Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 april 2004, 03:23   #1
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Heeft er iemand ervaring met een Novation DrumStation???
Hey Peeps,

Zoals bijna iedere dance liefhebber/producent(je) zou je het liefst een echte TR808/909 willen hebben staan. Maar niet iedereen kan het geld (direct) missen of heeft het ervoor over. Waardoor je op zoek gaat naar alternatieve oplossingen. Zo ben ik dus uitgekomen bij de NOVATION DRUMSTATION via http://www.vintagesynth.org. Deze referentie heeft me nieuwsgierig naar dit apparaat gemaakt!!!!

Ik ben benieuwd of iemand heeft gewerkt met een Novation Drumstation en of ie wel of niet gebruiksvriendelijk is
Klinken de geluiden net als een 808/909?
Kan je geluiden echt verder/vetter laten klinken?
Hoe en wat met het ingebouwde distortion effect?
En zo kan ik waarschijnlijk nog wel een paar vragen bedenken...........

Eigenlijk zou ik er eentje moeten horen De echte TR808/909 geluiden kan ik me nog wel herrinneren.......

Als je een van de vragen kan beantwoorden doe dat dan -------->
------> want mijn budget laat (voorlopig) geen egte 808/909 toe

Vrgr,

SmS303
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 08:46   #2
D-mike-E
C'mon potatoes... sMASH!!

D-mike-E's schermafbeelding

De Drumstation klinkt gewoon erg goed! Persoonlijk vind ik de Jomox Airbase net een tandje lekkerder. Heeft ook wat meer outputs en edit mogelijkheden.

Maar goed, de Drumstation is oaky mits je wel een versie 2 (of later) koopt! De eerste versie heeft nogal wat kuren en ook de voeding is niet helemaal jofel. Je kunt natuurlijk geluk hebben maar het is gewoon een bekend probleem.

Wat wel kan bij een versie 1 is de epromm vervangen voor die van een versie 2. Deze epromm kun je voor een paar tientjes bij Novation bestellen (wel eerst navragen!) en heb je binnen 3 tellen geplaatst. Daarnaast kun je dan een standaard, 1000mA, "gebalanceerde" adapter gebruiken als voeding. Dan is ie gelijk aan de versie 2 en gewoon goed.
D-mike-E is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 09:13   #3
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Re: Heeft er iemand ervaring met een Novation DrumStation???
Hey,

Ik vind de drumstation een flop, voor studio gebruik iig.
De 808 is goed, de 909 kit vind ik zwaar onder de maat.
Het enige wat een beetje goed klinkt zijn de bd en de hihats, de rest zuigt gewoon simpelweg in mijn oren.
Ik heb er een tijdje mee gewerkt maar kon vetter geluiden maken met 909 samples die ik van cd's ripte toendertijd.
Vooral de crash (slecht gesampled) en snaredrum vind ik erg slecht.

De ingebouwde distortion vind ik ook niks, zoiets moet je op je mixer doen ben ik van mening, niet in het apparaat zelf.
Een korte tijd daarna kocht ik voor mijzelf een TR 909, een wereld van verschil, ik ben er nog steeds erg blij mee, zeker nu ie gemodificeerd is http://www.synthforum.nl/forums/show...threadid=23294
De prijzen zijn het laatste jaar al aan t zakken, dus waarom die kans niet grijpen ?

Beste alternatief wat ik zou doen als m'n 909 de pijp uitging is met eigengemaakte/getweakte samples werken, de Xbass van jomox is leuk en gaat ver/diep, maar te duur voor alleen een leuk bd geluid met 2 bijgeluiden.

peace .... Niel

Citaat:
Origineel geplaatst door sms303
Hey Peeps,

Zoals bijna iedere dance liefhebber/producent(je) zou je het liefst een echte TR808/909 willen hebben staan. Maar niet iedereen kan het geld (direct) missen of heeft het ervoor over. Waardoor je op zoek gaat naar alternatieve oplossingen. Zo ben ik dus uitgekomen bij de NOVATION DRUMSTATION via http://www.vintagesynth.org. Deze referentie heeft me nieuwsgierig naar dit apparaat gemaakt!!!!

Ik ben benieuwd of iemand heeft gewerkt met een Novation Drumstation en of ie wel of niet gebruiksvriendelijk is
Klinken de geluiden net als een 808/909?
Kan je geluiden echt verder/vetter laten klinken?
Hoe en wat met het ingebouwde distortion effect?
En zo kan ik waarschijnlijk nog wel een paar vragen bedenken...........

Eigenlijk zou ik er eentje moeten horen De echte TR808/909 geluiden kan ik me nog wel herrinneren.......

Als je een van de vragen kan beantwoorden doe dat dan -------->
------> want mijn budget laat (voorlopig) geen egte 808/909 toe

Vrgr,

SmS303
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 09:24   #4
JohnnyBusca
rocket scientist

JohnnyBusca's schermafbeelding

Ik zou zeggen bekijk deze thread eens: http://www.synthforum.nl/forums/show...&threadid=2511

Daar staan veel meningen over drumcomputers. O.a. over de drumstation.

JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
JohnnyBusca is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 10:26   #5
Traxopia
treksopia

Traxopia's schermafbeelding

Ik heb zelf een Jomox Airbase en ben daar erg tevreden over. Je moet dus wel de Airbase hebben en niet de Xbase. met de Xbase kan je idd maar 3 geluiden tegelijk afspelen. de Airbase heeft 10 outputs (ik gebruik ze ook echt allemaal) dus is lekker flexibel. De geluiden klinken goed (van lief en netjes tot ruig beukend) en de bediening is eenvoudig. Helaas maar 1 draaiknop maar ik vind dit zelf helemaal niet gek werken. Als je live aan knopjes wilt draaien zal je wel een externe controller nodig hebben.

gearlist: 2 oren
Traxopia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 13:35   #6
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

De drumstation was echt mn slechtste aankoop ooit!

Niet door de geluiden, die zijn best te pruimen(ook al halen ze het niet bij het echte werk) en het is erg leuk dat je via midi kunt tweaken(kan niet met de echte), maar door iets waar ik na een paar dagen pas achter kwam en wat niet in de handleiding vermeld staat:

Het ding is 8 stemmig ofzo, maar zodra je iets aan de drums gaat veranderen, verliest ie ook stemmen, waardoor je drumgeluiden oppeens afgekapt gaan worden.. Het kwam er dus op neer dat ik nooit meer dan 4 geluiden door elkaar kon gebruiken en dat beperkt de creativiteit behoorlijk!

Ik had m teruggebracht en de verkoper was het met me eens dat hij niet zo hoorde te werken. Ik kreeg dus een nieuwe mee naar huis, maar met hetzelfde probleem. Ik stuurde een email naar novation en ik kreeg al snel een antwoord terug waarin alles uitgelegd werd..

Dat hadden ze dus wel in de handleiding mogen zetten, want dan had ik m namelijk nooit gekocht!

Het enige voordeel dat ik aan dat ding heb gehad is dat ik daarna zo gefrustreerd was dat ik een echte 909 gekocht heb..
Dat ding is 20 jaaar oud maar speelt wel al zn geluiden moeiteloos tegelijk af!

Het is dus absoluut een afrader.

Groeten,

Sander
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 14:12   #7
BananaWorld
Addicted to Music

BananaWorld's schermafbeelding

--> Ik ben benieuwd of iemand heeft gewerkt met een Novation Drumstation en of ie wel of niet gebruiksvriendelijk is
Ja, ik heb er mee gewerkt, ding is hartstikke gebruiksvriendelijk. Het kan haast niet makkelijker.

--> Klinken de geluiden net als een 808/909?
Niet helemaal. De hihat's van dat ding zijn echt super, de rest van de geluiden zijn gewoon goed. Als je de echte geluiden wil, dan zou je toch 'the real thing' moeten kopen. Over het algemeen klinkt hij gewoon goed.

--> Kan je geluiden echt verder/vetter laten klinken?
Je kan het geluid wat tweaken. Meestal is dat genoeg om het resultaat te krijgen wat je zoekt. Wil je echt extreem dan zal je toch een filterbankje moeten kopen, maar dit geld denk ik voor alle drumcomputers.

--> Hoe en wat met het ingebouwde distortion effect?
Sorry, maar de distortion die erin zit wil ik geen distortion noemen. Wil je echte distortion dan zal je toch een plug-in, een effectbak moeten gebruiken of je tafel gaan oversturen.

En dan ook nog even mijn conclusie. Voor het geld waarvoor je zo'n ding koopt is het gewoon veel 'value for money'. De Jomox zal beter klinken, maar is dan ook een stuk duurder en heeft als nadeel dat er niet zoveel knoppen opzitten. Als je gewoon de standaard trance en techno maakt dan kan je hier zeker mee uit de voeten.

De wereld in foto's ...
MadPlanetEarth.com
BananaWorld is nu online   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 14:59   #8
bouncemasters
Vintage lid

bouncemasters's schermafbeelding

het dat ding nu ook 2 dagen, en de knop distortion doet zijn naam niet echt eer aan nee.

voor de rest vind ik m wel oke.
bouncemasters is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 15:32   #9
The Unholy
Hard lid

Wat me ook opviel is dat het signaal dat eruit kwam echt heel zacht was en dat je uiteindelijk meer ruis had dan een echte 909...
Oud 14 april 2004, 15:44   #10
bouncemasters
Vintage lid

bouncemasters's schermafbeelding

whehehhee dat klopt, het uitgangsnivo kan idd wel hoger ja ?!?
bouncemasters is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 16:53   #11
D-mike-E

Re: Re: Heeft er iemand ervaring met een Novation DrumStation???

Citaat:
Origineel geplaatst door Niel
Hey,

Ik vind de drumstation een flop, voor studio gebruik iig.
De 808 is goed, de 909 kit vind ik zwaar onder de maat.
Hoezo overdreven? :confused:

Probeer het daarnaast ook even in verhouding te blijven zien. Je vergelijkt een gemodificeerde 909 met een drumbak van rond de 200 euro.
Oud 14 april 2004, 17:00   #12
BananaWorld
Addicted to Music

BananaWorld's schermafbeelding

Laten we even eerlijk zijn. De drumcomputers die het beters doen zijn schaars en duurder. Net als iedere bak heeft ook deze zijn nadelen, maar die zijn niet echt onoverkoombaar.

De wereld in foto's ...
MadPlanetEarth.com
BananaWorld is nu online   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 18:40   #13
The Unholy
Hard lid

Citaat:
Origineel geplaatst door BananaWorld
Laten we even eerlijk zijn. De drumcomputers die het beters doen zijn schaars en duurder. Net als iedere bak heeft ook deze zijn nadelen, maar die zijn niet echt onoverkoombaar.
Toch vind ik de nieuwprijs (500? meer nog geloof ik) veelste hoog voor zo'n apparaat.
Hij was het voor mij wel waard geweest, als alle geluiden tegelijk afgespeeld zouden kunnen worden.
Is dat teveel gevraagd?

Nu betaal je +/- 100 euro per drumgeluid....

Maar goed, er zijn een hoop platen mee gemaakt dus helemaal waardeloos istie niet..
Oud 14 april 2004, 18:45   #14
Erazotropa
Incubating Cell

Erazotropa's schermafbeelding

Goedendag heren!

Voor een goede 909 kloon en vooral tweakable!, verwijs ik u naar de volgende website

http://members.lycos.nl/diy9090

please write something in our guestbook

Eraz.
Erazotropa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 18:49   #15
Zoidsity
If you say so...

Zoidsity's schermafbeelding

Ik heb de 1e versie (versie 1.3 ofzo..) Geen problemen mee.
Tuurlijk zullen er betere zijn, maar ik ben er wel tevree over.
Ik gebruik vrijwel nooit meer dan 3 à 4 geluidjes uit 't ding zelf, dus problemen daarmee heb ik nog niet gehad. (ik hoor 't nu ook voor 't eerst..)
De distortion is redelijk te gebruiken, smaken verschillen.
Je kan 'm met je mixer en eventueel met een efx-bakje wat meer opleuken. Mogelijkheden te over.
't Is maar net wat je ermee doet: de 1 vindt 'm te min, de ander is er gelukkig mee en kan er z'n ding mee.
Ik ben zo'n laatste.

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Citaat:
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 18:56   #16
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Re: Re: Re: Heeft er iemand ervaring met een Novation DrumStation???

Citaat:
Origineel geplaatst door D-mike-E
Hoezo overdreven? :confused:

Probeer het daarnaast ook even in verhouding te blijven zien. Je vergelijkt een gemodificeerde 909 met een drumbak van rond de 200 euro.
Ik weet niet of het duidelijk overkwam maar ik gebruikte dus eigen gemaakte samples liever dan een drumstation, pas later had ik een 909.

Jaloers ?
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 19:00   #17
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Ik heb het lang willen verzwijgen maar........

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik 2x een TR808, 1x een TR909 en 2x een TR505 gehad....Kheb nog meer gehad maar eigenlijk nooit alles uit de apparaten weten te halen.

Doordat ik ff in een dip zat heb ik alles verkocht..... (ik ben er nu gezien nog steeds kapot van!!!!!) Ja ja ik ben de schlemiel van muziekmakend Rotterdam.

Ik heb zelfs in 1993 een TR808 voor fl. 500,- op de kop weten te tikken. De andere 808 en 909 heb ik destijds bij Rock Palace in Den Haag gescoord voor resp. fl. 895,00 en fl. 1195,-.

Een van de TR505's heb ik toen verkocht aan Feedback voor het Roland museum... Ja ja ik ben ook van de velen die kwijlend voorbij loopt Mn TR909 en Yamaha RY30 heb ik destijds aan Dj Tim verkocht.... zover ik weet heeft hij er een aantal producties mee uitgebracht.

Waarom ik nu opnieuw ben begonnen is dat ik toch wel de heerlijke sounds uit de 808/909 mis!!!!!

Natuurlijk ben je wat ouder en wijzer geworden. Dat is wel te hopen... nu heb ik alweer een leuke studio bijelkaar gesprokkeld. De reden waarom ik deze thread heb geopend is dat ik toch een soortgelijk app. voor mn drums wil gebruiken.

Ik weet dat een Novation Drumstation maar 5 geluiden tegelijk kan uitsturen. Das nie zo n probleem.. de rest akn ik aanvullen met mn RY30 of evt. samples vanuit mn EPS16+.

HET BELANGRIJKSTE VIND IK DE BASSDRUM/CLAPS/RIMSHOT en HiHAT. Indien deze (bijna) gelijkwaardig zijn aan de originele TR808/TR909 ben ik al tevreden.

Gr,
SmS303
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 19:48   #18
Zoidsity
If you say so...

Zoidsity's schermafbeelding

Kan je 'm dan niet ergens ff uitproberen? Feedback of misschien een forum-lid in de buurt?
DAN weet je het!

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Citaat:
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 22:09   #19
D-mike-E

Re: Re: Re: Re: Heeft er iemand ervaring met een Novation DrumStation???

Citaat:
Origineel geplaatst door Niel
Ik weet niet of het duidelijk overkwam maar ik gebruikte dus eigen gemaakte samples liever dan een drumstation, pas later had ik een 909.

Jaloers ?

Jaloers, omdat jij een 909 hebt? Laat ik dat ergens blijken dan? Nee sorry, ik be niet zo snel jaloers op spulletjes.

Je haalt alleen de Drumstation volledig onderuit en dat is niet terecht. Zoals hierboven al eerder gezegd: "er zijn voldoende platen mee gemaakt". Daarnaast is het ding meerdere malen getest en vergeleken met de originelen. Daarbij kwam het ding erg goed uit de bus! Zoals bijvoorbeeld SOS (of hebben die geen goede reviews?):

Faithful representations of two classic drum machines
"The DrumStation achieves a very realistic simulation of the TR808 and 909, and will therefore do well amongst those determined to have greater control over the sounds than mere samples can provide, but who can't afford the absurd price tag on the original instruments."

Maar goed... ik ben geen vertegenwoordiger van Novation so I'll rest my case. Enige wat ik nogmaals aan wil halen "kijk wel voor een V2" en als je iets meer te besteden hebt dan is een Jomox Airbase beter en uitgebreider.
Oud 14 april 2004, 22:22   #20
JohnnyBusca
rocket scientist

JohnnyBusca's schermafbeelding

Wij hebben geen midified 808 en dan is een drumstation wel lekker voor effe dat geluidje erbij, Midi aangestuurd.

Ik vind het een prima bak en gebruik hem liever als een sampler. Persoonlijke smaak, maar toch.

Verder vind ik de 909 geluiden ook erg lekker.

JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
JohnnyBusca is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten