Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 juni 2004, 23:02   #1
Jos Pos

Samples beluisteren voor het laden, kan dat??
Ik heb nog nooit met een hardware sampler gewerkt, dus ik weet niet precies hoe zo'n ding in elkaar zit.

Ik heb wel een rs7000, die heeft ook een sampler waar ik zeer tevreden van ben. Maar het enige nadeel, vind ik, is dat je eerst een menuutje moet induiken, import sample, terug uit het menu en dan kan je je sample horen. Niet goed? Weer de hele procedure overdoen.
Is het mogelijk met andere hardware samplers (akai, emu...) om je sample te beluisteren voordat je hem in het geheugen laadt???
Als dat niet kan, hoe weten jullie dan "ik ga die sample laden" Kennen jullie al je geluiden dan bij naam?? :confused:

En is het ook mogelijk een sampler aan te sturen via midi, een rifje doorsturen, en dan bladeren door je samples die je aanstaat en de juiste eruit te kiezen. Maar als je bladert dat je dan telkens de sample hoort spelen?? Ik hoop dat deze vraag een beetje duidelijk is...

In soft samplers ben ik niet geinteresseerd omdat ik computers haat...

Kan iemand me helpen?
Jos Pos is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 23:40   #2
ikke
Vintage lid

ikke's schermafbeelding

Je kan altijd een hoop samples in het geheugen laden en dan luisteren en wisselen naar keuze. Maar om ze van HD te kunnen lezen moet de sampler (OS) kunnen streamen van HD, floppy, cd, zip..

Ik geloof dat de MPC2000xl dit kan (weet niet zeker) en de MPC4000 kan dit binnen een paar weken ook (eindelijk )

Hoe ouder de sampler, hoe minder kans je hebt dat hij kan streamen..
ikke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 01:42   #3
KeesVerkerk
Vintage lid

KeesVerkerk's schermafbeelding

Had jij niet je mpc4k tekoop staan laatst??? Ik zou er nog maar ff mee wachten tot dat die os1.6 er is.
KeesVerkerk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 08:03   #4
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Re: Samples beluisteren voor het laden, kan dat??

Citaat:
Origineel geplaatst door Jos Pos

Als dat niet kan, hoe weten jullie dan "ik ga die sample laden" Kennen jullie al je geluiden dan bij naam?? :confused:
Kan jij je voorstellen dat ik 30 Giga aan samples uit m'n hoofd ken ? Neen dus. Ik gebruik die handige "AUDITION" knop op m'n Akai om idd eerst de sample te beluisteren voor ik hem inlaad...
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 11:01   #5
Arv
-

Arv's schermafbeelding

ach, ik heb zelf een RS7000 en de audition knop mis ik eigenlijk niet eens. Ik heb alles op de PC staan en daar graaf ik door de samples heen die mij leuk lijken (ff luisteren dus) en dan pleur ik dat hele zwikkie in de RS7k.

343 meter per seconde
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 12:02   #6
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

E-Mu samplers hebben een 'audition' knop,daarmee kun je idd je samples voorbeluisteren...

http://www.djdione.nl
dione is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 12:15   #7
sublib
Music by mistake

sublib's schermafbeelding

Ik werk voornamelijk met wave samples in een akai z4. Ik gebruik een softsampler om snel te wandelen door alle geluiden op m'n harddisk of schijfje. Ben dan ook snel in staat snel te luisteren of een sample past of niet (ook ff snel editen kwa toonhoogte). Als ik beet heb stuur ik de wavefile (met usb)naar m'n akai. Samples editen doe ik in goodold Cool Edit, waar ik veel ervaring en feeling mee heb. Stretchen en pitchen gaat in de Z4 vanwege de goede algoritmes.

En bij erg veel audiosporen in Logic, hevel ik het een en ander ook over naar de AKAI, blijft lekker strak lopen en crasht (vrijwel) nooit. Als ik het over mocht doen, zou ik alleen geen z4 gekocht hebben, maar een z8. Een z4 met alle opties is duurder dan de standaard z8 en kost uiteindelijk toch meer. Fijne marketingtrucs
sublib is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 01:12   #8
Jos Pos

oef, ik hoopte al dat het niet zou zijn zoals bij mijn rs7k. Dan denk ik toch maar eens uit te kijken voor een externe sampler.
Oud 18 juni 2004, 01:12   #9
Jos Pos

oef, ik hoopte al dat het niet zou zijn zoals bij mijn rs7k. Dan denk ik toch maar eens uit te kijken voor een externe sampler.
Oud 18 juni 2004, 01:15   #10
Jos Pos

oeps; 2x geantwoord
Oud 18 juni 2004, 11:14   #11
Slipperman
Rooibosje iemand?

Slipperman's schermafbeelding

of je kan iets als translator free nemen of cdex ofzo om je sample cd;s inte laden en ff te beluisteren zeg maar

We Can't Dance - the Dutch tribute to Genesis | Website | Twitter | Facebook | Soundcloud |
Ning
Slipperman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Overige hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten