23 juli 2004, 16:15
|
|
|
NR2 vervangen door??
Hi,
Ik heb al enige tijd een NordRack II in bezit, maar kom er niet aan toe om zelf sounds te maken. Voornamelijk doordat ik sinds kort als toetsenist/samplist in een band bezig ben. Ik heb geen tijd om me bezig te houden met het zelf maken van sounds en de typische Nord-sounds zijn ook niet echt toepasbaar in 'mijn' band (funkrock).
Wil deze bak dan ook vervangen door iets waar ik in deze situatie meer aan heb. Ik denk dan aan iets met goede presets (die eventueel nog iets aan te passen zijn).
Wat ik nu gebruik is een Roland XP30 die ik in ieder geval hou.
Wat is in de ogen van de gearkenners onder ons een goede vervanger van mijn NR2 in dezelfde prijsklasse, die een goede aanvulling kan zijn op de XP30?
Of is er een beter alternatief als ik de NR2 en de XP30 beide vervang door 1 megabak?
Ik kom er zelf nog effe niet uit namelijk..............
:confused:
Grt,
FuzzyStone
|
|
|
|
23 juli 2004, 16:31
|
|
|
Voknorr Arokx Acid
|
Als je presets wilt kan je beter gaan kijken naar een motif dacht ik zo. Met 128 stemmen kan je beide bakken makkelijk vervangen als je niet met sound tweaken wilt bezig zijn.
|
|
|
|
23 juli 2004, 17:33
|
|
|
...Het maakt geluid...
|
De Nord zie je bij zo ontzettend veel funkbands op het podium dat ik me bijna niet voor kan stellen dat je er niets mee kan. Ook het aanpassen van presets is doodsimpel - het vinden, kopen, en leren omgaan met 'n nieuwe synth kost vele malen meer tijd.
Als je per se iets anders wil met veel presets... Triton misschien? Die zie je eveneens heeeel vaak op 'n podium, en die barst van de presets.
|
|
|
|
23 juli 2004, 17:42
|
|
|
TOTIDO
|
Ik heb het zelf een hele poos gedaan met een oude monofone presetsynth en dat beviel me uitstekend.
Als je evt. analoog wilt:
yamaha sy1-2
Kawai s100p (aanrader) Gaat heeeel laag
Roland sh1000-2000
Triton zit idd vol met presets en je kan er hele gave leads uit halen.
|
|
|
|
23 juli 2004, 17:51
|
|
|
Addicted to Music
|
Een Roland xv-3080 of iets soortgelijks misschien. Ik heb er zelf helaas niet zoveel ervaring mee.
|
|
|
|
24 juli 2004, 00:08
|
|
|
Shauna
|
Koop dan toch ook gewoon een Ion man  ,vol met bugs!  Tja...Funkrock.. Mijn gedachte brengt me dan toch o.a. naar een Nordlead of iets dergelijks. Mischien een JP8000,?  En mensen die denken dat de jp8000 meer voor de dancescene geschikt is zijn zwaar kortzichtig,of hebben zich alleen maar vertoeft met de supersaw  Niet dat ik hem bezit,maar het is een mooie synth.
Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
|
|
|
|
24 juli 2004, 00:12
|
|
|
Vintage lid
|
Of een nord electro? Ik weet niet of je echt Veeeeel klanken wil, of gewoon een paar goede piano's of andere dingen?
Das wel belangrijk om te weten denk ik...
|
|
|
|
24 juli 2004, 00:53
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door virkaz
Of een nord electro? Ik weet niet of je echt Veeeeel klanken wil, of gewoon een paar goede piano's of andere dingen?
Das wel belangrijk om te weten denk ik...
|
piano, epiano, organ, strings zijn sound die in deze muziek veelvuldig gebruikt worden en dienen liefst van zo goed mogelijke kwaliteit te zijn. Daarnaast gebruik ik ook regelmatig soundjes die je in deze stijl niet zo snel verwacht (rare leadjes e.d.) om het geheel een beetje eigen karakter te geven en niet al te standaard.
Ik weet wel dat voor de apartere soundjes de NordRack heel geschikt zou zijn, maar ik heb dat soundtweaken nog niet voldoende onder de knie en nu ook niet genoeg tijd om het te leren. Zonde als dat ding hier maar werkeloos blijft staan, dus dan maar liever ruilen/verkopen en iets voor in de plaats dat voor mij nu wel nuttig is. En het moet wel ongeveer dezelfde prijsklasse zijn. Omdat er zoveel verschillende merken en types op de markt zijn, is het moeilijk om alles een beetje van elkaar te onderscheiden. (vandaar ook deze post). Jullie hebben me al een bruikbare richting aangegeven, die ik nader kan onderzoeken. Triton/Motif/Ex5/Karma zijn in ieder geval op mijn lijstje om te bekijken/beluisteren.
Tot zover alvast bedankt en meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!
Grt,
FuzzyStone
|
|
|
|
24 juli 2004, 01:14
|
|
|
It's me!
|
Wat ? Heb je nou nog steeds géén JP8000?!?
.
|
|
|
|
24 juli 2004, 01:38
|
|
|
Shauna
|
Heb een analoge jupiter 8000 voor 1000euro op de kop getikt op interface,mooi prijsje lijkt me zo.
Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
|
|
|
|
24 juli 2004, 11:43
|
|
|
It's me!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door justin
Heb een analoge jupiter 8000 voor 1000euro op de kop getikt op interface,mooi prijsje lijkt me zo.
|
sure Justin..
.
|
|
|
|
24 juli 2004, 11:48
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door FuzzyStone
piano, epiano, organ, strings zijn sound die in deze muziek veelvuldig gebruikt worden en dienen liefst van zo goed mogelijke kwaliteit te zijn. Daarnaast gebruik ik ook regelmatig soundjes die je in deze stijl niet zo snel verwacht (rare leadjes e.d.) om het geheel een beetje eigen karakter te geven en niet al te standaard.
Ik weet wel dat voor de apartere soundjes de NordRack heel geschikt zou zijn, maar ik heb dat soundtweaken nog niet voldoende onder de knie en nu ook niet genoeg tijd om het te leren. Zonde als dat ding hier maar werkeloos blijft staan, dus dan maar liever ruilen/verkopen en iets voor in de plaats dat voor mij nu wel nuttig is. En het moet wel ongeveer dezelfde prijsklasse zijn. Omdat er zoveel verschillende merken en types op de markt zijn, is het moeilijk om alles een beetje van elkaar te onderscheiden. (vandaar ook deze post). Jullie hebben me al een bruikbare richting aangegeven, die ik nader kan onderzoeken. Triton/Motif/Ex5/Karma zijn in ieder geval op mijn lijstje om te bekijken/beluisteren.
Tot zover alvast bedankt en meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!
|
Check voor de zekerheid ook ff die NordElectro
|
|
|
|
24 juli 2004, 11:51
|
|
|
Rock Solid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door justin
|
Prijsbewustheid is een goeie zaak..
|
|
|
|
24 juli 2004, 12:20
|
|
|
It's me!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Vizion
Prijsbewustheid is een goeie zaak..
|
daarbij lult ie maar wat ..
JUSTIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ga ergens anders onzin verkopen ..
.
|
|
|
|
24 juli 2004, 12:30
|
|
|
Hard lid
|
Als het je toch alleen maar om de presets gaat, waarom zou je dan in godsnaam een synthesizer kopen?
Je hebt een sampler, download wat synth samples van 1 of andere site en gooi die in je sampler.. Is dat geen goedkopere oplossing?
En btw. geluiden maken met de nordlead2 is bijna net zo makkelijk als je kont afvegen, draai aan 2 knoppen en je herkent de hele patch al niet meer..
|
|
|
|
24 juli 2004, 14:16
|
|
|
Vintage lid
|
ik denk dat een sampler onstage niet erg lekker speelt zonder keys etc. en het kleine beetje editten is dan ook alleen maar extra gezeur (in mijn ogen)
bijv. z8 of z4, eerst met de editor instruments van je samples maken... en dan bijv een adsr aan q-knoppen toewijzen. misschien is dat niet wat de threadstarter wil...
|
|
|
|
24 juli 2004, 14:36
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door virkaz
misschien is dat niet wat de threadstarter wil...
|
Inderdaad, kijk voor thuis op de zolderkamer vinnik dat soort dingen wel leuk, maar voor live-gebeuren met de band wil ik toch (zeker in eerste instanitie) meer plug-and-play. En in de toekomst (bij meer podiumervaring) kan ik altijd de live- setup nog opleuken met allerhande interessante gadgets. Wil het gewoon even simpel en doeltreffend houden.
Grt,
FuzzyStone
|
|
|
|
25 juli 2004, 11:32
|
|
|
Nörd
|
hou die nord, zoek een goedkope presetbak, gebruik die tot je een beetje kunt programmeren, verkoop de presetbak en gebruik je nord
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|