25 mei 2004, 13:35
|
|
|
Shauna
|
Toegevoegde waarde van een synth. gezien de markt.
Oke wel synths zijn eigelijk wel echt een toevoeging,iets met een bepaalde unieke eigenschap of karakter. Laat ik maar beginnen dan.
VA gezien dan.
JP8000/JP8080 toch wel de supersaw die deze synth populair heeft gemaakt en daardoor toch wel deze unieke klank karakter heeft.
Waldorf XT ,aangezien hij niet meer gemaakt word en toch alleen aan de top staat gezien zijn unieke sound en wavetable mogelijkheden.
Ik hoor wel eens de Neuron langskomen en de jd990 ivm. zijn hoge converters etc...
Iemand mischien aanvullingen? Elke synth heeft natuurlijk zijn eigen karakter,maar bedoel echt iets unieks. De jp8000 heeft natuurlijk de supersaw die weinig VA synths echt na kunnen bootsen,daardoor uniek.
Mischien meer?
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:01
|
|
|
Addicted to Music
|
Andromeda, omdat hij analoog is.
de Virus omdat hij gewoon een heel goed geluid heeft
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:04
|
|
|
Electronic Alchemy
|
Yamaha DX7 vanwege zn FM (en ruisende outputs  ).
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:21
|
|
|
Zoek en vind het H i4 r
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door BananaWorld
Andromeda, omdat hij analoog is.
de Virus omdat hij gewoon een heel goed geluid heeft
|
Is de Andromeda dan de enigste analoge synth? :confused:
ik vind dit niet echt een speciale bak.
======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:25
|
|
|
Mad Scientist
|
Volgens mij is de Andromeda niet helemaal 100% analoog..........Alesis heeft iets slims gedaan waardoor je hem wel analoog mag noemen maar de details weet ik niet precies.
Legal Notice
This transmission (including any attachments) is intended solely for the use of the addressee(s) and may contain confidential information including trade secrets which are privileged, confidential, exempt from disclosure under applicable law and/or subject to copyright. If you are not an intended recipient, any use, disclosure, distribution, reproduction, review or copying (either whole or partial) is unauthorized and may be unlawful. This text is susceptible to alteration and their integrity cannot be guaranteed. Dekzster and/or any of its subsidiaries shall not be liable for this text if modified or falsified. Thank you.
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:28
|
|
|
wat kyk jy?
|
Re: Toegevoegde waarde van een synth. gezien de markt.
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door justin
JP8000/JP8080 toch wel de supersaw die deze synth populair heeft gemaakt en daardoor toch wel deze unieke klank karakter heeft.
|
niet bijzonder... neem een sampler en stapel wat saws en detune die: zelfde effect...
ready.
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:40
|
|
|
TOTIDO
|
Re: Toegevoegde waarde van een synth. gezien de markt.
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door justin
Oke wel synths zijn eigelijk wel echt een toevoeging,iets met een bepaalde unieke eigenschap of karakter. Laat ik maar beginnen dan.
VA gezien dan.
Waldorf XT ,aangezien hij niet meer gemaakt word en toch alleen aan de top staat gezien zijn unieke sound en wavetable mogelijkheden.
Ik hoor wel eens de Neuron langskomen en de jd990 ivm. zijn hoge converters etc...
Iemand mischien aanvullingen? Elke synth heeft natuurlijk zijn eigen karakter,maar bedoel echt iets unieks. De jp8000 heeft natuurlijk de supersaw die weinig VA synths echt na kunnen bootsen,daardoor uniek.
Mischien meer?
|
hebben we het nou alleen over karakteristieke va's of over alle synths met een uniek karakter?
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:42
|
|
|
vorbei
|
Re: Re: Toegevoegde waarde van een synth. gezien de markt.
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door 6 trak
niet bijzonder... neem een sampler en stapel wat saws en detune die: zelfde effect...
ready.
|
Hebben we nou niet in die hele grote supersaw thread gezien dat het effect misschien wel hetzelfde zou moeten zijn, maar dat 't er nog steeds niet naar klinkt?
For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
|
|
|
|
25 mei 2004, 14:59
|
|
|
Really cool stuff
|
Emu IIIXP ( Super filters , bediening )
Kurzweil K250 ( Eerste Rom player, 88 toetsen ,hout klavier )
Ensoniq TS10 ( FX unit )
Yamaha VL7 ( Virtual Acoustics )
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:03
|
|
|
Zwaar oke deze gebruiker
|
De Juno-60. Zo simpel en zo goed. In menig nummer is/wordt ie gebruikt.
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:05
|
|
|
Frobnitz?
|
Clavia nord modular lijn (ook de G2).
Dit vanwege de bijna onbeperkte routing mogelijkheden, de mogelijkheid om het apparaat als filterbank etc. te gebruiken.
De enige beperking ben je zelf in principe (ja, en de maximale belasting van de interne CPU).
Als eens geprobeerd om een nord modular op een aux bus te hangen met een vocoder patch?
-C-
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:07
|
|
|
I love syntesaizer
|
In mijn ogen hebben de meeste synthesizers wel een apart karakter. Maar als er dan toch uitspringen, zijn het voor mij deze:
minimoog: sinusoscillator, filter en envelope
syrinx: formant-filter
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:09
|
|
|
Het blijft een dure hobby
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door dekzster
Volgens mij is de Andromeda niet helemaal 100% analoog..........Alesis heeft iets slims gedaan waardoor je hem wel analoog mag noemen maar de details weet ik niet precies.
|
Het enige wat niet analoog aan een Andromeda is, zijn de digitale LFO's (als ik me niet vergis).
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:10
|
|
|
Zoek en vind het H i4 r
|
Kawai K5000 en de voorloper K5.
Unieke klank opwekking, zeker voor het geld dat ze kosten en gekost hebben.
======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
volg ons op twitter: twitter.com/i4muzique
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:19
|
|
|
TOTIDO
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Synthesizer11
syrinx: formant-filter
|
Absoluut!
Ems Synthi/VCS3: Vetste oscillatoren die ik ooit heb gehoord.
Elka Synthex: Geweldig multimode filter, sequencer en chorus
Arp Odyssey: geweldig sample&hold circuit
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:25
|
|
|
Ik heb de grootste
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Grooveron
Is de Andromeda dan de enigste analoge synth? :confused:
ik vind dit niet echt een speciale bak.
|
Niet de enige, maar wel de meest veelzijdige. In feite is het een enorme 16 stemmig modulair monster. Je kan zo'n beetje alles aan alles patchen. Daar kan een matrix 12 niet eens aan tippen (denk ik).
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:28
|
|
|
rocket scientist
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Saskija
Het enige wat niet analoog aan een Andromeda is, zijn de digitale LFO's (als ik me niet vergis).
|
En de fx..
JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:36
|
|
|
.
|
Ik vind elke synth wel een aanvulling, als je de knopjes maar kunt vinden en bedienen.
Sommige synths hebben wat van elkaar weg, dus die hoef ik ook niet te hebben.
Mijn lijstje:
Prophet VS (gewoon uniek)
Matrix 6 (vette strings met een echte Oberheim sound)
SY 85 (1 van de mooiste filters)
Virus C (dit is gewoon Tha Bomb, unieke sound, je herkent hem direkt wanneer die is gebruikt)
EMU E6400 (gewoon mooie cleane sampling en super makkelijk te editen)
Prophet 2000/2002 (De sampler met analoge filtering en mooie arpeggiator, zelfde als de VS)
JP 8080 (even schuiven aan een parameter en het geluid wordt compleet anders)
|
|
|
|
25 mei 2004, 15:53
|
|
|
C'mon potatoes... sMASH!!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En de fx..
|
En deze kun je bypass'n waardoor je een volledig analoog signaalpad krijgt. Ik vind de Andromeda ook één van de meest aantrekkelijke synths op dit moment. Complex maar veelzijdig en... veeeeeeeel knupkes!
Bij Feedback een keer naar dat ding zitten luisteren en toen had ik zoiets van mwa... niet echt. Ik was en bleef nog wel verliefd op de hardware. Maar ja... het blijkt dan ook dat de presets maar "mwa mwa" zijn. Want toen ik hem bij Faab hoorde of even kort bij Dione... tja... toen bleek dat het wel degelijk een hele vette bak is!
Dus voor mij heeft de Andromeda, ongeacht zijn hoge prijs, een absolute meerwaarde t.o.v. de vele VA's die er vandaag de dag rondzwerven. Allemaal een beetje van hetzelfde met hier en daar een 'uniek' kleinigheidje.
|
|
|
|
25 mei 2004, 19:38
|
|
|
Truth is the authority
|
Re:Toegevoegde waarde synth
De meerwaarde van de juno 106 is dat er zoveel na al die jaren nog steeds op de 2de hands markt zijn
Ik bedoel een prophet 10 is leuk maar die kom je never nooit tegen tegen een schappelijke prijs.
Zelfde als waarom de duitse tiger tank het moest afleggen voor de veel meer geproduceerde Sherman tank
[size=0.5]"Art has to be forgotten , beauty must be realised"[/size] Mondriaan
www.zeitgeistmovie.com
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten