27 februari 2012, 10:09
|
|
|
Vintage lid
|
niets... alles wat ik door een pedaaltje gaat wordt mono  ach als je sommige dingen mono in een mix gooit...
|
|
|
|
27 februari 2012, 10:12
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Nisei
|
Heb nog een Tandy Realistic "echt analoog" delay kastje uit de jaren 80 staan (die ze "Reverb" noemen ) die ik tot mijn verbazing voor €50 verkocht zag worden hier op het forum. Ik zal es kijken wat er in dat ding zit.
|
niks bijzonders, hij is niet gewild omdat er iets wonderlijks in zit maar omdat ie erg lo-fi dub klinkt en met een feedback erg bijzarre dubbende geluiden kan maken. Ik heb m ook maar gebruik m slechts af en toe om noise te maken.
|
|
|
|
27 februari 2012, 10:23
|
|
|
Whoehahaha
|
Delays met schuiven hebben gewoon iets speciaals.
Je ziet ze bijna nooit en je kan er echt gefreakte dingen mee doen.
Zo'n schuif is vele malen sneller dan een draaipotje ajbwib
|
|
|
|
27 februari 2012, 11:15
|
|
|
En om de vraag van de ts te beantwoorden:
Ik ben van origine gitarist, maar speel nu toetsen bij een progressive-metalband. Ik heb dus wel wat effecten om de zaak op te leuken. Ik gebruik mijn roland gp100 gitaarprocessor als belangrijkste effectdoos. Die heb ik als gitarist alleen nog maar als back-up voor m'n gt-8. Ik heb de gp100 in de effect-send van m'n mengpaneeltje hangen. Op die manier kunnen zowel m'n synth als m'n module erdoorheen worden gestuurd.
Ik heb ook nog een overdrive en een filter liggen. Maar ik weet niet zo god hoe ik die zal gaan schakelen. Zeker bij de overdrive heeft het weinig zin om hem in de send-return te hangen. dan zou je een mix krijgen van 'clean' en overstuurd. Ik kan hem wel tussen synth en mengpaneel zetten, maar dan kan 'ie maar op één signaal werken - niet stereo en op maar één synth. Kortom, dat weet ik nog niet zo goed.
Om het gecompliceerd te maken, zal ik mogelijk ook wat gitaar spelen in die band. Ik wil dan liefst niet m'n gt-8 meeslepen. Ik heb het nu voor elkaar dat m'n gitaar de gewone input gebruikt van de gp-100 en dan terugkomt naar m'n mengpaneel, terwijl de output van de effect send van m'n mengpaneel in de return van de gp100 komt. Op die manier hoef ik geen kabeltjes te verwisselen als ik een riedeltje gitaar ga spelen.
|
|
|
|
9 april 2012, 19:53
|
|
|
Jazzy lid
|
Hierzo, goedkope effecten die goede reviews krijgen:
http://www.wtfaccessories.com/
Gear: 10 vingers!
|
|
|
|
11 april 2012, 20:26
|
|
|
Onrust industriëele audio
|
wat dachten jullie hiervan? deze digitale tovenaar zie ik mezelf nog wel eens kopen
ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
|
|
|
|
11 april 2012, 20:34
|
|
|
Infiltrant
|
Ja is vet!
Maar dat is natuurlijk ook prima te maken met een delay en pitchshifter.
Ik vind zelf de Space Echo + Evetige H949 pitchshifter een gouden combinatie.
Maar dat is natuurlijk een hoop meer gedoe dan zo'n pedaal...
silvertone
|
|
|
|
11 april 2012, 22:20
|
|
|
Die doet me een beetje aan m'n Digitech Spacestation denken.
|
|
|
|
14 april 2012, 11:28
|
|
|
Ik heb ook niet de echte gele Spacestation hoor. Ik heb een XP200 Modulator, en daar de ROM uit laten halen en een ROM kaart met Spacestation patches in laten zetten. Die Modulator had ik voor een paar tientjes op Marktplaats gekocht. Geld voor een echte heb ik ook niet, maar goed, dit werkt precies hetzelfde. Je kunt elke variant uit die serie kopen en de ROM van een Spacestation in laten zetten.
|
|
|
|
24 april 2012, 01:36
|
|
|
ja, zoiets heb ik gelezen. is er makkelijk aan die roms te komen? en er moet toch ook geheugen bij of zoiets?
|
|
|
|
24 april 2012, 05:34
|
|
|
Vintage lid
|
@BOK
Dat hangt van je mengpaneeltje af.
Je kan ook de bussen gebruiken om een aantal channelstrips te routen naar je distortion effect en dan kom je terug naar je main mix output via een vrije channelstrip of tape-in of wat je ook vrij hebt op je mixer.
je kan ook de insert gebruiken op je mixer om de distrortion op een enkele strip te gebruiken.
Als dat niet handig is kan je er nog een patchbay aanhangen om makkelijk en snel je effecten om te patchen
Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
|
|
|
|
24 april 2012, 05:37
|
|
|
Vintage lid
|
Er is een eventide timefactor op komst 
Op de kop kunnen tikken op Evilbay.
Vraag me af hoe ie het gaat doen naast m'n boss dsd2 en dd20
Ben helemaal verkocht aan delay effect pedaaltjes die sterio en line level zijn
Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
|
|
|
|
24 april 2012, 11:57
|
|
|
Jazzy lid
|
Zijn die Spacestation effecten eigenlijk de moeite waard als toetsenist?
|
|
|
|
24 april 2012, 17:21
|
|
|
Ik denk dat je er wel wat mee kunt, maar het hangt er natuurlijk erg vanaf wat je wilt. Ik gebruik als gitarist het pedaal om soundscapes mee te maken, om een muur van geluid neer te zetten. Fuzz pedaal erachter en voila.
Maar goed, de delays zijn als toetsenist denk ik ook wel bruikbaar, de warp effecten en alien geluiden kunnen ook wel leuk zijn denk ik. Prima te doen hoor, maar het is wel redelijk weird/experimenteel, en daar moet je van houden.
|
|
|
|
24 april 2012, 20:09
|
|
|
Jazzy lid
|
Ik kreeg vandaag mijn pedaaltjes binnen van wtfaccesoires.com uit China. Ik ben erg te spreken over hun 'Ultimate Drive' die inclusief verzendkosten een kleine 30 euro kost. Het schijnt een clone te zijn van een OCD overdrive. Hij klinkt erg lekker over mijn Rhodes, en goed instellbaar. Een aanrader!
|
|
|
|
24 april 2012, 20:11
|
|
|
Jazzy lid
|
Ik heb daar ook de Jimmy Zero Univibe clone gekocht, ook heel erg lekker, geeft alles een lekker vintage sausje.
|
|
|
|
28 april 2012, 04:17
|
|
|
Brass Intelligence
|
Ik heb de Zvex Instant lofi junky gekocht en een demootje met dat ding op de Rhodes gemaakt..
GRITT / trigg --------- my music
|
28 april 2012, 07:54
|
|
|
Infiltrant
|
Wat een gaaf ding zeg.
Ik wil dat ook
silvertone
|