3 maart 2004, 16:28
|
|
|
4 Bit über-micro
|
Triton 88? (met de nadruk op 88)
Is de Triton ProX nu de 88 toetsen-uitvoering van de Triton (dus de normale, standaard, eerste Triton) of is de Triton Pro een opgevoerde Triton en de Triton ProX daarvan weer op zijn beurt de 88 toetsen-versie? Ik heb nog nooit een Triton in 88 toetsen gezien maar dat komt misschien gewoon doordat d'r ook ZOVEEL verschillende versies zijn van dat beest dat ik door de romplers het bos niet meer zie :confused:
|
|
|
|
7 maart 2004, 18:04
|
|
|
(Erik)
|
De Triton Studio is de uitbreiding van de Triton. Volgens mij heb je bij allebei dan de standaard (=61 toetsen) de Pro (=76 toetsen) en de ProX (=88 toetsen), hoewel ik geloof dat er van de Studio maar twee versies zijn. Of neem de nieuw Triton Extreme (=Triton Studio plus extra's).
Maar hier moeten toch vast wel gewoon specs van te vinden zijn op internet?!
The music's playing, the notes are right
|
|
|
|
7 maart 2004, 18:37
|
|
|
4 Bit über-micro
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Cheimoon
De Triton Studio is de uitbreiding van de Triton. Volgens mij heb je bij allebei dan de standaard (=61 toetsen) de Pro (=76 toetsen) en de ProX (=88 toetsen), hoewel ik geloof dat er van de Studio maar twee versies zijn. Of neem de nieuw Triton Extreme (=Triton Studio plus extra's). 
Maar hier moeten toch vast wel gewoon specs van te vinden zijn op internet?!
|
Ja kijk, dat bedoel ik dus. De Studio is de uitbreiding van de Triton en van de studio is wel een 88 gewogen klavier maar dat is dus niet de standaard Triton en van de Extreme is er ook een 88 toetsen uitvoering maar alweer: dat is niet de standaard Triton. Ik zoek juist een 88 toetsen uitvoering van de normale, standaard, zoals ie is, Korg Triton alleen kan ík die echt nergens vinden op internet :/. Misschien dat onder een andere naam gaat en díe zou ik dus weleens willen weten  , of hij bestaat gewoon niet wat me nogal onlogisch zou lijken. Maar toch, als je ook bij Feedback op de website kijkt of bij andere winkels: je ziet van alles: Studio 88, LE 88, Extreme 88 maar de gewone Triton alleen in 61...
|
|
|
|
7 maart 2004, 22:55
|
|
|
(Erik)
|
Ik heb eens op de Korg-site gekeken, en het is een beetje raar. Als je gewoon naar de toetsen mainpage gaat dan lijkt het alsof er drie versies van de Studio zijn en twee van de gewone. Maar als je via de zoekfunctie zoekt op ProX, dan kom je terecht bij een gewone met 88 toetsen. Volgens mij is dit echt geen Studio, want de webpage-layout is hetzelfde als bij de gewone Triton en de Pro en anders dan bij de Studio (wat je natuurlijk ook gewoon kunt zien bij de specs en aan de layout van de synth).
Vaag! Hij bestaat dus wel, maar zelfs Korg wil er eigenlijk niet van weten? :confused: Misschien is-ie uit productie genomen intussen?
The music's playing, the notes are right
|
|
|
|
7 maart 2004, 23:18
|
|
|
4 Bit über-micro
|
Ja, vreemd he?! Jammer alleen dat wij de enige 2 schijnen te zijn die er interesse in hebben...
|
|
|
|
8 maart 2004, 06:21
|
|
|
Utopia
|
Gek, van de Le Triton heb ik wel de 88 versie gevonden voor 1888 euro's.
http://www.musicstorekoeln.de/german...YN0002027-000.
Gearlist: Ensoniq ASR-X, Roland Juno 106, Roland RD-600, Korg Poly 61, Ovation Celebrity, Philips MFB 544, Yamaha Pro Mix 1, IBook g4, Ableton Live, M Audiophile Firewire, M Audio midisport 4x4
Roland RD600 te koop
Wordt niet naar Nigeria verzonden!
|
|
|
|
8 maart 2004, 10:13
|
|
|
Vintage lid
|
Inderdaad, de originele Triton met 88-toetsen, wordt niet meer geproduceerd doch zal her en der nog in voorraad zijn vermoed ik.
Ter info de verschillende modellen van de Triton familie:
Triton Le
Triton Classic
Triton Extreme
Triton Studio
Al deze modellen zijn (waren) beschikbaar in 61, 76 en 88 toetsen. (Ook lid van de Triton familie maar niet beschikbaar in verschillende modellen: Triton Rack en Karma) Vroeger (toen er enkel 'de Classic' was) werden Pro en ProX gebruikt om de 76 (Pro) en 88-toetsen (ProX) aan te duiden maar, op het klavier na, zijn het identieke toestellen. Veel mensen dachten dat de Pro beter was ... omdat er "Pro" op stond  . Daarom heeft Korg de naamgeving vereenvoudigd: het aantal toetsen wordt na de naam van het model geplaatst: bv. Triton Studio 88.
Wat jij zoekt is dus de Korg Triton ProX - oftwel de Korg Triton Classic 88 - . Je ziet ze sporadisch verschijnen op veilingsites maar soms is het even zoeken naar zo'n ProX.
Focusrite Scarlett 2i2,GEM Equinox 76,Korg padKontrol,Mackie 1642 VLZ3,Roland D50,Yamaha HS50M,Yamaha Motif XF8,Yamaha MFC10
|
|
|
|
8 maart 2004, 10:19
|
|
|
Vintage lid
|
Mooi ding
En zo ziet een Triton ProX eruit:
Een groter plaatje
Focusrite Scarlett 2i2,GEM Equinox 76,Korg padKontrol,Mackie 1642 VLZ3,Roland D50,Yamaha HS50M,Yamaha Motif XF8,Yamaha MFC10
|
|
|
|
9 maart 2004, 20:49
|
|
|
4 Bit über-micro
|
Thx Hover, DIE bedoelde ik dus! Nu moet ik hem alleen nog een keer in het echt zien te vinden. (btw, waarom heb je 2 Motifs? :confused: )
en @ NewStyleSascha: die LE 88 had ik ook al gezien
|
|
|
|
9 maart 2004, 22:19
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door kGk
Thx Hover, DIE bedoelde ik dus! Nu moet ik hem alleen nog een keer in het echt zien te vinden. (btw, waarom heb je 2 Motifs? :confused: )
|
Twee Motifs is beter dan een, toch
Da's slechts tijdelijk; het geeft me tijd om echt al m'n data netjes over te plaatsen en desnoods bepaalde instellingen na te zien. Dan ben ik zeker dat m'n eigen gemaakte spullen goed gemigreerd worden.
De Motif 8 gaat trouwens over enkele dagen naar een nieuwe eigenaar.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|