19 september 2004, 22:53
|
|
|
hardkoor
|
Gitaar pedaaltjes
Ik weet het,dit is geen gitaar forum....maar toch :
- Welke pedaaltjes gebruiken jullie ?
- Welke zijn favoriet ?
- Welke klinkt lekker op drums ? welke op synths ?
- Distortion pedaaltjes of ook andere fx ?
Ik heb zelf :
- Electro-Harmonix Big Muff (erg smerig,lekker op beatjes omdat de punch goed blijft,tonecontrol=cool lowpass filter,noise-gate is wel essentieel)
- ProCo Deucetone Rat (2 x superruige distortion in serie of 2 onafhankelijke distortions,heel vet voor hardcore-kicks maar ook lekker voor andere drums,noise-gate nodig)
- Boss V-Wah (COSM Wah,veel editmogelijkheden,weinig tot geen ruis,lekker voor vreemde synths/fx)
- Fulltone Ultimate Octave (supermooie distortion/octaver,erg vet op synths,noise-gate nodig bij extremere instellingen)
Mijn favoriet is de Deucetone Rat,heb er al vele dikke kicks mee gemaakt...
http://www.djdione.nl
|
|
|
|
19 september 2004, 23:05
|
|
|
Inactief lid!
|
De Ibanez Tube Screamer TS808!
|
|
|
|
19 september 2004, 23:26
|
|
|
ipv loose pedalem werken sommige multi-effecten ook prima,
't is altijd ff zoeken en niet van presets uitgaan maar eigen algoritmes in elkaar prutsen, maar dan heb je ook wat,
gebruik zelf veel de Digitech GSP 2101 en Digitech VGS Artist,
onneindig veel mogelijkheden.........................
succes!
|
|
|
|
19 september 2004, 23:51
|
|
|
Anonieme Analogist
|
Mmm... heb een tijdje een Behringer Bass V-AMP gehad.
Lekker ding met veel ingebouwde pedaaltjes effecten & amp simulaties.
Nu ik er zo over denk, ik ga er gauw weer eentje terug halen...
...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
|
|
|
|
20 september 2004, 01:52
|
|
|
!TKRÓKT!
|
electroharmonix big muff (voor de smerige punch)
boss metal zone (voor de agressie)
ibanez tonelok phat hed (voor de bassen/kicks)
boss me8b (voor de combinatie van effecten)
binnenkort hopelijk ook alesis bitrman.
metal zone in actie: .:frust.bite:.
.:sparrish.insomniac:.
metal zone & big muff in actie:
.:fool.blooded:..
distortion is je vriend.
Laatst gewijzigd door feindbild; 20 september 2004 om 15:26
|
|
|
|
20 september 2004, 09:09
|
|
|
heeft er genoeg van
|
Ik heb alleen maar een distortion-pedaaltje (ik meen uit mijn hoofd de DOD FX-52). Heb hem wel eens gebruikt, maar niet veel. Het is een simpele distortion die doet wat hij moet doen. De Alesis BitRman heb ik ook maar die valt naar ik aanneem buiten deze categorie (al vraag ik me af hoe het klinkt als je daar een electrische gitaar doorheen jaagt!).
Mocht ik nog eens aan een echte modulair beginnen dan zal ik wellicht ook andere pedaaltjes kopen, daar ze volgens mij gewoon in te patchen zijn. Eindeloze mogelijkheden!
|
|
|
|
20 september 2004, 13:10
|
|
|
hardkoor
|
de Alesis Bitrman heb ik ook....maar da's geen gitaar-pedaaltje...wel een leuk apparaatje,al redelijk vaak gebruikt..
@Feindbild : fijne bak herrie !..  ...heb je daar een hele hoop door die Metal Zone gehaald ?
http://www.djdione.nl
|
|
|
|
20 september 2004, 13:28
|
|
|
rode peper en knoflook
|
electrix harmonix smallstone - phaser
Vooral gekocht voor de electische piano wat op te leuken. Klinkt lekker vintage, en kostte niet zo ontzettend veel. Klinkt beter dan de phaser in de tc-mone.
Ik denk dat ik ook een big muff erbij haal, die klonk ontzettend ranzig!
computers don't right the wrongs,
in poems,
nor in songs
|
|
|
|
20 september 2004, 14:34
|
|
|
Muzique Plastique
|
Ik gebruik zelf veel verschillende pedaaltjes. voor distortion boss mt-2 en zoom 505. voor delay zoom 1010 en boss ps-3 ( de laatste ook voor pitchshift) verder nog een oude pearl ph-2 phaser en een ibanez sf-10 swellflanger. In de laatste zitten verstelbare potmeers, kun je compleet over z´n nek laten gaan. Ook gebruik ik nog een zoom 1201 voor o.a delay en ringmodulatie Grootste voordeel van pedaaltjes vind ik dat je live aan de knoppen kunt draaien.
Dread
|
|
|
|
20 september 2004, 15:31
|
|
|
Hey,
DOD (bas) envelop filter, DOD vibrotang vibrato FX met dopler (supper voor tom's! of om samen met de phazer stem door te jagen..), Basphaser van ? en ik hab ook heel lang een KODA trash metal gebruikt van een vriend: dit is de vetste en ruigste distortion die ik ooit gebruikte, wel supper veel ruis op dat ding en hij is roze (of dat laatste een voor of nadeel is?)
Ik heb ook nog een hele reeks OD's e.d. gebruikt in men 4-track periode maar de bovenstaande zijn men lievelingen en worden nu nog gebruikt (die roze trash metal wordt 1 dezer dagen weer opgehaald bij een vriend aangezien die der toch niks mee aanvangt)
Nik
|
|
|
|
20 september 2004, 15:41
|
|
|
!TKRÓKT!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door dione
@Feindbild : fijne bak herrie !.. ...heb je daar een hele hoop door die Metal Zone gehaald ?
|
goh. ja! verschillende routings, wat doorlussen hier, wat doorlussen daar 
ah, heb de link naar .:fool.blooded:. in mijn vorige post ge-update. hier is de thread.
|
|
|
|
21 september 2004, 12:05
|
|
|
Infiltrant
|
Jaaaaaa....gitaarpedaaltjes !!
Ik ben gek op gitaarpedaaltjes. Ik heb er ook een stuk of 60. Mijn favoriete merken zijn Electro Harmonix, Maestro, Mutron en MXR. Daarnaast zijn Jen, Ibanez, oude Dod, Roger Mayer, Korg en Colorsound ook hele toffe merken.
Eén van de dingen die ik veel doe is het volgende:
Distortion (met heel veel sustain) --> Phaser (of wah pedaal) --> Delay
Dit geeft een mooi spacey effect.
Ik gebruik ook graag de analoge dalaytjes uit de jaren 70 en 80. Deze kan je aan de binnenkant "opvoeren" zodat ze gaan oscilleren. Ik zit zodoende soms gedeeltes van liedjes op mijn knieen op het podium om daar mee te pielen. (ik heb steepjes staan bij de delay-tijd knop waar de noten bij staan geschreven die eruit komen op die stand). Dit grapje kan trouwens ook vaak met oude churusjes en flangers en soms ook met phasers.
Ook leuk om te weten:
Analoge pedaaltjes gaan vaak lekker ranzig klinken als je er minder volt in gooit dan zou moeten. Stel je pedaaltje werkt normaal op 9 volt...probeer er eens rond de 4 tot 6 volt in te gooien. Met Envelope Followers, Delays en Octavers werkt dit vaak goed. Distortions, Flanger, Phasers, Chorussen en Wah pedalen hebben hier meestal weinig baat bij.
Je kan er naturlijk ook een hogere spanning in gooien dan erop staat. Dit werkt wel goed met Flangers, Chorussen en Phasers. Deze gaan dan wat heftiger klinken. Maar pas hier wel mee op. 12 volt i.p.v. 9 volt moet wel goed gaan, maar ga niet zomaar hoger. Ik heb wel eens het 1 en anders kapot gemaakt op die manier. (vaak is het dan wel weer eenvoudig te repareren hoor)
silvertone
|
|
|
|
21 september 2004, 14:56
|
|
|
Heptameron
|
ik gebruik ze ook volop, speel ook nog wel sporadisch een stukje gitaar.
Ibanez turbo tube screamer ('nieuwe' ts, met nog 3 andere overdrive mogelijkheden)
Sovtek Big muff (dikke fuzz)
Boss OD-3 (doodgewone overdrive, wel mooier dan de andere OD pedaaltjes)
MXR phase 90 (<-- de opperphaser, al zeg ik het zelf, 1 knop maar voor sweepsnelheid, klinkt echt goed!)
MXR Blue Box (geflipte octaver met fuzz)
Danelectro Danecho (voor niet gesyncte, analoogklinkende delays, jammer dat de feedback niet gaat flippen als je hem helemaal opendraait)
Dunlop Jimi Hendrix wahwah (Moet ik nog eens op m'n synths aansluiten, geen idee of dat koel klinkt)
Voodoo labs tremelo (vintage tremelo effect, schijnt te klinken als degene op een fender twin versterker, tsjah... ik moet hem nog eens op m'n mengtafel aansluiten)
Polyfone Remodulatie
|
|
|
|
23 september 2004, 15:04
|
|
|
Infiltrant
|
Ik heb deze foto vandaag gemaakt. Jammer genoeg was de flitser niet sterk genoeg om de randen netje mee te pakken.
silvertone
|
|
|
|
23 september 2004, 15:20
|
|
|
--<{(OoO)}>--
|
superkoel matthijs!!!
|
|
|
|
23 september 2004, 15:39
|
|
|
Frobnitz?
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb deze foto vandaag gemaakt. Jammer genoeg was de flitser niet sterk genoeg om de randen netje mee te pakken.
|
Dude, jij baalt zeker dat je maar 2 voeten hebt?
-C-
|
|
|
|
23 september 2004, 15:50
|
|
|
heeft er genoeg van
|
Misschien een beetje off topic, maar ik vind het artistiek gezien nog een mooie foto ook. Een lijstje eromheen en het kan zo aan de muur; de gemiddelde medemens zal toch niet weten dat het om gitaarpedaaltjes gaat.
On topic: een zeer indrukwekkende verzameling! Erg leuk om op een regenachtige dag lekker er op los te patchen.
|
|
|
|
23 september 2004, 15:50
|
|
|
Infiltrant
|
Ik heb jarenlang als gitarist in een band gespeeld. Toen gebruikte in ongeveer 10 pedaaltjes...ook op het podium dus. Sommige stukken muziek die we speelden bevatten inderdaad wel ingewikkelde switches (zo snel mogelijk 3 uitzetten en 2 aanzetten ofzo)....
Nu is het me wel eens overkomen dat ik op het podium over die dingen struikelde en vol op mijn smoel ben gegaan.
silvertone
|
|
|
|
23 september 2004, 16:09
|
|
|
\\\Rock Hard & Prosper///
|
Oftopic: welke band als ik vragen mag? Ik kom ook uit de omgeving namelijk misschien ken ik jullie wel.
Ontopic:
Ik heb ook zo'n Flanger pedaal die je lekker over zijn nek kan laten gaan. Volgend mij is dat een soort van zelfoscillatie?
En spelend met mijn digital delay draaiend aan de knoppen
|
|
|
|
23 september 2004, 16:28
|
|
|
Infiltrant
|
Die band kwam uit Breda..net als ik destijds. Witte Veder heette die band. We maakten muziek die een beetje lijkt op een combinatie van Sonic Youth, Beck, Pixies en Pink Floyd.
Wlke Flanger bedoel je precies? Zo'n Electric Mistress? Als je flanger over zijn nek gaat is dat meestal zelfoscillatie idd. Het is trouwens met bijna alle flangers, chorussen, delays en phasers mogelijk ze te laten zelfoscilleren. (ff een potmeterje aan de binnenkant "opvoeren").
silvertone
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|