27 september 2004, 14:05
|
|
|
Cheff Noodle
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Acidfever
Betekent echter niet dat de onderdelen in deze machines bergen met geld kosten. In een sherman filter zitten echt geen onderdelen die zoveel kosten dat ze de nieuwprijs rechtvaardigen.
|
Maar wel een berg handrarbeid .
Ik weet niet hoe hoog het uurloon in belgie ligt?
|
|
|
|
27 september 2004, 14:08
|
|
|
Vintage lid
|
Wat cool zeg !
|
|
|
|
27 september 2004, 14:31
|
|
|
verkeerd in goede staat
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door mono-poly
Maar wel een berg handrarbeid .
Ik weet niet hoe hoog het uurloon in belgie ligt?
|
In Utrecht bij de Rode brug is het 50 euro voor een half uur....
|
|
|
|
27 september 2004, 16:59
|
|
|
Vintage lid
|
Denk dat we binnekort quantumkorting kunnen gaan vragen als alle forumleden hun bestellingen bij elkaar doen.
Wel superrrrrr zeg, jammer dat ik 2 linkerhanden heb als het op precisiewerk aankomt  .
|
|
|
|
27 september 2004, 17:29
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Tactic
Denk dat we binnekort quantumkorting kunnen gaan vragen als alle forumleden hun bestellingen bij elkaar doen.
Wel superrrrrr zeg, jammer dat ik 2 linkerhanden heb als het op precisiewerk aankomt .
|
Mischien dat ze hen dan ook meteen in elkaar kunnen zetten .
Ik ben ook zo "a" technisch als maar kan .
|
|
|
|
27 september 2004, 21:15
|
|
|
Electronisch opgewekt
|
 heel netjes Radiance.. alles keurig in chronologische volgorde met plaatjes en alles.. petje af!
gearlist : 2 handen, 1 paar oren
|
|
|
|
27 september 2004, 21:51
|
|
|
®
|
Kun je nog wat meer samples online gooien met de instellingen erbij. Ding klinkt wel lekker zuigend imo.
|
|
|
|
28 september 2004, 20:46
|
|
|
Vintage lid
|
Voor een commerciële versie van de kloon check deze link.
|
|
|
|
29 september 2004, 03:28
|
|
|
Let me touch it!!..now!!
|
heel mooi hoor.. echt wel...
vind echt knap
ben zelf keer begonnen aan een Paia Fatman maar kwam er toen achter dat ik kleurenblind was.. lekker met die weerstandjes.. ding maakt geluid.. maar thats it....
heel jammer
misschien dat iemand er verstand van heeft van deze mono synthjes.. enne mij wilt helpen om me Fatman alsnog af te krijgen....
zal een thread openen bij hardware oid
hiep hoi, en weer een synth op me verlanglijstje
|
|
|
|
29 september 2004, 13:33
|
|
|
Vintage lid
|
Ziet er heel netjes uit.
Denk dat je extra veel plezier van hebt dat je zoveel aandacht aan de details besteed hebt.
Ooit was er bij Nike 5 jaar geleden of zo een grote rel uitgebroken om dat de kostprijs van een nike schoen in india meer dan 1$ was. Ongekend hoog!
Produkten met een merknaam kosten nou eenmaal meer omdat de mensen er meer voor willen betalen. Niet omdat het ook daadwerkelijk meer kost.
|
|
|
|
2 oktober 2004, 19:02
|
|
|
De SSL compressor produceren kost SSL niet zoveel, maar in het ontwikkelen van de compressor gaat heel veel tijd en geld zitten..... Dat moet op één of andere manier terugverdiend worden.
Mooi eindresultaat trouwens.
Ik ben zelf bezig met de Urei 1176
|
|
|
|
6 oktober 2004, 23:25
|
|
|
Hekel aan:Muis Muzikanten
|
Ik wil deze ook gaan maken
waar kan ik info vinden van die 1176?
Weet er ook iemand info van de mixbus van een ssl?
Mvg grouphome
Muziek maken doe je met je oren, je hebt er eigenlijk geen ogen voor nodig.
(F*** Muismuzikanten dus....)
|
|
|
|
7 oktober 2004, 18:06
|
|
|
Het is tijd voor muziek!
|
Mijn buitengewone complimenten voor de nauwkeurigheid van het werk en de netheid van het verslag!
Ik zou 't geduld er niet voor hebben en al helemaal niet de nauwkeurigheid...
Wanneer komt er Radiance hardware op de markt, tegen betaalbare prijzen?
Gear list: Ensoniq SQ1+, Roland VS-1, Roland DC-1, Emu ESI-32, Emu E6400, Alesis Quadraverb, EHX Smallstone Phaser, Roland A-880, Samson PowerBrite PB-11, Novation Launchpad, Behringer BCR-2000, Korg NanoKontrol, Commodore MK-10, Motu UltraLike MK3 hybrid, KRK RP-8 (2x), Mackie CFX-16, Apple MacBook met Ableton Live 8.
Wish list: Lexicon MPX-1, Novation Supernova, Roland JD800/JD990, Korg Wavestation AD
|
|
|
|
8 oktober 2004, 10:56
|
|
|
Vintage lid
|
Knap gedaan radiance. (Ik heb je verhaal net zitten lezen.)
Het voorbeeld je was niet zo duidelijk maar ik kan me voorstellen dat dit wel erg goed moet klinken.
Ben zelf een addict van compressie en heb nogal wat van die doosjes in huis.
Ik kan voor geen meter solderen maar ga binnenkort een vriend van me charteren die dit wel kan. Inclusief de sidechain!
gr. Tom
|
|
|
|
8 oktober 2004, 22:56
|
|
|
..
|
Onderdelen
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Acidfever
JE betaalt natuurlijk gewoon vaak voor research en development.
Kijk naar fabrikanten als Elektron en Sherman. Die zij gewoon klein en moeten deze kosten doorberekenen naar hun klanten. Daarnaast willen ze er ook nog wat aan verdienen dus is de prijs relatief hoog.
Betekent echter niet dat de onderdelen in deze machines bergen met geld kosten. In een sherman filter zitten echt geen onderdelen die zoveel kosten dat ze de nieuwprijs rechtvaardigen.
|
Ik heb een hele tijd geleden een filterbank gekocht bij Herman zelf. Hij heeft me toen uitvoerig uitgelegd hoe de FB tot stand gekomen is, en laten zien hoe die bak precies werkt.. en wat er allemaal aan unieke dingen inzitten. De originele prints waren zo groot, complex en lastig te bouwen dat hij uiteindelijk een grote investering heeft moeten doen (willen doen.. dat ook natuurlijk) om de prints opnieuw te laten ontwerpen, en in SMD te laten uitvoeren. Hierdoor past de FB in zijn huisje. De super-exponentiële potmeter voor de LFO is overigens speciaal gemaakt voor de Filterbank. Verder allemaal redelijk standaard qua componenten.
|
|
|
|
8 oktober 2004, 23:32
|
|
|
Ach und Weh
|
Prachtig! Hulde!
Hoeveel kennis moet je hebben om zoiets in elkaar te zetten? Toen ik lang geleden die site van Gyraf zag wilde ik meteen gaan bouwen...maar heb twee linker handen als het gaat om elektrotechniek....Is het simpel solderen a la schilderen met nummertjes???
Ja, laten we elkaar met quotes van Coil nummers om de oren slaan.....
|
|
|
|
9 oktober 2004, 12:58
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door bob303vs909
....Is het simpel solderen a la schilderen met nummertjes???
|
Zo zou je het wel kunnen noemen. Op de PCB's staat precies waar alles moet.
Echt, het soldeer gedeelte steld niet zo veel voor en daarbij kun je met vragen altijd terecht op het The Lab forum.
Het moeilijkste is om er een mooi geheel van te maken. Denk aan belettering, gaten in chassis boren, de juiste knoppen vinden e.d.
|
|
|
|
9 oktober 2004, 14:24
|
|
|
...Het maakt geluid...
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door radiance
Zo zou je het wel kunnen noemen. Op de PCB's staat precies waar alles moet.
Echt, het soldeer gedeelte steld niet zo veel voor en daarbij kun je met vragen altijd terecht op het The Lab forum.
Het moeilijkste is om er een mooi geheel van te maken. Denk aan belettering, gaten in chassis boren, de juiste knoppen vinden e.d.
|
Als het echt zo simpel is...
Hoe jij het gedaan hebt is super mooi, ik zie het verschil niet met de echte. Maar als ik het voor mezelf zou bouwen zou het me niet kunnen schelen hoe het eruit ziet, als het maar in 'n rack zit. Hmm, schilderen met nummertjes dat kan ik wel...
|
|
|
|
9 oktober 2004, 16:25
|
|
|
Vintage lid
|
Radiance, heb jij direct via Sifam gekocht of via een distributeur? Ik had graag geweten namelijk wie de distributeur is van Sifam voor België, maar dat deel van hun site blijkt niet te werken...
Ik wil deze meters gebruiken voor in mijn toekomstige rotary-dj-mixer (en ook sifam knoppen natuurlijk):
Zijn trouwens dezelfde meters die in de A&H Xone:V6 te vinden zijn  .
Weet iemand hoeveel zo'n meter ongeveer kosten zal?
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|