen met een Ipod, laptop of telefoon met daarop MP3tjes (dat zijn er dus meer dan je denkt) moeten controleren. En dan zijn ze op een beetje vliegtuig dus wel even bezig...
Nou ja, desnoods neem je een beetje moderne laptop mee, MP3's in een archiefbestand gestopt, en brand je de CDR's daar ter plekke...
...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:44
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hmm... da's misschien wel wat tricky, zeker in de VS. Was Laidback Luke niet een keer gepakt met (legaal) gekopieerde cd's of zo?
|
dat verhaal ken ik, daarom vroeg ik ook..waren geen gekopieerde CD's (heb ik ook niet) maar gewoon CD-r's met eigen materiaal......de Nederlandse douane deed bij terugkeer in NL moeilijk daarover.....
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:45
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Hanz
Serieus, zouden ze daar moeilijk over doen? Je bedoelt dus, dat je moet aantonen dat de inhoud van de CD-R op legale wijze is verkregen?
Lijkt me wel grappig, als dat zo zou zijn zouden ze binnenkort iedereen met een Ipod, laptop of telefoon met daarop MP3tjes (dat zijn er dus meer dan je denkt) moeten controleren. En dan zijn ze op een beetje vliegtuig dus wel even bezig... 
Nou ja, desnoods neem je een beetje moderne laptop mee, MP3's in een archiefbestand gestopt, en brand je de CDR's daar ter plekke...
|
ja daar gaat het straks wel op neerkomen ben ik bang....het is zoals je kunt lezen in de thread al wel vaker voorgevallen.......
probleem is dat ik gewoon geen trouble wil, in de US zijn de customs niet zo meegaand als in NL over het algemeen, ik denk dat het in Mexico allemaal wel relaxeder gaat........
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:50
|
|
|
ELECTRIC
|
hAY
Olaf ik denk heen geen probleem , maar terug eerder
in mexico is alles nep en iligaal , goedkope medicijnen hebben ze ook
ik heb er weleens een gouden rolex gekocht voor 10 dollar
maar de terugweg is denk moeilijker , vooral via de states
goede reis en behouden terugkomst
greetz turtel
|
|
|
|
17 maart 2005, 12:58
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door turtel
hAY
Olaf ik denk heen geen probleem , maar terug eerder
in mexico is alles nep en iligaal , goedkope medicijnen hebben ze ook
ik heb er weleens een gouden rolex gekocht voor 10 dollar
maar de terugweg is denk moeilijker , vooral via de states
goede reis en behouden terugkomst
greetz turtel
|
hmmm....denk dat ik maar voor het zekere ga..heb echt geen zin om in de states ineens een paar uur in een fucking douane hokje te moeten gaan uitleggen wat een re-edit/remix is
|
|
|
|
17 maart 2005, 13:40
|
|
|
Lidl
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door olafmol
ja daar gaat het straks wel op neerkomen ben ik bang....het is zoals je kunt lezen in de thread al wel vaker voorgevallen.......
probleem is dat ik gewoon geen trouble wil, in de US zijn de customs niet zo meegaand als in NL over het algemeen, ik denk dat het in Mexico allemaal wel relaxeder gaat........
|
Hmmm, wees wel voorbereid op een intensieve controle in Mexico als het merendeel van de inzittenden uit Nederland komt. Ben anderhalf jaar geleden daar geweest (was wel een directe vlucht):
Situatie: eerst twaalf uur bekneld in een vliegtuig zitten zonder te slapen. Vervolgens op een broeierig vliegveld wachten op de koffers. Je kon ze via een raam zien aankomen. Die karretjes met de koffers werden pontificaal voor het raam gezet en vervolgens gingen die Mexicaanse douane gasten met vervaarlijk uitziende honden langs alle koffers lopen. Waarschijnlijk gericht op drugssmokkel. Daarna werden de koffers afgeladen en op de band gegooid.
Hehe, eindelijk de koffer gevonden dus op naar de douane. De hitte heeft je op dat moment al goed te pakken. Kom je bij de douane, moet je op een knop drukken en zogenaamd random gaat er een bel af. Die gelukkige moet vervolgens zijn koffer open maken en laten zien. In de praktijk moest bijna iedereen zijn koffer open maken. Maar ik heb geen nare ervaring met CD-R's daar gehad. Oh en ik vloog op Cancun.
|
|
|
|
17 maart 2005, 13:50
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Hmmm, wees wel voorbereid op een intensieve controle in Mexico als het merendeel van de inzittenden uit Nederland komt. Ben anderhalf jaar geleden daar geweest (was wel een directe vlucht):
Situatie: eerst twaalf uur bekneld in een vliegtuig zitten zonder te slapen. Vervolgens op een broeierig vliegveld wachten op de koffers. Je kon ze via een raam zien aankomen. Die karretjes met de koffers werden pontificaal voor het raam gezet en vervolgens gingen die Mexicaanse douane gasten met vervaarlijk uitziende honden langs alle koffers lopen. Waarschijnlijk gericht op drugssmokkel. Daarna werden de koffers afgeladen en op de band gegooid.
Hehe, eindelijk de koffer gevonden dus op naar de douane. De hitte heeft je op dat moment al goed te pakken. Kom je bij de douane, moet je op een knop drukken en zogenaamd random gaat er een bel af. Die gelukkige moet vervolgens zijn koffer open maken en laten zien. In de praktijk moest bijna iedereen zijn koffer open maken. Maar ik heb geen nare ervaring met CD-R's daar gehad. Oh en ik vloog op Cancun.
|
hehehe klinkt goed...gelukkig hebben we ff de tijd om te rusten bij de tussenstop in de US .... wij vliegen ook op Cancun, volgens mij bijna alle vluchten... had jij toen ook CD-r's bij je?
kep geen koffer(s) maar een backpack....dat wordt lekker uitpakken dus....argh....naja......ben wel wat gewend onderhand
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten