Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 februari 2004, 13:49   #1
wouter
\B-)

wouter's schermafbeelding

Vraagje over modular en productie technieken.
Hoi,

Ik heb een vraag aan de mensen die een hardware modular hebben (met die kabeltjes en zo ). Hoe gebruiken jullie zo'n apparaat in een track? Wat ik zelf vaak doe is geluiden programmeren op mijn niet modulaire synths, die ik dan later in een track gebruik. Het kan best zijn dat ik geluiden gebruik die ik een jaar geleden heb gemaakt. Hoe doe je dat met een modular, ga je samplen voor later gebruik, of ga je de patch gelijk gebruiken, of de patch vastleggen (digitale camera, patch schema...) of iets anders?

Groeten,
Wouter
wouter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 14:41   #2
n0_key
wazzaaa!

n0_key's schermafbeelding

Hoewel mijn modulaire setup vrij bescheiden is, gebruik ik mijn het modulaire spul voor gekke geluidjes en ryhtmische loopjes enzo. Die neem ik gewoon op op de pc voor hergebruik. Meestal betekend dat voor mij het begin van een nieuwe track. Of het geluid uiteindelijk in de track is te horen is een tweede En vervolgens, weg is weg! Nieuw geluid programmeren. Werkt voor mij heel dwingend creatief, bevalt me prima.

goner...
n0_key is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2004, 14:12   #3
JohnnyBusca
rocket scientist

JohnnyBusca's schermafbeelding

Het grootste nadeel van modulars is ook tevens het grootste voordeel van modulars.

Je kunt niets opslaan.. Daardoor moet je onthouden hoe je bepaalde geluiden bouwt. Eerst met zelfgemaakte patchsheets, maar op den duur moet je 'het recept' uit je hoofd kennen.

Ik maak doorgaans geen tracks, maar als ik aan het rossen ben, dan bouw ik het geluid ter plekken.

JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
JohnnyBusca is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2004, 14:54   #4
CoolRunning
She's lost control again

CoolRunning's schermafbeelding

Ik heb geen hw-modular (behalve de MicroModular dan),
maar dit geldt voor al m'n synths: Ik neem altijd alles op,
laat de multitrack gewoon lopen gedurende m'n gepiel...

Van daar kunnen we altijd samplen...

Mvg.

CoolRunning

"Hello image, sing me a line from your favourite song"
CoolRunning is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten