27 november 2008, 16:00
|
|
|
hardkoor
|
Heb er nog een paar over :
- Proco Deucetone Rat : blijft favoriet,klinkt gewoon erg lekker en je kan er alle kanten mee op.Vooral lekker op kicks en andere drums.
- Proco You Dirty Rat : af en toe in gebruik,klinkt goed maar is wat eenzijdig qua klankmogelijkheden.Vooral lekker op drums.
- Fulltone Distortion Pro : bijna altijd in gebruik,klinkt altijd goed en is goed in te stellen.Vooral lekker op synths.
http://www.djdione.nl
|
|
|
|
27 november 2008, 17:53
|
|
|
Evil Droid
|
Oorspronkelijk geplaatst door sms303
|
gnégnégné... de big muff is een grote verpulveraar en maakt alles wat er doorheen gaat kapot! Helaas ook veel ruis.. (de mijne wel iig )
|
Ik vind het een erg tof ding en zeker die sustain.
Ruis neem ik altijd voor lief bij distortion pedals
I love rain, it gives character to the night
Quote 6Trak : kijk, en dan ga ik met 1 vingertje zo hier drukken doen en dan gaat het van 'blieperdepiep', goed he?!
|
|
|
|
27 november 2008, 18:39
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door dione
|
Heb er nog een paar over :
- Proco Deucetone Rat : blijft favoriet,klinkt gewoon erg lekker en je kan er alle kanten mee op.Vooral lekker op kicks en andere drums.
- Proco You Dirty Rat : af en toe in gebruik,klinkt goed maar is wat eenzijdig qua klankmogelijkheden.Vooral lekker op drums.
- Fulltone Distortion Pro : bijna altijd in gebruik,klinkt altijd goed en is goed in te stellen.Vooral lekker op synths.
|
En hoe zit het dan met de ruis van die fulltone? Ik heb hier een metalzone staan en die geeft toch net iets te veel ruis om hem lekker over een synth te gooien...
|
|
|
|
27 november 2008, 19:47
|
|
|
hardkoor
|
Oorspronkelijk geplaatst door dct
|
|
En hoe zit het dan met de ruis van die fulltone? Ik heb hier een metalzone staan en die geeft toch net iets te veel ruis om hem lekker over een synth te gooien...
|
Valt mee...ruist best wel weinig eigenlijk,voor een pedaaltje...
http://www.djdione.nl
|
|
|
|
27 november 2008, 19:51
|
|
|
Infiltrant
|
Als je ruisarme overdrivepedalen wilt hebben moet je de Fuzzes van Roger Mayer eens checken. Ik begrijp niet hoe Roger Mayer het voor elkaar heeft gekregen, maar die dingen zijn muisstil als je niet speelt en scheuren erop los zodra je signaal instuurt.
silvertone
|
|
|
|
27 november 2008, 20:23
|
|
|
Vintage lid
|
|
|
|
|
3 december 2008, 11:15
|
|
|
Onrust industriëele audio
|
Boss metal zone is mijn enige miskoop geweest(wat een kut ding zeg).
We hebben van:
BOSS: ns-2, mt-2(helaas), fz-2, od-2, pw-2, bf-2, lm-2B, ds-1&2, cs-3(slecht geluid), hf-2, gte-21 en de distortion feedbacker.
MONARCH: mod-22 & fy-22
IBANEZ: cs 505, digital flanger(uit de 9 serie), PQ-9, OT-10, FL-9(maxon)
ELECTRO HARMONIX: small stone(de groene sovteks), small clone, big muff (russies), double muff, worm, electric misstress, poly chorus, dlx memory man, holier grail, holy grail+, flanger hoax, hot tubes, tube zipper, black finger
TOKAI: tdf-1 & metal disortion(de enige goei metal pedal)
MOOGERFOOGER: MF-101, MF-102 en CP251
DIGITECH: hypet phase
AVORA: fuzzbox
SCHALLER: overdrive
BIYANG: AD-8
GUYATONE: PS-109 analog delaybox
DANELECTRO: reel echo
HILLWOOD: rotosound
ONRUSTELECTrO: buizen multi effect(springrev.,wah,fuzzfilter,distortion) de onding-1  (als je de deksel op tilt kan je een opdonder krijgen door de hoge spanningen) de distortion is onze beruchte IC verdamper(zo ben je aan't spelen, en zo is het stil)
ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
Laatst gewijzigd door onrust nv; 3 december 2008 om 15:05
|
|
|
|
3 december 2008, 11:42
|
|
|
Infiltrant
|
Die Avora Fuzzbox is volgens mij erg gaaf.
Ik heb een Avora (is eenNederlands merk volgens mij) Fuzzwah...die is ook super. Echt een lmop bruut ding.
Vind je het misschien leuk om een sampletje van die fuzzbox te posten? Dan zal ik een sampletje van het fuzzgedeelte van de FuzzWah posten om te kunnen vergelijken.
silvertone
|
|
|
|
3 december 2008, 12:08
|
|
|
Lidl
|
Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom
|
|
Als je ruisarme overdrivepedalen wilt hebben moet je de Fuzzes van Roger Mayer eens checken. Ik begrijp niet hoe Roger Mayer het voor elkaar heeft gekregen, maar die dingen zijn muisstil als je niet speelt en scheuren erop los zodra je signaal instuurt.
|
Ingebouwde gate?
Maareuh, wat iemand anders ook al vroeg: hoe sluit je het boeltje aan:
synth - pedaal - mengtafel?
Krijg je geen problemen met low/hi impedance van gitaren tov synths?
|
|
|
|
3 december 2008, 14:58
|
|
|
|
[quote=MatthewLeBlom;1027854]Die Avora Fuzzbox is volgens mij erg gaaf.
Ik heb een Avora (is eenNederlands merk volgens mij)
Avora is italiaans. De mijne is aangepast met een variabele weerstand, want de fuzzpotmeter maakt bij de laatste 3 streepjes kortsluiting. Maar door er een variabele weerstand in te zetten kan je zelfs in het kortsluiting gedeelte fuzzen. Hij is nu 100 keer bruter dan de hot tubes en de fuzz factory. Over het samplelen ik ben erg slecht met computers, dus dat soort zaken gaan me echt boven de pet. Het lukt me niet eens mijn eigen muziek op het net te zetten. Dan krijg ik nl van dat gezeur over copyright. Terwijl ik voor mijn muziek een absoluut tegenstander ben van copyright. Ik word daar zowiezo best wel pissig van dat eikels die totaal nix met mij en mijn muziek te maken hebben voor mij de beslssing nemen dat er copyright op MIJN muziek zit. Door mijn fantastiese verstandhouding met mijn computer kan ik daar dus ook nix aan doen.
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER
|
|
|
|
3 december 2008, 15:04
|
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000
|
Ingebouwde gate?
Maareuh, wat iemand anders ook al vroeg: hoe sluit je het boeltje aan:
synth - pedaal - mengtafel?
Krijg je geen problemen met low/hi impedance van gitaren tov synths?
|
Roger mayer heeft true bypass. En over pedalen achter je synth. Als je een effect die gevoelig is voor hard geluid: de low uitgang. Je kan ook een volume sucker eerst in je opstelling doen en dan de high out. Bv Kawai 100f high out dan een small clone(volume sucker) dan een MF-102 en daarachter een memory man dan de mengtafel.
|
|
|
|
3 december 2008, 15:19
|
|
|
Infiltrant
|
[QUOTE=Nicolas 2000;1027861]Ingebouwde gate?/QUOTE]
Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv
|
|
Roger mayer heeft true bypass.
|
Roger Mayer heeft true bypass idd.
Maar ik bedoel dat de fuzz erg stil is als hij aanstaat maar je geen snaren aanslaat op je gitaar. Een Bigmuff ruist enorm als je dat doet.
Of er een ingebouwde gate inzit weet ik niet. Zou zomaar kunnen.
Maar er zitten erg weinig onderdelen in een Roger Mayer Fuzz...stuk of 10 onderdeeltjes.
Of dat bekent dat er geen gate in kan zitten weet ik niet...daar schiet mijn kennis van electronica te kort.
silvertone
|
|
|
|
3 december 2008, 20:44
|
|
|
|
Als je het volume van de big muff wat lager doet ruist hij ook minder. Gewoon je sint wat harder zetten. True bypass is ook stiller dan niet true bypass. IK heb een maxon FL-9 flanger en die is doodstil tussen de aanslagen. Het verschil met die van ibanez is true bypass en betere componenten.
|
|
|
|
4 december 2008, 11:18
|
|
|
Vintage lid
|
Ik heb nou sinds een poosje éen of ander distortion pedaal voor een paar euro op de kop getikt.
Alleen heb ik em nog niet goed aan de praat gehad.
MOET er een batterij in, ookal heb ik er een adapter aan?
Jacob
|
|
|
|
4 december 2008, 12:38
|
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door The Untitled
|
Ik heb nou sinds een poosje éen of ander distortion pedaal voor een paar euro op de kop getikt.
Alleen heb ik em nog niet goed aan de praat gehad.
MOET er een batterij in, ookal heb ik er een adapter aan?
Jacob
|
Nee, als er een adapter aan hangt is een batterij overbodig
|
|
|
|
4 december 2008, 12:59
|
|
|
Vintage lid
|
Hmm ik denk dan dat dit pedaal naar de klote is, want de adapter doet het wel goed als ie aan een midi controller zit.
Anyway bedankt
|
|
|
|
4 december 2008, 23:43
|
|
|
|
Is zeker nog te maken, hij is pas kapot als er geen geluid uitkomt. Je zou waarschijnlijk ook nog kunnen circuitbenden. Ik heb pas nog een aria overdrive in een schreeuwend monster veranderd. Door alleen 2 pootjes van een van de IC's met een draadje ergens anders op de print te solderen(jumper).
|
|
|
|
5 december 2008, 14:50
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv
|
|
Is zeker nog te maken, hij is pas kapot als er geen geluid uitkomt.
|
Heel weinig, heel zacht iedergeval..
Maar ik kan er wellicht eens mee om prutsen
|
|
|
|
6 december 2008, 02:01
|
|
|
|
Meet'm door zou ik zeggen.
|
|
|
|
6 december 2008, 03:06
|
|
|
Vintage lid
|
 ik zal er eens met mn broer na kijken, die heeft zo'n ding en is ook wat technischer aangelegd dan mij 
ookal lijkt mij dit niet hele moeilijke electronica
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|